Inlägg från: Forsea |Visa alla inlägg
  • Forsea

Mutsy del 6

Stormis skrev 2008-01-30 23:51:48 följande:
    Måste ju bara säga att jag skall komplettera min samling. Har idag beställt en 4-rider single spoke och ett booth cover! Tjohoo, här skall köras (när det nu kommer, 4 v för PingPong verkar ju vara längre än för oss andra...) Ska hålla er uppdaterade.Forsea - kul att se att du håller dig kvar! Du borde bli någon slags emeritus
    Oj Stormis! Vilket kanonjobb du gjort med sammanställningen av FAQ. Super.
    Ja jag hänger kvar här för jag är en mutsy fan även om jag just nu inte har någon. (Har haft en UR next som var toppen)
    Tittar in lite nu och då och besvarar gärna frågor eller surrar om nyheter. /a
  • Forsea
    Muskot skrev 2008-02-05 10:50:42 följande:
    Jo nu kom jag på en fråga till - hur är Mutsyn att gå i skogen och på grusvägar och sånt med? 4rider var det som sagt som vi funderar på.
    Hej! Kul att du är sugen på mutsy! Det är en läcker vagn. Hade själv en Urban Rider next frame och den funkar super i både grusgropar och runt shoppingställen...har ingen erfarenhet av de andra chassina dock. Hoppas någon annan kan hjälpa dig, titta annars mer på Mutsys presentationsfilm (www.mutsy.nl/video) så ser du hur de olika vagnarna rör sig om du inte har möjlighet att klämma på en på riktigt innan du bestämmer dig. Jag köpte grisen i säcken och blev överraskad att det var en prins! dvs jag var jättenöjd.
    /Anna
  • Forsea
    Muskot skrev 2008-02-07 11:24:58 följande:
    En väldigt konkret fråga till, kanske nån vill mäta - jag undrar hur hög liggdelen är på insidan, alltså från madrassen och upp till kanten?
    Har själv inte en JOEY så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det måttet, men jag vet att Babykaboom har en - hör om hon kan mäta??? Du hittar henne i femte- mutsy-tråden!
    Lycka till!
  • Forsea

citat: Jag har bara sett liggdelen i verkligheten, är inte även sittdelen högre än t ex Bugaboon som känns väldigt låg? Både jag och maken är långa så det skulle passa oss.

Ja sittdelen är mer "normal" hög än tex bugaboo och teleskophandtaget är superbra -enkelt ändra längd. Apropå kvalitén så är den erfarenhet jag har att den är minst lika bra som andra om inte bättre i vissa fall - precis som stormis sagt, många vagnar knarrar och låter men inte den UR jag haft. Gav den också en smörjning i alla rörliga delar 1-2 gg /kvartalet för att hålla den i gott skick. Den smörjning som kommer från fabriken försvinner rätt fort så det är ett tips.
    Go for Mutsy, du ångrar dig inte.

• Forsea
    Muskot skrev 2008-02-12 09:59:34 följande:
    Flera frågor Kan man tvätta några tygdelar till Mutsyn i maskin, eller torkar man av dem istället? Vi är inne på Joey Silver, om det blir en Mutsy... Den är ju så snygg!Jag minns att jag läste ett par inlägg nånstans bland Mutsytrådarna om att några tyckte att sittdelen var halkig, eller nåt i den stilen. Blir det alltså så att barnet glider omkring då? Eller håller ni inte med om halkigheten?
    Hm halkig? Känner jag inte igen, hade tygserien College, vet inte om det skiljer mkt på ev glatt yta. Men tyget college var lätt att torka av.
    Om den är halkig så borde det inte vara något problem då du har 5-punkts-selen på. Bygeln fram stoppar ju även om det nu skulle vara ett problem, även om jag inte känner igen det

