Inlägg från: Anonym (MTG) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MTG)

en tråd för oss medberoende!!!

Vilken bra tråd=)

Här är min berättelse lite kort..

Min sambo är 25 år jag är 21. Han började missbruka i unga år och då var det heroin, morfin, alla tabletter, all röka.. tjack... ja allt..

Han slutade med dom tyngre drogerna för kanske 4-5 år sedan. dvs tjack heroin...

vi vart tillsammans för 1 år och 9 månader sedan ungefär.
    Jag har aldrig hållt på med droger, kanske testat någon gång sådär. När vi vart tillsammans sa han att han hade HAFT problem med droger men att han håller på att ta sig ur.. bodde då hos sin morsa, han hade förlorat:körkort, lägenhet, jobb familj pga drogerna. och skaffat sig höga skulder till kronolle och även andra skulder.
    hur som helst.
    Vi vart tillsammans jag viste inte hur tung missbrukare han hade vart.. mina känslor utvecklades allt mer därför jag sitter där jag gör idag..
    Under hela vårat förhållande har vi KÄMPAT, och kämpat... han har svikit och ljugit och fått/tagit återfall var 3:e månad har jag räknat ut. Nu har han pissat till körkortet och hållt sig ren sen i somras, vilket är ungefär 4½ månad. Vi har även nu en dotter på 3 månader... Men nu har han pissat färdigt och så har han ju självklart tagit piller i tisdags. han säger att det bara var i tisdags men min magkänsla kände av vibbarna en vecka innan, så jag vet att det är mer än så.. men han ljuger ju för att han skäms..
    Nu har vi bråkat jättemycket dom senaste veckorna och jag är på millimetern att lämna honom. har min dotter att tänka på, men det är inte bara att lämna.. det är så svårt.
    Och självklart har han vart med andra tjejer då han vart påverkad fick jag höra nu för någon dag sedan.. det gör ju det hela ännu värre...

Vet inte vars jag ska ta vägen..

Jag vet att han håller sig från drogerna mycket bättre nu än förr.. han tog nu i tisdags för att han nu äntligen ska få träffa sin andra dotter.. han var så nervös och så så han var tvungen sa han.. men jag VET att det var andra dagar också.. han krängde också så nu har han ju alla kontakter tillbaka igen..

någon som vet hur det är med drogmissbrukare som förlorat körkortet då det varit påverkade? han säger att han nu kommer få pissa efter att han får tillbaka körkortet.. men jag har inte sett nå papper på det.. visst det låter ju som en självklarhet att han ska fortsätta pissa även om han har fått tillbaka körkortet för att dom ska ha koll på honom.. men han kan ju dra till med vad som helst för att det ska låta bra och att jag inte ska ana något.. någon som vet hur det fungerar?

• Anonym (MTG)

Nu är jag så trött och besviken och ledsen!
    Polisen fick komma och hämta min sambo i lördags natt, han kom hem fullproppad med jag vet inte vad, han kom hem och hade såna hallisar så jag blev galen!

nu är det slut men han bor kvar, han har ingenstans att ta vägen. han har hyresskulder, soc vill inte hjälpa honom (förut iaf) ingen kompis han vill bo hos.. jag vet inte vad jag ska göra.. känns så hopplöst!

trodde verkligen på att det skulle bli bättre nu. men blir lika lurad varje gång!

• Anonym (MTG)

När vi vart tillsammans viste jag att han var missbrukare eller hade varit, men trodde inte att det var så här, trode det inte var nå farligt alls, han sa att han var drogfri nu och allt lät så bra.. tiden gick och känslor vart starkare och starkare och till slut började jag älska honom.. han börjar få återfall och då är det inte så lätt att bara gå ur när man verkligen älskar människan.. Sen höll han sig ren ett bra tag, jag vart gravid och vi var jättelyckliga, allt kändes bra.. sen PANG så kom smällen igen.. nu har vi en dotter på 4 månader..
    Men nu är det slut mellan oss.. han är fortfarande här.. ska ta tag i allt sen när soc har öppet och så och gå och prata med dom..

Anonym skrev 2007-12-31 12:37:30 följande:
    Vad är det som gör att ni år efter år stannar och tar emot skit? Varför skaffar man 1, 2 eller fler barn med en som är beroende? Vad tror ni era barn tänker?
  • Anonym (MTG)

Måste bara få skriva hur glad jag är!
    Min sambo och jag har kämpat ur länge som helst nu!
    Han har fått sina återfall och vi har gått igenom många resor med hans missbruk.. senast var en månad sen ungefär.. men nu vet jag att det kommer bli bättre.. han har precis fått tillbaka körkortet och börjar sitt jobb idag.. han har vart arbetslös och utan körkort i 2-3 år... nu är han upp på fötter igen och mycket gladare och man ser verkligen att det är den riktiga "simon" igen.. han får träffa sin andra dotter igen för att han skött sig så bra.. och nu går det ju bara bättre och bättre och han skulle aldrig äventyra allt det här igen.. han har sagt upp alla kontakter HELT .. det är så skönt...

kan hända att jag är naiv, men har inte sett honom såhär lycklig förut och det ser verkligen ljust ut.. fast samtidigt så skulle det inte förvåna mig att han skulle svika mig och göra ett snesteg till om ett par månader... men det gäller ju att vara possitiv...
    tar han en drog till så lämnar jag honom.. tänker inte riskera våran dotter..

