• Stormis

Mutsy del 6

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner, rookies och wannabies

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

• Svar på tråden Mutsy del 6
  • Stormis

Lotta:
    Kul att du bestämde dig för en Mutsy! Jag har deras skötväska. Bilder finns på stormis.zoomin.se/A23003. På ena bilden sitter den fast på sittdelen. Väskan är absolut bra i sin funktion, men jag anänder den inte just nu eftersom jag inte rycker att den är så snygg när man bär på den utan vagnen...

Ice:
    Tror att Knodd endast bestämt sig för att ta in 3- och 4-riders. Jag har en UR och är eg nöjd, men jag kommer inte riktigt överens med styrningen. Upplever den som lite trög, men å andra sidan köpte jag beg så den kanske kan bli bättre om man fixar den. Jag har dock löst "problemet" med att beställa ett 4-rider-chassi (single spoke)...

Mitt nya chassi ska förrsten komma denna veckan från PingPong. Men det blir säkert försenat. Håller tummarna för att det skall dyka upp snart!!!!

• Lotta67

Stormis:
    Tack för ditt svar. Jag har tittat på dina bilder, färgen är faktiskt väldigt lik den vi har även om vi har en annan dryck (coffee istället för champagne).

Jag tänkte ha vagnen vänd mot mig den första tiden. Går skötväskan att fästa på handtaget då.

Jag testade med en Skip Hop väska och den åker ner så att barnet får väskan i ansiktet känns det som... Jag fick ett tips om att man kan fästa någon form av hållare på handtaget för att väskan inte ska åka ner. Men jag tänkte att Mutsy borde ha löst det problemet med sina egna väskor?

• Stormis

Lotta:
    Jag använder ännu liggdelen och då är det inga problem att trä väskan över handtaget "som vanligt". Men jag tror som du att det inte funkar med sittdelen vänd emot sig. Mutsys väska har fästen så att du spänner den antingen uppe på handtaget (band som knäpps runt om, kommer lite i vägen för dina händer när du kör vagnen, men man vänjer sig nog tror jag) eller sa hakar du i den i ryggen på sittdelen, men om du då har sittdelen vänd mot dig kommer ju väskan en bit ifrån.

• Stormis

En ny Mutsy-återförsäljare i Sthlm eller rättare sagt Haninge: Mammarazzi (såg annons på Blocket). Lagerför 4-rider och Spider. Åh, är så nyfiken på Spider - ingen storstadsbo som vill kolla upp och skriva lite om den?

• Stormis

Åh, kan ju handla på Internet där också. Och de säljer babyskyddet jag väntat på! Fast nu är det ju försent... Men ändå!

• Miss geisha

Wow gillar verkligen Musty, (kika på hemsidan)
    En fråga, urban rider heter den va, e det på den som bakhjulen är rörliga?

• Miss geisha

Såg i stormis andra tråd att det e den
    Verkar skit bra att man kan ha två barn i den
    Nån som har den ?

• Stormis

Miss Baby:
    Vet bara en i en gammal tråd som haft den och jag tror att det är den ligger ute på Blocket nu. Vet ingen mer, därmed inte sagt att det inte finns fler.

• emeliiii

Stormis!
    Jag har beställt spidern från ping pong. Fick betala 2000 kronor för vagn, bilstols adapter och reseväska. På mammarazzi kostar enbart vagnen 4000!! helt sjukt.. har dock inte fått vagnen än, bör komma om en vecka. Får återkomma då med en utvärdering.
    Jag köpte den för att ha som resevagn till vår tre åriga dotter, och som shopping vagn/resevagn för framtida barn, därav bilstolsadaptern.

• ViLdiNG

babyoutlet.nu har de en Mutsy "Urban Rider" kopia för 3990 kr, liggdel+sittdel! Fast det kanske inte är billigt...jag vet inte vad en "riktig" Mutsy kostar

Svar på tråden Mutsy del 6