Inlägg från: Muskot |Visa alla inlägg
  • Muskot

Mutsy del 6

Hej Mutsyexperter! Vi är ute efter en lätt barnvagn som går att plocka isär och ta upp till lägenheten i en liten hiss - vet inte om det finns nån barnvagn alls som går in i den utan att fälla ihop...

Så vad jag undrar är om det går att ta liggdelen med barnet i ena handen och chassit i den andra - alltså, finns det något handtag på liggdelen? Eller måste man bära den med två händer så att man får gå i omgångar?

• Muskot

...ett par frågor till, när jag ändå håller på

- Finns det sufflett till sittdelen? Kan man ta loss liggdelens sufflett och sätta på sittdelen, till exempel? Har inte sett några bilder på det, men det kanske är en slump?

- Om man vänder sittdelen mot sig ser det ut som om det inte finns något fotstöd för barnet i sittdelen. Vill inte barn gärna ha nåt sånt att sparka på eller spjärna mot, eller är det helt onödigt?

Jag har noll erfarenhet av båda barn och barnvagnar, så jag ställer säkert dumma frågor men det bjuder jag på

• Muskot

Tack för svaren Stormis! Det är Joey vi funderar mest på som liggdel så det var skönt att höra att den har handtag. Sedan tänkte vi oss 4rider light-chassit, det ska väl vara åt det lättare hållet i alla fall.

Hihi, jag kommer säkert på nåt mer att fråga snart - bra att veta att ni finns här

• Muskot

Jo nu kom jag på en fråga till - hur är Mutsyn att gå i skogen och på grusvägar och sånt med? 4rider var det som sagt som vi funderar på.

• Muskot

Tack för videotipset Forsea! Bra att Urban Ridern funkade i grusgropar Vi var faktiskt på Knodd i helgen och tittade på 4rider light och gillade den, men alla frågorna kom jag på sen

Vi vill ha en lätt och lättkörd vagn med fyra hjul och vändbar sits, så det står mellan Bugaboo Cameleon och Mutsy 4rider light - har inte hittat några andra som uppfyller de kriterierna tror jag. Samtidigt vill vi att den ska funka på alla underlag... inte lätt!

Bugaboon verkar det ju som om många har som enda vagn och inte köper någon mer, och det gillar jag - är det samma med Mutsyn, eller tröttnar man på den när det är sittvagnsdags? Visst är den lite bredare? Men jag gillar att man har barnet lite högre upp än i buggan...

Nåja, tur att jag bara är i vecka 16 så vi har ett tag på oss att vela fram och tillbaka

• Muskot

Finns det förresten vädringslucka i suffletten till Mutsys liggdelar?

• Muskot

Tack för svar, Stormis!

Jag hade också sett uppgifter på 9 kg för buggan men jag antar att det kanske gällde de gamla, Gecko eller Frog, för Cameleon väger tydligen 10,8 kg: www.barnbutiken.net/index_vagn.asp

• Muskot

En väldigt konkret fråga till, kanske nån vill mäta - jag undrar hur hög liggdelen är på insidan, alltså från madrassen och upp till kanten?

• Muskot

Tack Stormis, vad bra, då vet jag!

• Muskot

Flera frågor

Kan man tvätta några tygdelar till Mutsyn i maskin, eller torkar man av dem istället? Vi är inne på Joey Silver, om det blir en Mutsy... Den är ju så snygg!

Jag minns att jag läste ett par inlägg nånstans bland Mutsytrådarna om att några tyckte att sittdelen var halkig, eller nåt i den stilen. Blir det alltså så att barnet glider omkring då? Eller håller ni inte med om halkigheten?

• Muskot

Lotta67, kul att ni har köpt nu! Vi velar fortfarande fram och tillbaka mellan Mutsy och Bugaboo. Hur känns den? Har ni hunnit provköra nåt än?

• Muskot

Kul! Köpte ni 4rider light eller den med single spoke-hjul?

Å, jag hoppas de små hjulen funkar bra i snö och terräng - de är väl i alla fall större än Bugaboos vanliga hjul och de flesta verkar tycka att de funkar på de flesta underlag också, men det beror lite på vem man frågar...

• Muskot

...jag menar alltså att de flesta verkar tycka att Bugaboo funkar på många olika underlag, kanske snärjde in mig lite i meningen där Så Mutsyn borde ju kunna funka minst lika bra!

Svar på tråden Mutsy del 6