En idoit (föredetta vän till mig) ringde soc på oss.. precis nu när det börjar ordna sig.. sa att min sambo missbrukar och gör affärer hemma.. kommer hem påverkad och bollar med våran dotter. det springer folk hos oss hade hon sagt och sagt att JAG håller på med droger och både det ena och det andra.. så nu är vi under utredning pga MASSA JÄVLA SKITSNACK.. så skulle aldrig riskera att stanna hos honom om han tog nå mer..
    nu komme rju inte utredningen inte leda någonstans eftersom att allt som sas bara är skitsnack. men man har ju ögon på sig och det är inte kul..

• Anonym (MTG)

ne han går inte på möten.. det är bara egen drift och vårat stöd som hjälpt honom.. jovisst, riskerna finns.. och det komemr ju hända någon gång förr eller senare.. men hoppas det dröjer bara...! men hittills ser det ljust ut...=)
    Anonym (sussie) skrev 2008-01-31 18:35:26 följande:

går han på möten eller så? KUL att det går bra. Hoppas det fortsätter att göra det. Men det är ju en sjukdom som man får leva med, liksom, så riskerna finns ju där ändå, men om han bara tar en dag i taget å försöker att ta hand om sig och sin familj så kommer han nog att klara det.
  • Anonym (MTG)

Vet inte vad jag ska tro?

Vad gör man när det är såhär?

Min sambo var till en kompis i går (som jag verkligen ogillar) nästan varje gång han vart med honom har han vart påverkad av nåt eller haft nåt med droger att göra eller så är det nå annat.. Så jag mår piss när han ska till honom..
    Dom har känt varandra i många år och svåra att sära.

Igår drog min sambo till honom.. Jag höll god min (vilket jag inte brukar) knorrade inte..
    Messade lite och fråga vad dom gjorde, om dom hade trevligt och så.. inge knorr eller klagomål.. Kl 20 slutade jag få svar, viste att han kollade på fotboll då svarar han ofta inte.. Väntade ett tag, skickade ett till mess... Inge svar.. Väntade ett tag till Ringde sedan, inge svar, ringde igen, samma där.. Det kom fram signaler men han svarade aldrig, varken på mess eller samtal... Han messade runt 3 då han var påväg hem..
    Jag frågade varför han inte svarat, han sa att telen vart avstängd, inge batteri.. skitsnack! Det kom ju fram signaler.. Jag frågade vilka som var där.. då sa han att det bara hade vart han och hans polare som bodde där.. Det trode jag inte på.. skrev till hans kompis och frågade varför han inte hade svarat när jag ringde både hem och till hans mobil.. han sa att han var upptagen, frågade med vad och han satt då tydligen och snackade med sina polare som var där.. Vart galen att min sambo ljugit.. Frågade vilka fan det var som hade vart där som jag inte fick veta... Då sa han "maria" sen kom det fram att "simon" vart där också (en riktig pundare) efter etttag fick jag reda på att "maria" är i thiland.. så hon var ju självklart inte där.. VARFÖR LJUGA? vad kan han ha hållt på med den kvällen? Sen sa han att han hade haft telen på ljudlös.. men knappast att han inte kollade på telen på så pass många timmar.. han har sett att jag messat och ringt. Varför svarar han inte?? Vi har en jättesjuk dotter hemma dessutom på 5 månader.. Tänk om det hade hänt nåt hemma och han bara skitit i att svara.

Hans kompis som han var hos har vart vaken HELA natten.. så han har ju garanterat vart påverkad av nåt mer än alkohol.

