• Stormis

Mutsy del 6

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner, rookies och wannabies

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

• Svar på tråden Mutsy del 6
  • Stormis

lycra:
    -Mutsy har en ståbräda. Den passar minst till UR och 4R, säkert fler.
    -Min Joey-liggdelssufflett knarrar inte, men knäpper pga att suffletten också är ett handtag, men om man håller inne knapparna låter den inget. Sittdelssuffletten låter i princip ingenting.

• gndl

Nu har vi äntligen bestämt oss och beställt en Slider i brunt och en safe2go bilstol. Skall bli intressant att se hur lång tid det tar innan den dyker upp. Som tur är har vi gott om tid på oss. Hoppas också att de skumfyllda hjulen är ok, det är väl det enda som oroar lite.

Stormis: Tack än en gång visningen, när vi väl såg din fina vagn var Mutsy det enda alternativet..

• Stormis

gndl:
    Ah, vad spännande! Vad var det som gjorde att det blev en Slider trots allt? Tror att ni gjort ett utmärkt val. Snygg färg också! Hjulen är säkert inga problem, tror att den typen av hjul är det vanligaste barnvagnshjulet. Å dessutom slipper ni ju punka .

• Smultronhjärta

Är såå sugen på en Spider att det nog blir en sådan Eventuellt ska en kompis beställa från PingPong och då kan ju "min" vagn åka med där Frågan är bara vilken färg som är snyggast??? Någon mer som klurar på en Spider??

• gndl

Det var svårt att välja men samtidigt så känns det inte som det är någon jätteskillnad mellan dem. En av anledningar var nog att jag är lite prylgalen, några andra var en del av de vi pratade om när vi var hos dig, på Slidern är bromsen utflyttade till kanterna, stolen har lite(med betoning på lite) mer tyg på sidorna och att man har möjligheten köra med de stora hjulen fram. En sak som är lite svår att bedömma utan att ha sett den är ju höjden, det skiljer 8 cm tror jag mellan lägsta läget på handtaget. Den känns också smidig i hanterandet när man fäller ihop den, men det är möjligt att man blir galen på de olika möjligheterna. Kul att du gillade färgen, vi funderade på den svartvita men den kändes för opraktisk. Blir ju spännande att få se färgen i verkligheten när man hör att bilderna inte alltid ger färgerna rättvisa, kan ju bli en chock.. När vi väl fått den får väl vi återgälda tjänsten om du har vägarna förbi..

• linn78

nu har vi äntligen kommit iväg och sett mutsyn live Så fin den är! Det blir nog en 4rider light med ligg och sittdel + traveller babyskydd. ni som beställt från pingpong, hur är det, regnskydd måste också beställas eller? Det är inget som medföljer vad jag förstår av deras hemsida?!!

• knyttis

Hej! Råkade stöta på Mutsy vagnar idag då jag skulle kolla närmare på UJ som jag trodde jag bestämt mig för. Men jag blev förälskad i en Mutsy... Väl hemma och efter att jag läst igenom deras hemsida funderar jag över klädsarna. Den jag tänkt mig isåfall är en 4-rider och i svart, vad är skillanderna i tyget då de skrivs team/cargo osv?

Vore så glad om ngn kunde hjälpa mig!!

• Stormis

SMultronhjärta:
    Want a Spider as well. Bra länk, fanns ju andra Mutsyrecentioner där med.

Linn:
    Nix, du måste beställa regnskydd separat. Behöver dock inget special från Mutsy om du inte vill. Jag har ett svart omärkes som är ett sånt som skall passa alla vagnar. Fast om du vill ha genomskinligt måste du kanske ha Mutsys. Lite dyra dock tycker jag...

Knyttis:
    Ingen speciell skillnad modellerna emellan, mest estetiska (På OingPongs hemsida finns en colous-overview, där ser man att detaljerna skiljer sig åt, tex placering av text och fickor, tyvärr får man inte länka till sidan). Tror att materialen är desamma. Cargo har tex funnits i ett par år. Teamfärgerna är nya för i år. Så om du vill ha svart är det bara att välja den snyggaste!!! Tänk på att du kan välja olika på sitt och ligg. Sufflett ingår alltid även om de bara finns med på vissa bilder.

• knyttis

Stormis - Tack för att du tog dig tid att svara! Försökte googla på OingPongs men hittade inget, kanske du kan skicka länk till min inbox? De vore supersnällt!

• Smultronhjärta

Knyttis: Jag har en svart Cargo och jag är såå nöjd med materialet, det är lite "halt" dvs lätt att torka av, tåligt och riktigt svartsvart (inte bleksvart)

• Stormis

Knyttis: Sorry, slank på tangenterna. PingPong (www.pingpong-online.com) skulle det stå. Alltså den sidan som många köper Mutsy på eftersom de är billigast. Inboxar dig färglänken ändå.

• Myris83

Mutsy 4-rider,går sittdelen att ha åt båda hållen?

• Smultronhjärta

Sittdelen är vändbar på 3-ridern så jag är så gott som säker på att den är det även på 4-ridern
    Men kolla på pingpong (stormis länkar till den ovanför) eller mammarazzi.nu

• Stormis

Myris:
    Vändbar sittdel på 3-, 4-, U-Rider och Slider. Bara att välja och vraka

• Forsea
    linn78 skrev 2008-04-19 18:15:15 följande:
    nu har vi äntligen kommit iväg och sett mutsyn live Så fin den är! Det blir nog en 4rider light med ligg och sittdel + traveller babyskydd. ni som beställt från pingpong, hur är det, regnskydd måste också beställas eller? Det är inget som medföljer vad jag förstår av deras hemsida?!!
    Beställde från pingpong för 1,5 år sen en mutsy UR och det tog ca 11 veckor...men sen var det frid och fröjd... Ja regnskydd finns inte med utan beställes separat.
  • Panny

Lite tips om man tycker Ping-Pong är sega. www.oxfordpramcentre.co.uk. Skickar till Sverige, har alltid i lager för direkt leverans och billigare!!! Varför Pingpong? Jättenöjd. Mutsy 4 rider med sittdel, ståbräda och leverans för 4000kr fram till dörr på en vecka!

• Jane Roe

Men åh ! Vilken djungel detta är ! :/.. Passar BeSafe iziGo till Urban ridern ? Har ingen koll och hittar ingen info :/..

¤- Kärlek är Perser -¤
Svar på tråden Mutsy del 6