• Anonym (nyfiken)

hur mycket får man som stödfamilj??

hej jag undrar hur mycket pengar man får i mån som stödfamilj?? kan ju inte var så mycket eller??

har en bekant som funderar på att bli de..men vet inte om dom gör de för dom bryr sig eller för pengarna..så nu är jag nyfiken hur mycket får man som stödfamilj när man är de nån helg i mån??
    tack för svar

• Svar på tråden hur mycket får man som stödfamilj??
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:22:58 följande:
    Jo det står det när jag får hem pappret plus på mitt konto utdrag LÖN!!!!!!och ingen skatt dras på detta enligt specifikationen jag får hem.....
    DU ÄR ALLTSÅ ANSTÄLD AV KOMMUNEN OCH FÅR LÖN?? MEN DU HAR INGET AVTAL DÄR DU KAN LÄSA DIG TILL NÅGOT OCH DE DRAR INGEN SKATT PÅ DIN LÖN?

ANTINGEN SÅ VET DU INTE VAD DU SYSLAR MED ELLER SÅ LJUGER DU.
    ELLER?
  • Anonym (...)

får du semesterersättning varje månad eller får du betald semseter?

• Anonym

e inget sånt...men ja vet väl va det står på mina egna papper eller?????

• Anonym
    Anonym (...) skrev 2007-11-07 09:28:31 följande:
    DU ÄR ALLTSÅ ANSTÄLD AV KOMMUNEN OCH FÅR LÖN?? MEN DU HAR INGET AVTAL DÄR DU KAN LÄSA DIG TILL NÅGOT OCH DE DRAR INGEN SKATT PÅ DIN LÖN?ANTINGEN SÅ VET DU INTE VAD DU SYSLAR MED ELLER SÅ LJUGER DU.ELLER?
    Ljuger??? Skriver exakt vad det står på min specifikation som jag får varje månad......
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:33:53 följande:
    Ljuger??? Skriver exakt vad det står på min specifikation som jag får varje månad......
    jag undrar . det du säger går inte ihopp. jag påstår inte att du ljuger men jag kan bara få ihopp det med antingen det eller att du inte har någon aning om vad du gör.
    förklara annars.
  • Anonym (...)

OM man blir anstäld så får man ett anställningsbevis (som kontaktfamilj/familjehem mm är man dock inte anstäld därav min skeptis). på anställningsbeviset står det vad som är lön och vad som, är annat. där står om semester mm. På lönespessen står självklart vilken % som är dragen i skatt och summan av denna.

• Anonym
    Anonym (...) skrev 2007-11-07 09:36:59 följande:
    OM man blir anstäld så får man ett anställningsbevis (som kontaktfamilj/familjehem mm är man dock inte anstäld därav min skeptis). på anställningsbeviset står det vad som är lön och vad som, är annat. där står om semester mm. På lönespessen står självklart vilken % som är dragen i skatt och summan av denna.
    vet ja väl har 2 jobb.. Okej då är det väl dom som skriver fel då det står LÖN när pengarna kommer......
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:41:29 följande:
    vet ja väl har 2 jobb.. Okej då är det väl dom som skriver fel då det står LÖN när pengarna kommer......
    du vet alltså inte om du är anstäld eller ad det är för pengar du får? du vet inte om skatt är dragen eller om du är skyldig massa skatt?

om detta är sant är det ju väldigt viktigt att du tar reda på detta!

är det kommunen som betalar ut pengarna eller någon annan? har ni inte skrivit något avtal?
  • Anonym (T)

Jag har väldigt svårt att tro att någon skulle bli stödfamilj bara för att tjäna pengar. Det är lite pengar det handlar om, och det är ganska krävande att ha ett främmande barn hemma i två dygn. Särskillt som det ofta handlar om barn med en trasslig bakrund.
    Jag har tidigare haft en kille på tre år varannan helg. Jag fick ut ca 900/helg.
    Vem tycker att 900 är bra betalt för 48 timmars arbete?

Ang detta med att man kan säga till soc om pengar till tex en overall, så är det till viss del sant. Men man får ofta lägga ut pengar i förväg och lämna in kvitto för att få pengar, och i de flesta fall är det faktiskt mamman som ska betala det. Soc går alltså inte och slänger ut pengar hursom bara för att en stödfamilj säger att den behöver något.

Sen är det ju så att det är människor som arbetar på soc. Alla är olika och därför blir ju besluten olika också. Jag har varit i kontakt med minst 10 socialsekreterare och av dessa tio har 1 (!) varit "märklig" i sitt tänkande. Men denna person är inte kvar idag.

• Anonym
    Anonym (...) skrev 2007-11-07 09:45:36 följande:
    du vet alltså inte om du är anstäld eller ad det är för pengar du får? du vet inte om skatt är dragen eller om du är skyldig massa skatt?om detta är sant är det ju väldigt viktigt att du tar reda på detta!är det kommunen som betalar ut pengarna eller någon annan? har ni inte skrivit något avtal?
    Herre gud vad folk ska vara så jävla envisa... På specifikationen:

Extra kostnadserstättning 1500:-
    Skatt med mera          TOMT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja vi har skrivit på appper och allt så vi vet att detta stämmer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden hur mycket får man som stödfamilj??