• Anonym

en tråd för oss medberoende!!!

Här kan vi prata med andra i samma situation. Ventilera oss och bara få säga vad man känner och tycker!

Massa kramar till alla medberoende.

• Svar på tråden en tråd för oss medberoende!!!
  • Anonym (flickvän)

Har haft en ganska bra dag idag. Men det har verkligen vart upp o ner. Känner mig så satans ensam. Få vänner i stan o hemsk årstid, kan inte bli värre =(
    Hur är det med er andra?
    Önskar er alla gott nytt år!

2007 var mitt livs värsta o hoppas historien inte upprepar sig...

• Anonym (lillajag)

Jag känner som dig,så har min dag vart me,så ledsen över att mitt liv ser ut så här,lämnad höggravid,julafton känndes värst fast jag har min familj men man känner sig ändå misslyckad :( ja de är ingen rolig årstid heller.. hoppas 2008 blir bättre för oss och om du behöver råd eller stöd så vet du vart jag finns ,eller om du bara vill snacka me någon som vet va d de handlar om.kram på dig!
    Anonym (flickvän) skrev 2007-12-30 19:42:55 följande:

Har haft en ganska bra dag idag. Men det har verkligen vart upp o ner. Känner mig så satans ensam. Få vänner i stan o hemsk årstid, kan inte bli värre =( Hur är det med er andra?Önskar er alla gott nytt år!2007 var mitt livs värsta o hoppas historien inte upprepar sig...
  • Anonym (lillajag)

du vet ju att mitt ex också röker på så vi vet ju hur de är.
    Anonym (lillajag) skrev 2007-12-30 21:32:27 följande:

Jag känner som dig,så har min dag vart me,så ledsen över att mitt liv ser ut så här,lämnad höggravid,julafton känndes värst fast jag har min familj men man känner sig ändå misslyckad :( ja de är ingen rolig årstid heller.. hoppas 2008 blir bättre för oss och om du behöver råd eller stöd så vet du vart jag finns ,eller om du bara vill snacka me någon som vet va d de handlar om.kram på dig!Anonym (flickvän) skrev 2007-12-30 19:42:55 följande:
  • Anonym (höggravid)

Jaha, då blev jag lämnad höggravid med en 2 och 4-åring hemma. Jag är så slut så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Nyårsafton idag och ingen pappa som kan skjuta raketer ikväll. Den enda vännen jag har i stan har själv en "stor" familj och har inte tid för mig. Livet är bara skit. Han stack redan i lördags efter att ha jobbat dygnet runt i en vecka. Jag var ensam med barnen på julafton också. Min man hade köpt jättemycket julklappar för att kompensera..
    Som att han hade planerat att han skulle dra på lördagen.
    Pratade med honom igår. Han var lika elak som vanligt när han dricker. Sa att jag ska skita i hans pengar, i hans liv, att bebisen som jag har i magen inte är välkommet ihans ögon, att jag ska ta hand om barnen eftersom att jag vägrat att göra abort. Att jag inte orkar städa och att jag är en dålig mamma. Allt det han är skyller han på mig. Jag har fan i mig städat som en tok här hemma,lekt med barnen och gjort det jag ska. Jag har sammandragningar och har svårt o röra mig pga foglossning, hur mycket ska han begära? Massor med tjejer i bakgrunden var det när vi pratade. Han säger att jag inte behöver vara orolig.. har hört att han festar med 14-åringar och själv är han 30+. Skönt att få klaga av sig ibland. Vi har varit tillsammans i 7-8 år nu så det är nog dags att lämna honom snart.

• Anonym (MTG)

Nu är jag så trött och besviken och ledsen!
    Polisen fick komma och hämta min sambo i lördags natt, han kom hem fullproppad med jag vet inte vad, han kom hem och hade såna hallisar så jag blev galen!

nu är det slut men han bor kvar, han har ingenstans att ta vägen. han har hyresskulder, soc vill inte hjälpa honom (förut iaf) ingen kompis han vill bo hos.. jag vet inte vad jag ska göra.. känns så hopplöst!

trodde verkligen på att det skulle bli bättre nu. men blir lika lurad varje gång!

• Anonym

Vad är det som gör att ni år efter år stannar och tar emot skit? Varför skaffar man 1, 2 eller fler barn med en som är beroende? Vad tror ni era barn tänker?

• Anonym (lillajag)

släng ut honom! Inte ditt problem om han inte har någon stanns att bo,sluta ställa upp du gör bara saken vätte! Kram!
    Anonym (MTG) skrev 2007-12-31 10:32:15 följande:

Nu är jag så trött och besviken och ledsen! Polisen fick komma och hämta min sambo i lördags natt, han kom hem fullproppad med jag vet inte vad, han kom hem och hade såna hallisar så jag blev galen!nu är det slut men han bor kvar, han har ingenstans att ta vägen. han har hyresskulder, soc vill inte hjälpa honom (förut iaf) ingen kompis han vill bo hos.. jag vet inte vad jag ska göra.. känns så hopplöst!trodde verkligen på att det skulle bli bättre nu. men blir lika lurad varje gång!
  • Anonym (lillajag)

värre skulle de stå

• Anonym (jag oxå)

Önskar alla medberoende ett Gott Nytt År. Vet att det är många som har det svårt, ännu jobbigare känns det ofta vid storhelger.
    Höggravid och MTG, jag känner med er och kan bara säga : Kram o ta hand er. Var snälla mot er.
    Själv har jag haft en lugn jul. Sönerna har varit hos mig en hel del. Men visst är det oroligt, liksom nästan väntar på en "stor katastrof. ".
    Ikväll kommer den yngste sonen hit, ska bli skönt. Den älsta har kvällsledigt från behandlingshemmet,halvvägshuset. Det gör mig orolig, men jag kan ju inget göra. Men oron den liksom biter sig fast.
    Kramizar till oss alla medberoende.

• Anonym (MTG)

När vi vart tillsammans viste jag att han var missbrukare eller hade varit, men trodde inte att det var så här, trode det inte var nå farligt alls, han sa att han var drogfri nu och allt lät så bra.. tiden gick och känslor vart starkare och starkare och till slut började jag älska honom.. han börjar få återfall och då är det inte så lätt att bara gå ur när man verkligen älskar människan.. Sen höll han sig ren ett bra tag, jag vart gravid och vi var jättelyckliga, allt kändes bra.. sen PANG så kom smällen igen.. nu har vi en dotter på 4 månader..
    Men nu är det slut mellan oss.. han är fortfarande här.. ska ta tag i allt sen när soc har öppet och så och gå och prata med dom..

Anonym skrev 2007-12-31 12:37:30 följande:
    Vad är det som gör att ni år efter år stannar och tar emot skit? Varför skaffar man 1, 2 eller fler barn med en som är beroende? Vad tror ni era barn tänker?
Svar på tråden en tråd för oss medberoende!!!