• Stormis

Mutsy del 6

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner, rookies och wannabies

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

• Svar på tråden Mutsy del 6
  • gndl

Hej!
    En förvirrad blivande pappa behöver lite hjälp i denna djungel. Jag har fastnat för 4ridern av alla vagnar jag försökt kolla upp, och det börjar bli ganska många. Några frågor finns kvar innan jag vågar beställa och jag hoppas på er "Mutsyexperter"
    . Är det ngn som kan redogöra för skillnaden mellan 4ridern och den "nya" slidern, att man kan vända på handtaget för att den bl a skall vara lättare att köra i terräng ungefär som Buggabo Cameleon har jag förstått, men för övrigt förstår jag inte. Är det samma storlek på framhjulen på båda dessa? Hur fungerar i så fall 4-ridern om man går på grus/skogsväg?

Och kanske den viktigaste frågan, hur länge bedömmer ni att man kan ha 4-ridern, ung till vilken ålder? Tack på förhand! /Danne

• Stormis

Hej Danne
    Slidern är helt ny och det skulle inte förvåna mig om ingen sådan ännu rullar i Sverige. Vad jag kunnat lista ut är just den ena skillnaden att den har ett vändbart handtag = du kan köra med svängbara hjulen bak (som du själv skriver), men också att den nog tar mindre plats när du fäller ihop den eftersom handtaget sitter fast på sitt/liggdelen och den då kan läggas ia llat läge (se bild på Mutsys hemsida när de visar ihopfällningen av Slidern). 4-ridern finns ju både med pumpade hjul och med lättare opumpbara hjul, Slidern "bara" med de sistnämnda (vet ej, men antar att hjulen är i samma stl (tex är bakhjulen på UR och 4-rider samma). Ang de andra frågorna kan jag ej svara eftersom min dotter ännu ligger i liggvagn och jag ej fått min 4-rider (har en UR). Jag gör dock bedömningen att kunna ha samma vagn hela vägen, men kanske vill man sedan ändå ha en mindre eller lättare vagn? Även om den som sittvagn är helt ok i vikt och storlek...

• gndl
    Stormis skrev 2008-03-17 15:41:25 följande:
    Hej DanneSlidern är helt ny och det skulle inte förvåna mig om ingen sådan ännu rullar i Sverige. Vad jag kunnat lista ut är just den ena skillnaden att den har ett vändbart handtag = du kan köra med svängbara hjulen bak (som du själv skriver), men också att den nog tar mindre plats när du fäller ihop den eftersom handtaget sitter fast på sitt/liggdelen och den då kan läggas ia llat läge (se bild på Mutsys hemsida när de visar ihopfällningen av Slidern). 4-ridern finns ju både med pumpade hjul och med lättare opumpbara hjul, Slidern "bara" med de sistnämnda (vet ej, men antar att hjulen är i samma stl (tex är bakhjulen på UR och 4-rider samma). Ang de andra frågorna kan jag ej svara eftersom min dotter ännu ligger i liggvagn och jag ej fått min 4-rider (har en UR). Jag gör dock bedömningen att kunna ha samma vagn hela vägen, men kanske vill man sedan ändå ha en mindre eller lättare vagn? Även om den som sittvagn är helt ok i vikt och storlek...
    Hej Stormis!
    Tack för ditt svar. Kanon att får information från ngn som är betydligt mer insatt än jag. Känns lite vågat att beställa en 4rider utan att ha provkört fast jag tror att det lutaråt det ändå. Har verkligen fastnat dör den vagnen och i jämförelse med Bugaboo cameleon så gillar jag att den har större hjul fram. Stort tack!
  • Stormis

gndl: Jo lite får man ju chansa om man vill ha en fräck vagn. Sitter själv fastnaglad vid min brevlåda, men ingen vagn dimper ner. Ska ha skickats förra veckan så jag håller tummarna. Tror också att de stööre hjulen är bättre en bb's små. Dessutom är Mutsyn snyggare och har fördelen med högre liggdel, kommer otroligt näta bebisen. Kan lätt nappluppa eller klappa på kinden samtidigt som man går.

• gndl
    Stormis skrev 2008-03-18 18:14:07 följande:
    gndl: Jo lite får man ju chansa om man vill ha en fräck vagn. Sitter själv fastnaglad vid min brevlåda, men ingen vagn dimper ner. Ska ha skickats förra veckan så jag håller tummarna. Tror också att de stööre hjulen är bättre en bb's små. Dessutom är Mutsyn snyggare och har fördelen med högre liggdel, kommer otroligt näta bebisen. Kan lätt nappluppa eller klappa på kinden samtidigt som man går.
    Vad kul att du får din vagn snart! Då kanske man kan få höra lite om dina intryck? Vi har lie tid på oss men vad jag har förståt så får man beställa i väldigt god tid om man skall ha en Mutsy. Hoppas den kommer snart! Ha det gott! / Danne
  • myrslok

babybee.se/product_info.php&products...

Funderar på denna tycker det verkar va bra liggläge när man ser filmen på mutsys hemsida.

Nån som har den? är ni nöjda? finns det nåt insektnät som passar till?

• Stormis

gndl:
    långa leveranstider ja, fast det har ju de flesta beställningsvagnar. Eftersom jag bara skulle ha ett chassi fick jag 5 v väntetid, väntar nu i 7:e, procentuell stor skillnad...

Myrslok:
    Din länk funkar inte. Mutsy har inga egna insektsnät, men standardregnskydd funkar så borde väl standardmyggnät funka. Fast det är klart, jag vet ju inte ens vad du länkar till...

• Stormis

Nu funkade länken (4-rider light)!
    Japp, en hel del som har vad jag vet. Själv väntar jag dock på single spoke och kan ännu inte uttala mig om modellen. Och inte heller kan jag kommentera sittdelen eftersom vi inte börjat använda den ännu. Dottern ligger fortfarande i liggdelen. Men som sagt standardnät skall med största sannolikhet funka. Verkar dock som att den modellen är den som de flesta köper just nu så om du letar lite i tråden hittar du säkert innehavare. Lycka till!

• linn78

Hej mutsy ägare! Jag har lite frågor om vagnarna, dom är ju jättefina men jag bor nere i skåne, (här finns inga återförsäljare väl?) och gillar inte att köpa något jag inte har känt på först.

Är det bara transporter som har ledat handtag istället för teleskop handtag? Jag är bara 155 lång och teleskopen känns ofta väldigt höga.
    Kan man vända sittdelen på transporter också?
    Hur är det med suffletten? Följer den med i köpet? Är det samma till liggdel som sittdel eller? Hittar nästan inga bilder alls på sittdel med sufflett och det finns inte med bland tillbehör.
    Något annat jag bör tänka på vid köp av mutsy? Ska kolla in hemsidan igen nu så det kommer nog nya frågaor Tack på förhand!

Svar på tråden Mutsy del 6