• Stormis

Mutsy del 6

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner, rookies och wannabies

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

• Svar på tråden Mutsy del 6
  • Stormis

Måste ju bara säga att jag skall komplettera min samling. Har idag beställt en 4-rider single spoke och ett booth cover! Tjohoo, här skall köras (när det nu kommer, 4 v för PingPong verkar ju vara längre än för oss andra...) Ska hålla er uppdaterade.

Forsea - kul att se att du håller dig kvar! Du borde bli någon slags emeritus

• Bingo3

Hej.
    Jag skrev på en annan tråd - men vet ej om ngn läser där så här kommer frågan igen: Var det en Mutsy som Elin Woods körde på Djurgården när hon var i Sverige senast? Det var i allafall den snyggaste och coolaste vagn jag sett! Min 3:a ska få åka ståndsaktigt. Var kan man hitta Mutsy i Stockholm?

• Stormis

Visst körde hon Mutsy! Och det gör/gjorde Mette Marit också så du hamnar i fint sällskap .
    Tur för dig att du bor i Sthlm - Knodd i Sollentuna är enda affären i Sverige som säljer Mutsy. Annars blir det Internet (kolla i FAQ-tråden).

• Forsea
    Stormis skrev 2008-01-30 23:51:48 följande:
    Måste ju bara säga att jag skall komplettera min samling. Har idag beställt en 4-rider single spoke och ett booth cover! Tjohoo, här skall köras (när det nu kommer, 4 v för PingPong verkar ju vara längre än för oss andra...) Ska hålla er uppdaterade.Forsea - kul att se att du håller dig kvar! Du borde bli någon slags emeritus
    Oj Stormis! Vilket kanonjobb du gjort med sammanställningen av FAQ. Super.
    Ja jag hänger kvar här för jag är en mutsy fan även om jag just nu inte har någon. (Har haft en UR next som var toppen)
    Tittar in lite nu och då och besvarar gärna frågor eller surrar om nyheter. /a
  • Muskot

Hej Mutsyexperter! Vi är ute efter en lätt barnvagn som går att plocka isär och ta upp till lägenheten i en liten hiss - vet inte om det finns nån barnvagn alls som går in i den utan att fälla ihop...

Så vad jag undrar är om det går att ta liggdelen med barnet i ena handen och chassit i den andra - alltså, finns det något handtag på liggdelen? Eller måste man bära den med två händer så att man får gå i omgångar?

• Muskot

...ett par frågor till, när jag ändå håller på

- Finns det sufflett till sittdelen? Kan man ta loss liggdelens sufflett och sätta på sittdelen, till exempel? Har inte sett några bilder på det, men det kanske är en slump?

- Om man vänder sittdelen mot sig ser det ut som om det inte finns något fotstöd för barnet i sittdelen. Vill inte barn gärna ha nåt sånt att sparka på eller spjärna mot, eller är det helt onödigt?

Jag har noll erfarenhet av båda barn och barnvagnar, så jag ställer säkert dumma frågor men det bjuder jag på

• Stormis

Muskot:
    Inga dumma frågor. Fråga är enda sättet att lära sig på!

Ja, det finns handtag på liggdelarna. Jag har Joey, där sitter handtaget i suffletten, dvs du bär med suffletten uppe. De andra har "vanliga" handtag på sidorna (tror jag, är ej säker eftersom jag inte har den modellen). Men, jag måste nog erkänna att det är lite tungt att bära, liggdelarna väger ändå ca 5 kg + bebis och det blir tungt med en hand. Chassit går att fälla och bära i en hand (men det väger ca 10 kg beroende på modell).

Det ingår suffletter till både ligg- och sittdel. Så du behöver inte ta loss och flytta. Går ej att köpa utan.

Nej, det finns inget fotstöd om du har barnet emot dig. I regel är dock barnet litet när du har det vänt mot dig och då räcker ändå inte fossingarna ner till nåt stöd så det behövs nog inte (viss reservation mot detta svar eftersom jag själv ännu inte börjat med sittdelen...)

Återkom bara om du kommer på nåt mer

• Muskot

Tack för svaren Stormis! Det är Joey vi funderar mest på som liggdel så det var skönt att höra att den har handtag. Sedan tänkte vi oss 4rider light-chassit, det ska väl vara åt det lättare hållet i alla fall.

Hihi, jag kommer säkert på nåt mer att fråga snart - bra att veta att ni finns här

• Muskot

Jo nu kom jag på en fråga till - hur är Mutsyn att gå i skogen och på grusvägar och sånt med? 4rider var det som sagt som vi funderar på.

• Stormis

4-rider light är det lättaste chassit ja, vet dock nån som tyckte att det var aningen plastigt, men det är ju just därför det är lätt (!). Har själv en UR, men väntar på en 4-rider single spoke. Så jag har ej kört 4-rider på grus/skog. Ej heller UR, men väl på knagglig kullersten varje dag. Tycker det funkar super. Vagnen har ju ingen direkt fjädring, men det vippar/gungar i och med det ovanliga mittfästet. Först tyckte jag att det verkade helt "b", men har nu kommit på att det gunget är super. Kanske inte så bra svar på dina frågot, men men...

Var är ni alla andra Mutsys?????????

Svar på tråden Mutsy del 6