• fia sthlm

Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?

Har nu fått veta att man på sjukhusen räknar att förlossningen börjar när man är öppen 3-4 cm.
    Nu vet ju inte alla från vilken exakt tid man varit öppen 3 cm, men ni som vet kan ju svara, och ni som vet på ett ungefär med så klart

Jag var öppen 3 cm när jag kom in till förlossningen hade då haft regelbunda värkar i 5 h.
    Därifrån tog det 12 timmar till min dotter föddes.

Men frågan gäller alltså hur lång tid förlossningen tog EFTER att ni var öppna 3-4 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-28 19:37
    Tillägg.
    Räkna från att ni var öppna 3-4 cm och hade regelbunda värkar
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?
  • LillGris

22 tim från att jag var öppen 3 cm. Med första alltså, andra tog det ca 3 tim.

• linda194

Första förlossningen 6 timmar, andra 3,5 timmar, tredje tog 3 timmar :)

• mirrebusan

mina 2 yngsta var födda på 1½ timme från att jag va öppen 3 cm. äldsta tog det 9 timmar för.

• kaffeamanda

Jag var öppen 4 cm och hade regelbundna värkar i 48 timmar, sen avtog det. Födde 7 dagar senare.

• Flickan och kråkan

Barn 1: Vet ej. Var öppen 7 cm när jag kom in till förlossningen. Öppnade mig då 1 cm/timme. Förlossningen började med vattenavgång och värkarbete 7 timmar innan inskrivning på förlossningen.

Barn 2: Öppen 3cm vid inskrivning. 50 minuter senare var han född. Krystade i 10 minuter.

Barn 3: Vet ej. Hann vara på förlossningen i 16 minuter så hann egentligen bara krysta ut trean. Han föddes cirka 3,5 timme efter första värken.

• september2012

Regelbundna värkar från kl 0530-2230 då var jag öppen 3cm fick dropp och öppnade mig full vid 9 på morgonen födde 10.29 efter två krystvärkar så 4-10 cm tog 11 h

• Gott svart kaffe

Med båda mina barn har jag blivit inskriven på förlossningen när jag var öppen 4 cm så väldigt lätt för mig att kolla upp detta i journalerna.

1. Tog ca 12 timmar efter inskrivning.

2. Knappt 6 timmar efter inskrivning.    

• LuckyLips

Första barnet var jag öppen 4 cm när jag kom till kk, han föddes tre timmar senare.

Sattes igång i den andra graviditeten pga tvillingar. Jag var två cm öppen när de tog vattnet och fem timmar senare föddes killarna.

Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?