en tråd för oss medberoende!!!
Vilken bra tråd=)
Här är min berättelse lite kort..
Min sambo är 25 år jag är 21. Han började missbruka i unga år och då var det heroin, morfin, alla tabletter, all röka.. tjack... ja allt..
Han slutade med dom tyngre drogerna för kanske 4-5 år sedan. dvs tjack heroin...
vi vart tillsammans för 1 år och 9 månader sedan ungefär.
Jag har aldrig hållt på med droger, kanske testat någon gång sådär. När vi vart tillsammans sa han att han hade HAFT problem med droger men att han håller på att ta sig ur.. bodde då hos sin morsa, han hade förlorat:körkort, lägenhet, jobb familj pga drogerna. och skaffat sig höga skulder till kronolle och även andra skulder.
hur som helst.
Vi vart tillsammans jag viste inte hur tung missbrukare han hade vart.. mina känslor utvecklades allt mer därför jag sitter där jag gör idag..
Under hela vårat förhållande har vi KÄMPAT, och kämpat... han har svikit och ljugit och fått/tagit återfall var 3:e månad har jag räknat ut. Nu har han pissat till körkortet och hållt sig ren sen i somras, vilket är ungefär 4½ månad. Vi har även nu en dotter på 3 månader... Men nu har han pissat färdigt och så har han ju självklart tagit piller i tisdags. han säger att det bara var i tisdags men min magkänsla kände av vibbarna en vecka innan, så jag vet att det är mer än så.. men han ljuger ju för att han skäms..
Nu har vi bråkat jättemycket dom senaste veckorna och jag är på millimetern att lämna honom. har min dotter att tänka på, men det är inte bara att lämna.. det är så svårt.
Och självklart har han vart med andra tjejer då han vart påverkad fick jag höra nu för någon dag sedan.. det gör ju det hela ännu värre...
Vet inte vars jag ska ta vägen..
Jag vet att han håller sig från drogerna mycket bättre nu än förr.. han tog nu i tisdags för att han nu äntligen ska få träffa sin andra dotter.. han var så nervös och så så han var tvungen sa han.. men jag VET att det var andra dagar också.. han krängde också så nu har han ju alla kontakter tillbaka igen..
någon som vet hur det är med drogmissbrukare som förlorat körkortet då det varit påverkade? han säger att han nu kommer få pissa efter att han får tillbaka körkortet.. men jag har inte sett nå papper på det.. visst det låter ju som en självklarhet att han ska fortsätta pissa även om han har fått tillbaka körkortet för att dom ska ha koll på honom.. men han kan ju dra till med vad som helst för att det ska låta bra och att jag inte ska ana något.. någon som vet hur det fungerar?