• candyheart

Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?

från 4,5 timmar tog det 36 timmar att öppna mig till 8 cm, då beslutades ett akut snitt, då hjärtljuden blev monotona och huvudet sjönk inte.
    Från 2-4,5 cm tog det ca 3 dygn, med pinvärkar som de var tvugna att stoppa med bricanyl och ge mig morfin mot.

Det visade sig att skrutt satt fast med huvudet. Hon hade aldrig kommit ut den normala vägen.
    Vi var inskrivna 5 dygn på förlossningen och det var en långdragen förlossning, men ändå positiv tack vare den underbara personalen!

• candyheart
    candyheart skrev 2008-03-29 13:27:53 följande:
    från 4,5 timmar tog det 36 timmar att öppna mig till 8 cm, då beslutades ett akut snitt, då hjärtljuden blev monotona och huvudet sjönk inte. Från 2-4,5 cm tog det ca 3 dygn, med pinvärkar som de var tvugna att stoppa med bricanyl och ge mig morfin mot.Det visade sig att skrutt satt fast med huvudet. Hon hade aldrig kommit ut den normala vägen.Vi var inskrivna 5 dygn på förlossningen och det var en långdragen förlossning, men ändå positiv tack vare den underbara personalen!
    Det ska vara från 4,5 CENTIMETER
Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?