• gndl

Mutsy del 6

Hej!
    En förvirrad blivande pappa behöver lite hjälp i denna djungel. Jag har fastnat för 4ridern av alla vagnar jag försökt kolla upp, och det börjar bli ganska många. Några frågor finns kvar innan jag vågar beställa och jag hoppas på er "Mutsyexperter"
    . Är det ngn som kan redogöra för skillnaden mellan 4ridern och den "nya" slidern, att man kan vända på handtaget för att den bl a skall vara lättare att köra i terräng ungefär som Buggabo Cameleon har jag förstått, men för övrigt förstår jag inte. Är det samma storlek på framhjulen på båda dessa? Hur fungerar i så fall 4-ridern om man går på grus/skogsväg?

Och kanske den viktigaste frågan, hur länge bedömmer ni att man kan ha 4-ridern, ung till vilken ålder? Tack på förhand! /Danne

• gndl
    Stormis skrev 2008-03-17 15:41:25 följande:
    Hej DanneSlidern är helt ny och det skulle inte förvåna mig om ingen sådan ännu rullar i Sverige. Vad jag kunnat lista ut är just den ena skillnaden att den har ett vändbart handtag = du kan köra med svängbara hjulen bak (som du själv skriver), men också att den nog tar mindre plats när du fäller ihop den eftersom handtaget sitter fast på sitt/liggdelen och den då kan läggas ia llat läge (se bild på Mutsys hemsida när de visar ihopfällningen av Slidern). 4-ridern finns ju både med pumpade hjul och med lättare opumpbara hjul, Slidern "bara" med de sistnämnda (vet ej, men antar att hjulen är i samma stl (tex är bakhjulen på UR och 4-rider samma). Ang de andra frågorna kan jag ej svara eftersom min dotter ännu ligger i liggvagn och jag ej fått min 4-rider (har en UR). Jag gör dock bedömningen att kunna ha samma vagn hela vägen, men kanske vill man sedan ändå ha en mindre eller lättare vagn? Även om den som sittvagn är helt ok i vikt och storlek...
    Hej Stormis!
    Tack för ditt svar. Kanon att får information från ngn som är betydligt mer insatt än jag. Känns lite vågat att beställa en 4rider utan att ha provkört fast jag tror att det lutaråt det ändå. Har verkligen fastnat dör den vagnen och i jämförelse med Bugaboo cameleon så gillar jag att den har större hjul fram. Stort tack!
  • gndl
    Stormis skrev 2008-03-18 18:14:07 följande:
    gndl: Jo lite får man ju chansa om man vill ha en fräck vagn. Sitter själv fastnaglad vid min brevlåda, men ingen vagn dimper ner. Ska ha skickats förra veckan så jag håller tummarna. Tror också att de stööre hjulen är bättre en bb's små. Dessutom är Mutsyn snyggare och har fördelen med högre liggdel, kommer otroligt näta bebisen. Kan lätt nappluppa eller klappa på kinden samtidigt som man går.
    Vad kul att du får din vagn snart! Då kanske man kan få höra lite om dina intryck? Vi har lie tid på oss men vad jag har förståt så får man beställa i väldigt god tid om man skall ha en Mutsy. Hoppas den kommer snart! Ha det gott! / Danne
  • gndl

Vi är har nästan bestämt oss för att beställa en 4rider från pingpong. Undrar om det finns någon i göteborgsområdet som äger en sådan och som skulle tycka det var okej att visa den för oss som aldrig haft nöjet att klämma på en så fin vagn? Är det ngn som har en uppfattning o hur stor ligdelen är i jämförelse med Bugaboo Cameleon? Tack på förhand!
    (Fått ditt chassi Stormis?)/Danne

• gndl
    Svar på #75
    Stormis: Kanon att du finns med i detta forumet. Vi har en kompis som flyttar till Varberg i helgen som kommer, så om du menar allvar med att det skulle vara ok att komma förbi och kika på din vagn om ngn vecka eller högst två skulle vi vara så tacksamma.. Då kan vi kombinera det med ett besök till honom. Stort tack så länge...
    /Danne
  • gndl

Stormis: Hoppas allt är okej! Ser att du fortfarande väntar.. Den lär nog dyka upp vilken dag som helst om den skickades förra veckan. Jag har inboxat mina tfnnr till dig, hoppas det fungerade. Du hör av dig när det passar dig, antingen på telelfon eller via inboxen.. Ha det gott!

Shapiro: Oj det måste vara ngt form av rekord, blev lite nyfiken, beställde ni babyskydd, sitt och liggdel och allt skickades direkt?

• gndl
    Stormis skrev 2008-04-02 19:48:13 följande:
    Idag fick jag hämtat ut min 4-rider singel spoke. Posten hade svängt förbi i måndags när jag inte var hemma, men glömde (...) att lägga en hämtavi i brevlådan. Tur för dem/mig att jag är manisk i min väntan och trakasserade stackars PingPong med ytterligare ett mail... Som snällt gav mit kollinumret så att jag kunde ringa posten och grymta lite på dem... Håller nu på att sätta ihop den, skall fortsätta nu efter dotterns nattning. Återkommer efter premiärpromenaden!TAck Emeliii för Spiderkommentarerna.
    Grattis!! Skall bli kul att höra vad du tycker. Jag har inboxat en fråga till dig. /Danne
  • gndl

Nu har vi äntligen bestämt oss och beställt en Slider i brunt och en safe2go bilstol. Skall bli intressant att se hur lång tid det tar innan den dyker upp. Som tur är har vi gott om tid på oss. Hoppas också att de skumfyllda hjulen är ok, det är väl det enda som oroar lite.

Stormis: Tack än en gång visningen, när vi väl såg din fina vagn var Mutsy det enda alternativet..

• gndl

Det var svårt att välja men samtidigt så känns det inte som det är någon jätteskillnad mellan dem. En av anledningar var nog att jag är lite prylgalen, några andra var en del av de vi pratade om när vi var hos dig, på Slidern är bromsen utflyttade till kanterna, stolen har lite(med betoning på lite) mer tyg på sidorna och att man har möjligheten köra med de stora hjulen fram. En sak som är lite svår att bedömma utan att ha sett den är ju höjden, det skiljer 8 cm tror jag mellan lägsta läget på handtaget. Den känns också smidig i hanterandet när man fäller ihop den, men det är möjligt att man blir galen på de olika möjligheterna. Kul att du gillade färgen, vi funderade på den svartvita men den kändes för opraktisk. Blir ju spännande att få se färgen i verkligheten när man hör att bilderna inte alltid ger färgerna rättvisa, kan ju bli en chock.. När vi väl fått den får väl vi återgälda tjänsten om du har vägarna förbi..

Svar på tråden Mutsy del 6