• fia sthlm

Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?

Har nu fått veta att man på sjukhusen räknar att förlossningen börjar när man är öppen 3-4 cm.
    Nu vet ju inte alla från vilken exakt tid man varit öppen 3 cm, men ni som vet kan ju svara, och ni som vet på ett ungefär med så klart

Jag var öppen 3 cm när jag kom in till förlossningen hade då haft regelbunda värkar i 5 h.
    Därifrån tog det 12 timmar till min dotter föddes.

Men frågan gäller alltså hur lång tid förlossningen tog EFTER att ni var öppna 3-4 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-28 19:37
    Tillägg.
    Räkna från att ni var öppna 3-4 cm och hade regelbunda värkar
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?
  • Mica82

2 timmar från 1 till 10 cm...det var tufft kan jag säga...max 40 sek vila mellan varje värk. blev igångsatt med gel...

♥♥Alexander 080213♥♥
  • K24yrs

var öppen 3 cm när jag kom till sjukhuset för kontroll kl10 freadgs morgon med lite ont da och da , jag fick stanna kvar pa sjkuhuset denna natt da var värkarna intesivare under hela natten .lördagen kl10 (alltsa 24h senare)var jag bara öppen 3-4 cm inte kul alls .
    men min son kom i alla fall kl16:27 pa lördagen sa jag röstade 26-30h.
    ska tilläga bada mina barn har jag liggat pa sjukhuset minst 24h inann dom föddes.

• ennie

Sattes igång. Var öppen 2 cm när de la BARD-katetern. Den ramlade ut efter 2½ timma och jag var då öppen 3-4 cm, kl var 11.30. Man tog hål på hinnorna vid 12 och vid 19.30 fick jag krystvärkar. Sonen föddes 20 min senare.

• bambigirl

Tog 1 timme från 4 cm. Hade då haft latensfasvärkar i 2,5 dygn och regelbundna värkar i 5 timmar. Från 4 cm till 10 cm tog det 5-10 minuter, en värk. Och så krystning i 40 minuter.

• Myran 08

Jag var öppen 6 cm när jag kom in och det tog 3 timmar och 3 minuter från jag blev inskriven tills sonen tittade ut. Barnmorskan sa att nu tar det nog någon timme till men hon blev paff över hur snabbt det gick. Sambon hann vara i förlossningsrummet i ca 45 minuter innan han kom ut.

• Kålrot

Fick svaga värkar vid 02.30.
    Kom in kl. 04.30 och vid 05.10 var jag öppen 4 cm.
    Flickan föddes kl. 09.19.
    Så strax över 4 timmar alltså.

• Camilla85

Ca 12 timmar! Var jättejobbigt och jag blev jättetrött av att det tog sån tid, men slutade bra iallafall!

***Amber 071120***
  • Floranna

Första förlossningen mindre än 2h... öppen 2cm vid 11-tiden, fick ryggbedövning , när den var satt vid 13-tiden upptäckte de att jag redan var helt öppen (så intesnivt värkarbete att jag kräks vatten som jag försökte dricka och fick minnesluckor) pga bedövningen avstannar allt inga värkar mellan 13-16, krystar (på kommando) i 1,5h kl17:15 föds barnet

Andra förlossningen: 40 min Vattensippring vid 17-tiden, molvärkar börjar vid 18-tiden, inskriven på förlossningen 19-tiden därefter undersökt, öppen 3cm 2 barn föds 20:03 och 20:13 (totalt 5kryst)

• k girl

Vid andra förlossningen tog det 75 minuter från det att jag var öppen fyra cm.

Vid första var jag öppen 8 cm när jag kom in (efter ca åtta timmar med värkar) men det tog ytterligare nio timmar.

Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?