• Stormis

Mutsy del 6

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner, rookies och wannabies

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

• Svar på tråden Mutsy del 6
  • Stormis

Hermelin:
    Har ingen Spider, men är intresserad av den. Lite svar på en del av dina frågor:
    Det finns en liten varukorg under (dessutom finns det en extra svart väska som går att fästa).
    Eftersom Mutsy har en skötväska till Spidern är jag övertygad om att den går att hänga på handtaget (och då självklart borde den ju klara andra märken).
    Bredden är 68 cm, dvs samma som de flesta vagnar och den väger 9 kg.
    Sitsen ej vändbar.
    Det finns ganska mycket info på deras hemsida om man klickar sig runt: www.mutsy.nl/products/spider/options

Shapiro:
    Jösses! Det var bra reklam för PingPong/Mutsy - måste vara nytt rekord. Grattis till bästa nya vagnen!

• Hermelin

Tack Stormis!
    Den svarta lilla väskan såg jag - men det stod att den tillhörde en annan vagn. Kanske funkar till flera...Till slut hittade jag måtten och lite annat. Men vikten jag tänkte på är barnets vikt - har inte hittat någonstans hur många kg vagnen tar. Det mest oroväckande idag var väl att jag genom att googla hittade en massa utländska omdömen och vagnen får inte alls bra sådana tyvärr. Handtaget verkar åka ner hela tiden (ställbarheten fungerar alltså inte) samt att handtag spricker och hjulen slits fort etc etc. Hittade bara en som var nöjd tyvärr. De andra hade skickat tillbaka sina vagnar och köpt Maclaren istället. Så jag kanske får gå tillbaka till ursprungsplanen. Men det är klart att jag undrar om det kanske var barnsjukdomar eller något. Sedan har jag ju sett vilka långa väntetider det kan vara på pingpong så det kanske inte är någon idé ändå med Mutsy. Jaja, vad är en bal på slottet...

• sitra

hej! ska sälja våran mutsy urban rider om det är någon som är intersserad så finns den som annons här på familjeliv. finns i karlstad

hoppas det är ok att jag lade in ett inlägg här om det !?

• Stormis

Hermelin:
    Tror att Emeliii som köpte en "sa" att den är upp till 15 kg.

• Zirup

Hejsan Mutsymammor!
    Jag och min sambo är i vagnletarstatus och älskade sambon har helt snöat in på bugaboon. Tyvärr måste jag säga, för jag har lite svårt att vänja mina ögon vid utseendet på det. Jag försöker istället skicka lite diskreta vinkar om Mutsyn... som jag gillar både funktionsmässigt och utseendemässigt.

Finns det någon som bor i Göteborgsregionen som skulle kunna tänka sig att bjuda in två snälla blivande föräldrar för lite kläm-och-känn?

• xxSilvaxx

Lite snabba frågor

-någon som har funseat? +/-?? -passar alla modeller? undrar transporter ffa.

-Finns dinnertray- alltså matbrickan att köpa i sverige?
    Var ju jättesmart Passr transporter också?

-Någon som har transporter?

• Shapiro

Kom på att jag skulle säga att färgen på nätet inte alls stämmer överens med verkligheten. Såg att ngn annan skrivit det också. Min Cargo Mocha ser beige ut på hemsidan, men är i verkligheten snarare mycket mörkare, nästan som pepparkaksdeg.

Kanske är det sådan skillnad på andra färger, så man är beredd. Jag blev bara glatt överaskad för det var en brun jag ville ha!

/shapiro

• Stormis

Silva:
    Ganska övertygad om att tillbehören endast passar UR,4R och 3R. Tyvärr. Tror att det är en i tråden som köpt en Transporter, tror mig minnas att det fanns en på Blocket också???

• lycra

Börjar bli lite intresserad av en mutsy :) Någon som vill vara snäll & svara på mina frågor?

1. Funkar en ståbräda till Mutsy? Har de en egen isåfall eller vilka fungerar?

2. Knarrar suffletten på Mutsy-vagnarna? Alltså om det låter om man drar den upp och ner?

• xxSilvaxx

Stormis -Jupp, såg en funseat på blocket, men de svarar inte på mail

Köpt en beg. transporter så får vi se om den e ngt nice när den dyker upp... Känns som om vi haft alla vagnar o lite till, så gillar vi inte den får vi väl lägga ut den på blocket igen

men vore lite coolt om funseat passar, för det var en lite rolig idé...

Även deras dinnertray som finns, inte sett i sverige dock e ju en kul o praktisk tanke...

Svar på tråden Mutsy del 6