Bråkade en hel del nu på morgonen, som vanligt mer lögner och korkade meningar och påståenden. Hotade med att klappa till mig.. Han tappade 500 igår.. om han nu tappade dom.. säkert inte.. Han skulle ut och leta efter dom i morse.. ringde och hörde hur det gick.. kl var 10.20... då var han hos den där polaren och hade precis hällt upp sin första grogg... VAFAN!
    vad håller människan på med? och sen det att jag sovit 2 timmar per dygn hela denna vecka för att dottern vart så gnällig eftersom hon är sjuk, har sovit och ätit dåligt.. Så skulle vara snällt om han var hemma och böt av lite.. men nej då..
    Han kom hem igen iaf.. bråkade lite mer, han fick ånger och så men beslutade att dra till honom iaf.. så nu är han där och super.. Vet inte vad jag ska ta mig till. Har sagt att han får välja mellan oss och hans kompis.. då vart han sur och allt sånt.. tycker jag är dum i huvet..
    Vad fan ska man göra? Vill bara lämna honom men samtidigt inte.. orkar inte det här längre, han tar för mycket energi.. vi har socutredning på oss också och så håller han på såhär. hotade med att ringa dom så att dom fixar att han försvinner.. men det tar han som tomma hot.. vet själv att jag säkert inte skulle göra det.. älskar den saten för mycket.. man hoppas ju hela tiden att det ska bli bättre..
    Han verkade iaf inte påverkad av droger.. men väääldigt påverkad, men han luktade inte så myclet alkohol.. så jag vet inte vad jag ska tro... så jävla jobbigt det här!

• Anonym (MTG)

önskar att jag också kunde lämna... att jag hade kraften och modet till det
    Anonym (flickvän) skrev 2008-02-09 20:50:49 följande:

var ett tag sen jag var här. Undvikit med flit för jag år så dåligt av att läsa allas historier. vet ju hur jävligt det känns. Nästan glad över att det är slut med killen. Ångest som fasiken. Men jag slipper iaf oroa mig för återfall. För chansen att han som gått på allt(!) i nästan 15 år ska klara sig utan att ta åtefall resten av livet är ganska minimal...
  • Anonym (MTG)

Jag är hemma hos mina föräldrar nu... gjorde slut med honom igår.. han kunde inte prioritera oss före en barndomsvön som bara får oss att må dåligt.. som ständigt missbrukar och egter att min sambo vart med honom så är det alltids sturl.. där rann droppen över.. men nu har han lovat att aldrig mer träffa hono men det är försent nu.. Vet bara inte hur jag ska få ut honom.. han har hyresskulder hos kronolle, så han får ingen lägenhet, hans morsa tar inte emot honom igen.. hans kompisar kan han inte bo hos.. och sen det att nästan allt hos oss är hans.. och utan hans pengar har jag inte råd med alla mina räkningar... såå jäkla jobbigt...
    men jag ska försöka vara stark nu.. nu har han visat vad han går för och vad han prioriterar..

msh skrev 2008-02-10 21:13:52 följande:
    Jag läste ett tidigare inlägg från dig och då var du tuff."inge mer skit, då är det slut" ungefär... JAg tycker det verkar som att det är dags nu... Skulle du verkligen vilja ha "avlastning" av en kille du inte kan lita på? HAn ljuger, mannipulerar och du slösar sån energi på honom istället på nån som verkligen förtjänar din uppmärksamhet: DITT BARN! Det är tufft men tänk på dig själv och ditt barn och att ni faktiskt har utredarna i hälarna. Är det värt det? Är HAN värd det? Förtjänar du och ditt barn att få livet ikullkastat för honom? Dii barn har inte bett om detta, rädda det från en destruktiv miljö!! JAg vet själv hur det är att vara totalt uppslukad av en annan människa (är där nu) så jag vet att det är skittufft att avsluta men du har ju funderat på det? Det är bara han själv som kan få honom nykter, nån annan kan inte få det. det är bara falskt hopp att tro nått annat. Jag har skrivit ett inlägg tidigare, läs det så kanske du får lite styrka. JAg hoppas du fixar detta! Bättre att dra lasset själv är att ha en bromskloss med sig hela tiden! KramAnonym (MTG) skrev 2008-02-09 13:13:33 följande:
  • Anonym (MTG)

oj 6 år.. jag har kämpat i två...
    nu i helgen var droppen.. kollade hans msn och han hade käkat piller i fredags, men jag vet att det är hela helgen. Drog hem till mamma och pappa, sov där natten til igår.. for hem och försökte prata med min sambo, kom ingen vart. en vän kom och hämta mig och min dotter. Kom hem till dom, ringde soc och berättade vad som hänt i helgen.. så nu finns det ingen återvändo.. nu MÅSTE jag lämna honom.. för nu ringde jag soc och dom vet vad som hänt, då kan jag inte gå tillbaka till honom, då tror dom ju att jag accepterar det här och så kommer dom och tar min dotter ifrån mig.. Men nu har jag stått på mig.. hur ont det än gör så kommer jag inte gå tillbaka.. Älskar honom så mycket.. tycker synd om honom och vill vara med honom samtifigt som jag föraktar honom.. blir svårt att få ut honom bara han kan inte få egenägenhet pga hyresskulder hos kronolle.. och inkomsten jag har är hans inkomst, jag har bara föräldraenning på 4000 och barnbidrag.. MASSA räkningar, så jag vet inte hur jag ska klara mig. Även om jag får bidrag från soc så kommer det vara urfattigt, men hellre det än att leva i ett helvete... Alla grejer eller nästan alla grejer i lägenheten är hans och det är också jobbigt... Men det går åt rätt håll iaf...
    Han säger att han kan börja pissa för att bevisa för mig och säga upp alla kontakter och skit... men det kunde han ha tänkt på att göra när jag bad honom för länge sen,"jag trode inte det var så viktigt" säger han... dum i huvet.. om det inte hade vart viktigt hade jag väl för fan inte bett honom.. Mår så dåligt, och känns som att jag kommer bryta ihop när som helst.. det här är verkligen inte kul. Men känner mig stark och duktig som klarat det hit iaf..
    Anonym (S) skrev 2008-02-11 20:37:35 följande:

