• Stormis

Mutsy del 6

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner, rookies och wannabies

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

• Svar på tråden Mutsy del 6
  • Lotta67

Tillbaka igen. Nu har jag köpt en Mutsy vagn, det blev Active Coffe. Den är jättesnygg!

Nu funderar jag på vilken skötväska jag ska ha till som passar. Vad har ni andra valt för märke? Är det någon som har Mutsys egna?

• Ice82

Hoppar in här i tråden med en liten fråga gällande Mutsys Urban Rider

Finns den att köpa i butik någonstans i Sverige eller är det internet som gäller? Skulle vara glad om den fanns att se på riktigt.

Ni som har den, är ni nöjda?

• Lotta67

vi köpte vår Mutsy 4-rider på Knodd i Sollentuna. Vet inte om de har Urban Rider i butiken, men ring och fråga.

• Muskot

Lotta67, kul att ni har köpt nu! Vi velar fortfarande fram och tillbaka mellan Mutsy och Bugaboo. Hur känns den? Har ni hunnit provköra nåt än?

• Ice82

Vi ska till Knodd på lördag och titta. Jag ringde för nån vecka sedan och frågade dem och jag tyckte inte hon nämnde något om Urban ridern. Men vi får se på lördag när vi ska dit om de har den i butik.

Är ni nöjda med 4-ridern? Är lite "orolig" över att de små hjulen i fram inte fungerar så bra i snö, modd m.m men det är bara något jag fått för mig, har egentligen inte en aning om det stämmer... de är ju så grymt snygga vagnar!

• Lotta67

Vi har inte testat än, den 30 mars vet vi förhoppningsvis

• Ice82

Jaha på så vis, spännande! Vill veta sen vad ni tycker...

• Muskot

Kul! Köpte ni 4rider light eller den med single spoke-hjul?

Å, jag hoppas de små hjulen funkar bra i snö och terräng - de är väl i alla fall större än Bugaboos vanliga hjul och de flesta verkar tycka att de funkar på de flesta underlag också, men det beror lite på vem man frågar...

• Muskot

...jag menar alltså att de flesta verkar tycka att Bugaboo funkar på många olika underlag, kanske snärjde in mig lite i meningen där Så Mutsyn borde ju kunna funka minst lika bra!

• Lotta67

Vi köpte 4-rider Light. Inomhus funkar den bra, och vi har testat på våra grusgångar utanför huset och där funkar den också bra. Det var alla grusvägar som jag dagligen går på som var skälet till att jag valde bort Bugaboo. Plus att jag tycker att Mustyn är snyggare. Nackdelen är att den är lite större och lite tyngre som jag ser det.

Det är ingen snö där jag bor så det vet jag inte.

Svar på tråden Mutsy del 6