• fia sthlm

Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?

Har nu fått veta att man på sjukhusen räknar att förlossningen börjar när man är öppen 3-4 cm.
    Nu vet ju inte alla från vilken exakt tid man varit öppen 3 cm, men ni som vet kan ju svara, och ni som vet på ett ungefär med så klart

Jag var öppen 3 cm när jag kom in till förlossningen hade då haft regelbunda värkar i 5 h.
    Därifrån tog det 12 timmar till min dotter föddes.

Men frågan gäller alltså hur lång tid förlossningen tog EFTER att ni var öppna 3-4 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-28 19:37
    Tillägg.
    Räkna från att ni var öppna 3-4 cm och hade regelbunda värkar
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?
  • Majsan70

fia sthlm skrev 2008-03-28 19:36:31 följande:

Gjorde en omröstning igår om hur länge man hade regelbundna värkar med.Men tydligen räknar dom på förlossningen från när man är öppen 3-4 cm och att man då har regelbunda värkar så klart.Så var nyfiken på att veta hur fort det gått för folk efter det.För det blir fel för vissa när man räknar värkar med, vissa har ju pinvärkar regelbundet i 2 dygn innan förlossningen startar
    Jag har aldrig hört på förlossningen att de räknar från när man är öppen 3-4 cm faktiskt o då har jag fött tre barn.

Många är öppna lång tid innan förlossningen startar.
  • Andaloal

åkte in då jag va öppen 4 cm. Det tog 10 timmar till sen nästans

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Joje

Vattnet gick 01:30. Värkarna satte igång vid 02:30. Åkte in för bedömning vid 8:00. Kl 9 fick vi åka ner till förlossningen, var då öppen 4 cm. KL 15:35 föddes sonen. 14 timmar efter vattenavgång och 6,5 timmar efter att jag var öppen 4 cm.

• Vombell

Jag var öppen 1 cm (som jag varit i flera veckor) kvart i sex, öppen 4 cm en kvart senare, kl sex. Öppen helt halv sju och hon föddes 18.44

• vecka17

Första gången tog det 6 h från första värken, andra gången tog det bara tre timmar. Då parkerade vi bilen 00.44 och 01.44 låg pojken på min mage... :) Antar att det blir förlossning i bilen om det blir en till!

• Cheera

Med dottern var jag bara öppen 1½cm och vart inlagd med EDA, minns inte när jag var öppen 3-4cm men allt som allt tog det 4h.

Med sonen var jag öppen 7cm när vi kom in och ca: en kvart senare var han född. (Vi vet inte när vi kom in till sjukhuset, åkte hemifrån strax före 07:00 och han är född 07:25).

• karusell
    fick tvilling-pojkar v.27......
    kom in på förlossningen 19.30 var då öppen 3-4cm de gick inte att stoppa fast de försökte..
    de kom nationaldagen 02.32 0 02.38
    vägde 1040 0 1075 båda var 35cm
    var kvar på neo i 3m
  • Madge

Hmm, jag var öppen 5 cm, då hade jag haft lite ont under några timmar. Utan regelbunda värkar, de kom först flera timmar senare när de hål på hinnorna. Så jag har ingen aning om när jag var öppen 3-4 cm.

• fia sthlm
    Majsan70 skrev 2008-03-28 19:37:57 följande:
    fia sthlm skrev 2008-03-28 19:36:31 följande: Jag har aldrig hört på förlossningen att de räknar från när man är öppen 3-4 cm faktiskt o då har jag fött tre barn. Många är öppna lång tid innan förlossningen startar.
    Det var flera som skrev samma sak när jag frågat i en tråd så då utgick jag från att det stämde?
    Alltså då räknar man att den aktiva fasen av förlossningen börjar.
    Jag tror inte det är något som dom säger alltid, hörde heller aldrig något om det.
Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?