• fia sthlm

Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?

Har nu fått veta att man på sjukhusen räknar att förlossningen börjar när man är öppen 3-4 cm.
    Nu vet ju inte alla från vilken exakt tid man varit öppen 3 cm, men ni som vet kan ju svara, och ni som vet på ett ungefär med så klart

Jag var öppen 3 cm när jag kom in till förlossningen hade då haft regelbunda värkar i 5 h.
    Därifrån tog det 12 timmar till min dotter föddes.

Men frågan gäller alltså hur lång tid förlossningen tog EFTER att ni var öppna 3-4 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-28 19:37
    Tillägg.
    Räkna från att ni var öppna 3-4 cm och hade regelbunda värkar
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?
  • Aros

9 timmar tog det från jag blev inskriven på förlossningen. Var då öppen 3½ cm.

• ladysoul77

Kom in halv fyra på morgoen efter att vattnet gått hemma. Då var jag öppen 4 cm. Dottern kom kvart i nio på kvällen.

• Asereht

Jag har varit öppen runt 6 cm alla gr då jag kommit in på förlossningen (utom första för då var jag inlagd i flera dagar innan). Från 6 cm har det tagit runt 15 min till en timme tills det varit helt färdigt.

1:an - 2 och 1/2 timme från vattenavgång till klart. Krystvärkar i 15 min.

2:an knappa 6 timmar från vattenavgång till klart (värkarna kom efter ca 4 timmar). Krystvärkar i 4 min.

3:an knappa 5 timmar från första värk till klart. Krystvärkar i 1 min.

4:an 1 timme och 20 min från första värk till klart. Krystvärkar i 3 min, föddes i vidöppet läge (vidöppen hjässbjudning tror jag det heter).

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Skarpa

14 timmar, drygt. Kom till förlossningen vid midnatt, och var då öppen 4 cm, och dottern föddes strax efter två på eftermiddagen.

Guess what! I've got a fever, and the only prescription is more cowbell!
  • JeanneDArc

7 timmar efter 4 cm öppen

• En glad tjej

Jag var öppen 5 cm när jag kom till förlossningen, efter det tog det 3-5 h innan bebisen föddes!

• 242

vid första värken var jag 5cm öppen.
    linnéa kom ut 7h efter första värken.

• candyheart

från 4,5 timmar tog det 36 timmar att öppna mig till 8 cm, då beslutades ett akut snitt, då hjärtljuden blev monotona och huvudet sjönk inte.
    Från 2-4,5 cm tog det ca 3 dygn, med pinvärkar som de var tvugna att stoppa med bricanyl och ge mig morfin mot.

Det visade sig att skrutt satt fast med huvudet. Hon hade aldrig kommit ut den normala vägen.
    Vi var inskrivna 5 dygn på förlossningen och det var en långdragen förlossning, men ändå positiv tack vare den underbara personalen!

Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?