• fia sthlm

Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?

Har nu fått veta att man på sjukhusen räknar att förlossningen börjar när man är öppen 3-4 cm.
    Nu vet ju inte alla från vilken exakt tid man varit öppen 3 cm, men ni som vet kan ju svara, och ni som vet på ett ungefär med så klart

Jag var öppen 3 cm när jag kom in till förlossningen hade då haft regelbunda värkar i 5 h.
    Därifrån tog det 12 timmar till min dotter föddes.

Men frågan gäller alltså hur lång tid förlossningen tog EFTER att ni var öppna 3-4 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-28 19:37
    Tillägg.
    Räkna från att ni var öppna 3-4 cm och hade regelbunda värkar
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?
  • Frida87

Med min son tog det 10 min från att jag var öppen 3 1/2 cm tills jag fick krystvärkar. Krysta 20 min. Så alltså 30 min tog det:)

• Maggie Puh

Med första vet jag inte då jag var öppen 7-8 cm när jag kom in, med andra tog det ca 5 timmar (hade aldrig regelbundna verkar då).

• femhjärtan

1:an - vet ej då jag var öppen mer än 4 cm vid ankomst till förlossningen. 2:an - 45 min från 4 cm till fullt öppen. 3:an - 3,5 timmar från 3 cm till fullt öppen.

• Höstbebis2010

Med mitt andra barn var jag bara öppen 2 cm när jag kom in men fick stanna över natten då jag ändå skulle bli igångsatt på morgonen. Klockan 5 på morgonen hade jag dock världens värkar och de kollade mig, var då öppen 5 cm och sen gick det undan för 5:29 är han född.
    Första barnet var jag öppen 4 cm när vi kom in och ca 6 timmar senare var han född. 

• Zoégas

Första 8h öppen 3cm
    Andra 4h öppen 3cm
    Tredje 2h var visserligen öppen 6cm då jag kom in.

• myessence

Blev igångsatt, vid 3 cm tog de hål på hinnorna så vattnet gick, 6h senare föddes dottern.

• klarabella87

från 3 cm tills hon föddes .. 13 timmar tog det.. det var mitt andra barn.. men min första naturliga förlossning..

• Ninniisen

Första: Ca 12 timmar från det att jag var öppen 3 cm och till att dottern var ute. Krystade i 1,5 timme
    Andra: 3 timmar och 43 minuter
    Tredje: Jag var öppen 9 cm när jag kom in, 1 timme och 46 minuter senare är sonen född
    Fjärde: 1 timme och 27minuter efter 3 cm och regelbundna värkar

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Alice 120919 ° ★ Skrutten 140126 ° &
Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?