• Stormis

Mutsy del 6

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner, rookies och wannabies

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

• Svar på tråden Mutsy del 6
  • hedvigsmamma

HAr inte alls hängt med i tråden tidigare. Är lite nyfiken på om det är någon som provat syskonsitsen. Alltså den där man har två sitsar på samma chassi. Hur funkar det? Är det en bra lösning på syskonvagn?

• Forsea
    Muskot skrev 2008-02-05 10:50:42 följande:
    Jo nu kom jag på en fråga till - hur är Mutsyn att gå i skogen och på grusvägar och sånt med? 4rider var det som sagt som vi funderar på.
    Hej! Kul att du är sugen på mutsy! Det är en läcker vagn. Hade själv en Urban Rider next frame och den funkar super i både grusgropar och runt shoppingställen...har ingen erfarenhet av de andra chassina dock. Hoppas någon annan kan hjälpa dig, titta annars mer på Mutsys presentationsfilm (www.mutsy.nl/video) så ser du hur de olika vagnarna rör sig om du inte har möjlighet att klämma på en på riktigt innan du bestämmer dig. Jag köpte grisen i säcken och blev överraskad att det var en prins! dvs jag var jättenöjd.
    /Anna
  • Muskot

Tack för videotipset Forsea! Bra att Urban Ridern funkade i grusgropar Vi var faktiskt på Knodd i helgen och tittade på 4rider light och gillade den, men alla frågorna kom jag på sen

Vi vill ha en lätt och lättkörd vagn med fyra hjul och vändbar sits, så det står mellan Bugaboo Cameleon och Mutsy 4rider light - har inte hittat några andra som uppfyller de kriterierna tror jag. Samtidigt vill vi att den ska funka på alla underlag... inte lätt!

Bugaboon verkar det ju som om många har som enda vagn och inte köper någon mer, och det gillar jag - är det samma med Mutsyn, eller tröttnar man på den när det är sittvagnsdags? Visst är den lite bredare? Men jag gillar att man har barnet lite högre upp än i buggan...

Nåja, tur att jag bara är i vecka 16 så vi har ett tag på oss att vela fram och tillbaka

• Muskot

Finns det förresten vädringslucka i suffletten till Mutsys liggdelar?

• Stormis

Muskot, skäms ej över velning. Jag köpte min i v 22 efter att ha varit precis som du . Kab ej Buggan ordentligt, skulle själv säga att ett par cm på bredden gör hit eller dit. Men Buggans stora fördel är ju vikten, eller rättare sagt brist på den (!). Mutsys lättchassi gör fortfarande vagnen tung i jämförelse, för visst väger Buggan kring 9 kg?

Ingen lucka i Joey-suffletten.

Annat videotips om just 4-ridern:

• Muskot

Tack för svar, Stormis!

Jag hade också sett uppgifter på 9 kg för buggan men jag antar att det kanske gällde de gamla, Gecko eller Frog, för Cameleon väger tydligen 10,8 kg: www.barnbutiken.net/index_vagn.asp

• Muskot

En väldigt konkret fråga till, kanske nån vill mäta - jag undrar hur hög liggdelen är på insidan, alltså från madrassen och upp till kanten?

• Forsea
    Muskot skrev 2008-02-07 11:24:58 följande:
    En väldigt konkret fråga till, kanske nån vill mäta - jag undrar hur hög liggdelen är på insidan, alltså från madrassen och upp till kanten?
    Har själv inte en JOEY så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det måttet, men jag vet att Babykaboom har en - hör om hon kan mäta??? Du hittar henne i femte- mutsy-tråden!
    Lycka till!
  • Stormis

Muskot: Min Joey mäter knappt 18 cm från madrass till överkant, knappt 22 cm från "riktiga" botten till överkant.

Svar på tråden Mutsy del 6