Guuud va jag känner igen mig det känns som det skulle kunnat vara jag som skrev det där... har haftd et så i 6 år ungefär... men en dag sa jag stopp... det tog mig 6 år! Jag kom hela tiden med mina hot "Gör du s då är det slut" men ändå stannade man kvar... fick socutredningar på oss.. och jag har haft ett helvete pga det.. mår såå dåligt pga sånna saker som drabbat mig och barnen pga hans missbruk... gick igenom en jobbig och kränkande utredning som jag inte kan komma över... känner mig så värdelös... ibland så känner jag att mitt liv är förstört efter det. Utredningen ledde ingen vart för det fanns inget att klaga på mer än att min kille är missbrukare. Men det sitetr kvar i mig, känen rmig förnedrad. En dag fick jag nog... sa att nu söker du beh. Stog på mig för en gångs skull. Han fick beh. i oktober. Det funkade nån månad men sen gick det inte bra längre och han sa hela tiden att det aldrig skulle gå där. Så han kom in på subutex beh. istället och där har han vart ett bra tag nu och det funkar fortfarande jättebra. Jag räknar med att han komemr vara där över sommaren.... det känns jättebra. Har 4 småbarn som jag är ensam med nu.. men hopaps på att hans beh. komemr att gå bra hela vägen sen får han flytta hem igen... åker och hälsar på han varannan helg.Det emd att tappa engar.. dne har min kille kört med såå många gånger! Vi hade kanske pengar till nåt speciellt, eller till mat bara... spelade ingen roll.. sen rätt var det var så hade han "tappat" dom ute.. han hade latat överallt sa han... jo visst... han köpte droger för det.Ibland (ofta) försvann han hela dagarna eller nätterna.. sket i att svara i mobilen.. eller stängde av den... dom gjorde affärer eller brott.Nej fyy fan så man har haft det. Och det är trots allt svårt att lämna killen! Man hoppas hela tiden att han ska ändra sig... Nu ha rjag kommit så långt i mitt tänkande och agerande att jaga komemr aldrig mer tillåta att ha han hemma om han skulle missbruka, det är inte värt det.Anonym (MTG) skrev 2008-02-09 13:13:33 följande:
  • Anonym (MTG)

Undrar en sak..

Nu har jag brytit med min sambo.. Men han har fortfarande sina grejer här och det är så strulit alltihop..
    Och eftersom att han har missbrukat nu så vill jag ha ensam vårdnad om våran dotter..

Han har ju en dotter sedan tidigare som han förlorat. Och har dokumenterat att han tog droger dagen före nyårsafton -07 också..

Nu det jag vill komma till är att om jag nu säger att jag vill ha ensam vårdnad och han börjar pissa för att han vill ha henne och han pissar rent.. Kommer det stå ord mot ord då och kommer han få ha henne trots det som finns i papper att han missbrukade i julas och så? Han har tagit droger nu i helgen och veckan också.. men bara tabletter så det komemr nog gå ur kroppen innan soc ber honom pissa..
    Någon som vart med om liknande? Jag är livrädd över att han ska få ha henne varannan vecka eller helg.. Jag har ju folk som kan vittna på att han är olämplig som förälder, till och med hans mamma skulle nog gå med på det. Han har ingen nu. Bara sina knarkar kompisar..
    Vet inte hur jag ska göra...

Och nu i morse så tog jag hans nyckel och då tog han säkerhetsnyckeln så om jag inte släpper in honom sen så hotar han med att låsa in mig så jag inte kommer ut... Borde byta lås.. vad kostar det??
    Fan vad det här är jobbigt och tar på krafterna.. vet inte vad jag ska ta mig till!

• Anonym (MTG)

ja men soc är redan indragna som jag skrev i ett tidigare inlägg så ringde jag dom då jag fick reda på att han missbrukat denna helgen som var.. så dom ringer mig ca 3 ggr om dagen för att kolla hur jag mår och så.. kan jag säga till dom då att jag vill ha ensam vårdnad så hjälper dom mig?

Svar på tråden en tråd för oss medberoende!!!