Spännande tid ni har framför er!!! Blir lite avis faktiskt... /anna
  • Forsea
    linn78 skrev 2008-03-23 09:27:11 följande:
    Hej mutsy ägare! Jag har lite frågor om vagnarna, dom är ju jättefina men jag bor nere i skåne, (här finns inga återförsäljare väl?) och gillar inte att köpa något jag inte har känt på först.Är det bara transporter som har ledat handtag istället för teleskop handtag? Jag är bara 155 lång och teleskopen känns ofta väldigt höga.Kan man vända sittdelen på transporter också?Hur är det med suffletten? Följer den med i köpet? Är det samma till liggdel som sittdel eller? Hittar nästan inga bilder alls på sittdel med sufflett och det finns inte med bland tillbehör.Något annat jag bör tänka på vid köp av mutsy? Ska kolla in hemsidan igen nu så det kommer nog nya frågaor Tack på förhand!
    Hej LINN78
    Kul att du gillar Mutsy, det gör vi här i mutsytråden!
    Apropå dina frågor om Transporter så tror jag inte att någon hunnit beställa den i sverige. Den är helt ny så du kan nog bara utgå ifrån den fina instruktionsfilmen du hittar på mutsy.com. Vad jag kan se av den filmen så är hantaget fällbart på transporten. Generellt på alla mutsy så kan du få dem väldigt långt ned och väldigt långt upp med teleskophandtagen så det är nog inga som helst problem att ha din längd och välja en mutsy med teleskophandtagen. Som du också ser på mutsy.com hemsida beroende på vilken vagn du väljer förstås så visas det hur sitt och liggdel sitter på ramen/chassit. Transportens sittdel är vad jag kan se inte vändbar. Jag har själv haft en Urban Rider next frame, du kan se ett gäng med bilder på den på den här länken: picasaweb.google.se/forsea72/Mutsy

Ha de / Anna
  • Forsea
    Skumboll skrev 2008-03-23 12:51:53 följande:
    Jag funderar på att köpa en sulkyvariant att ha i bilen. Vad har ni för erfarenheter av "spider"? Hur är den att köra? Vad ligger priset på och vad ingår?
    Den är relativt ny i sverige också så jag tror ingen har stor erfarenhet av spider. På pingpongs hemsida fann jag följande info; www.pingpong-online.de/osc/product_info.php&products_id=1329&osCsid=93bd0182cad089d9dc733b7fe4c1fd3a
  • Forsea
    Stormis skrev 2008-04-03 20:08:43 följande:
    Nu har jag premiärkört min 4-rider. Är helnöjd med den. En del saker lite ovana dock, men det löser sig väl med tiden. Tex är lägsta läget på handtaget mycket högre än på UR. Liggkorgen kommer högre pga att fästena sitter högre. Att de främsta hjulen sitter smalare gör ramper i trappor lite trixigare (men så blir det ju med alla vagnar med svängbara framhjul med ett par få undantag). Jag är så nöjd, så nöjd , men kan samtidigt inte låta bli att vara sugen på en Slider...
    Grattis till vagnen! Kul!
  • Forsea
    Shapiro skrev 2008-04-04 18:23:52 följande:
    Svar på #116Hej!Igår kom mitt paket från pingpong, så 3 dagar från beställning kunde jag hämta ut min nya 4R Single Spoke. Kunde aldrig tro att det skulle ta sån kort tid, var inställd på 12-14 veckor från beställning. Väldigt nöjd, och den är skitsnygg - en Cargo Mocha. Så enkel att sätta ihop också!Så nu är det bara att övningsköra till bebben kommer./sara
    WOW det var snabb service det!!! Grattis!
  • Forsea
    linn78 skrev 2008-04-19 18:15:15 följande:
    nu har vi äntligen kommit iväg och sett mutsyn live Så fin den är! Det blir nog en 4rider light med ligg och sittdel + traveller babyskydd. ni som beställt från pingpong, hur är det, regnskydd måste också beställas eller? Det är inget som medföljer vad jag förstår av deras hemsida?!!
    Beställde från pingpong för 1,5 år sen en mutsy UR och det tog ca 11 veckor...men sen var det frid och fröjd... Ja regnskydd finns inte med utan beställes separat.
Svar på tråden Mutsy del 6