en tråd för oss medberoende!!!
hur länkar jag ett inlägg hit?
hur länkar jag ett inlägg hit?
mitt inlägg länkade jag här som jag skrivit i ett annat inlägg,så glad att den här tråden finns o hoppas vi kan hålla den vid liv länge,känner inga runt omkring mig som är i min situation. styrke kramar till er alla!
välkommen hit! Har ni barn också? De är jobbigt att behöva ta en dag i taget men starkt av dig ändå att du orkar,är perioderna korta eller långa då han fått återfall?
jag tycker du ska lämna honom och se vad som händer då! Genom att du stannar hos honom så accepterar du hans missbruk och om du älskar honom o vill hans bästa så visar du de på helt fel sätt som du gör nu. Inga av dina taktiker kommer fungera,viljan måste komma från han o han har dig där så behöver han inte bry sig så mycket,och de är väl inte så kul om han smusslar med sitt rökande heller? man ska inte ha hemligheter så,antligen accepterar du han som en rökare el så gör du inte de,du kan inte stå i mitten! Kanske låter hårt me du måste vara hård me! Kram !
Om han mår psykiskt dåligt o börja röka på för de så är de ännu värre,de finns mediciner mot depretioner som är riktigt bra,xanor brukar man väl inte ge till rökare? låter inte bra alls,de brukar man ge till tyngre missbrukare, xanor gör beroendet bara värre.
lider med dig,har de nästan som du. Tror man måste ge upp sina gamla vänner om man ska sluta,men han har gjort ett framsteg nu iaf,de tror jag inte mitt ex kommer göra tyvärr :(. Berätta mer sen hur de går. kram!
Anonym (jag också) skrev 2007-12-17 12:55:15 följande:
de ska gå bra för mig och min son me,men man vill ju så gärna leva som en familj,vill bara leva me pappan till mitt barn... de gör så ont :(
jag har tappat hoppet helt :(
Jo jag tänker precis som dej,men jag har så svårt att få in i min hjärna hur han tänker?hur han kan välja bort mig o barnet på de sättet och ringa varje dag o vara glad när man sitter lämnad höggravid,att han tar allt så enkelt o skiter i hur jag mår o att vårat liv ihop är förstört för hans egoval,men ja har stängt av känslorna för att orka o han får mig inte så lätt ledsen längre efersom han beter sig som ett svin så är han inte värd min energi sålänge han skiter i mig. Tror dom flesta av oss tjejer som har de så här är väldigt för snälla människor..hehe! Känns som alla andra runt omkring mig lyckas ,köper hus o lever lyckligt o kommit dit dom ska o vill,Nu börjar de kännas som man inte är värd något alls,hatar att tycka synd om mig själv,vill inte se mig som ett offer!
Anonym (jag också) skrev 2007-12-17 23:50:19 följande: