• Anonym (nyfiken)

hur mycket får man som stödfamilj??

hej jag undrar hur mycket pengar man får i mån som stödfamilj?? kan ju inte var så mycket eller??

har en bekant som funderar på att bli de..men vet inte om dom gör de för dom bryr sig eller för pengarna..så nu är jag nyfiken hur mycket får man som stödfamilj när man är de nån helg i mån??
    tack för svar

• Svar på tråden hur mycket får man som stödfamilj??
  • Anonym (...)

Anonym (undrar) skrev 2007-11-07 12:37:21 följande:

Jag måste bara ställa en fråga till. När man utreds som stödfamilj så skrev någon att de kollar upp ekonomin Exakt vad är det dom kollar då?
    KOLLAR UPP HOSS KRONOFOGDEN OCH FÖRSÄKRINGSKASSAN ATT DU HAR EN STABIL EKONOMI. DU BEHÖVER INTE HA EN HÖG INKOMST MEN EN STABIL EKONOMI.
  • Anonym (Hmm.)
    Anonym (...) skrev 2007-11-07 12:39:45 följande:
    Anonym (Hmm.) skrev 2007-11-07 12:35:41 följande: har jag påstått att du ljuger?men då fick du ju alltså INTE lön för det uppdraget vi pratar om KONTAKTFAMILJ?NÄR var detta? ocatt jag tvivlar beror dels på att du fått betalt på ett sätt man inte får och att du INTE HADE EN STABIL LIVSSITUATION SOM ÄR ETT KRAV+ LITE ANNAT. SÅ SJÄLVKLART TVIVLAR JAG NÄR INGET AV DET DU SKRIVER STÄMMER MED MIN VERKLIGHET ELLER NÅGOT JAG HÖRT TALAS OM (JAG LEVER SOM SAGT I JUST DETTA)
    Jag hade det uppdraget 2002-2003.
    Jag försöker skriva å ett trevligt sätt men jag anser det du skriver till mig är OTROLIGT kränkande. Kan du inte bara sluta nu?

Ja du sitter & påstår att jag ljuger--->>> "jag tror inte att det är så som du skriver nej, om det beror på att du kommer ihåg fel, har missförstått, uttrycker dig fel eller något annat det vet jag inte ."

Det påstår jag jag är att du påstår att jag talar OSANNING!
  • Anonym (...)

Anonym (Hmm.) skrev 2007-11-07 12:38:39 följande:

Hur mkt pengar du har i månaden, om du har en stabil ekonomi, etc.
    KOLLADE DE HUR MYCKET PENGAR DU HAR I MÅNADEN? DET HAR JAG HELLER ALDRIG HÖRT TALAS OM . oCH SKULLE DU FÅ UPPDRAG DÅ OM DU LEVDE PÅ SOC (SOM DU SKREV) VAD ÄR VITTSEN DÅ ATT KOLLA UPP HUR MYCKET?

ALLT DU SKRIVER KÄNNS OSERIÖST.
  • Anonym (Hmm.)
    Anonym (...) skrev 2007-11-07 12:41:03 följande:
    Anonym (undrar) skrev 2007-11-07 12:37:21 följande: KOLLAR UPP HOSS KRONOFOGDEN OCH FÖRSÄKRINGSKASSAN ATT DU HAR EN STABIL EKONOMI. DU BEHÖVER INTE HA EN HÖG INKOMST MEN EN STABIL EKONOMI.
    Du behöver inte skriva med caps lock inne, tror hon ser ändå vad du skriver.
  • Anonym (...)

Anonym (Hmm.) skrev 2007-11-07 12:42:14 följande:

Jag hade det uppdraget 2002-2003.Jag försöker skriva å ett trevligt sätt men jag anser det du skriver till mig är OTROLIGT kränkande. Kan du inte bara sluta nu?Ja du sitter & påstår att jag ljuger--->>> "jag tror inte att det är så som du skriver nej, om det beror på att du kommer ihåg fel, har missförstått, uttrycker dig fel eller något annat det vet jag inte ." Det påstår jag jag är att du påstår att jag talar OSANNING!
    JAG HAR SOM SAGT INTE PÅSTÅTT ATT DU LJUGER MEN Någonting STÄMMER INTE. DET KAN BRISTA I MINNET ELLER NÅGOT ANNAT.
  • Ex ungue leonem
    Anonym (nyfiken) skrev 2007-11-06 13:45:29 följande:
    hej jag undrar hur mycket pengar man får i mån som stödfamilj?? kan ju inte var så mycket eller??har en bekant som funderar på att bli de..men vet inte om dom gör de för dom bryr sig eller för pengarna..så nu är jag nyfiken hur mycket får man som stödfamilj när man är de nån helg i mån??tack för svar
    Är det för att du vill ge ditt engagemang till de som behöver dig? Eller är det enbart för att tjäna en extraslant?
    Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • ung5barnsmamma
    Anonym (...) skrev 2007-11-07 12:41:03 följande:
    Anonym (undrar) skrev 2007-11-07 12:37:21 följande: KOLLAR UPP HOSS KRONOFOGDEN OCH FÖRSÄKRINGSKASSAN ATT DU HAR EN STABIL EKONOMI. DU BEHÖVER INTE HA EN HÖG INKOMST MEN EN STABIL EKONOMI.
    Det där med att kolla upp hos kronofogden är oxå olika från kommun till kommun..

Vi är själva kontaktfamilj,(snart ev både jour o failjehem) och oss har de inte kollat upp.(har inget att dälja heller =)  )

men jag har en vänn som har massa hos kronolle,men är ändå familjehem..

så som allt annat från kommun till kommun är detta oxå inte alltid en rutinsak....

jag blir ledsen när jag hör att det finns folk som gör en sån här sak för pengarna, det är ju för att hjälpa ett utsatt barn man gör en sån här insats.. o med tanke på att det är ett 24 timmars jobb dygnet runt är det sverges minsta betalda jobb....
  • Anonym (Hmm.)
    Anonym (...) skrev 2007-11-07 12:42:22 följande:
    Anonym (Hmm.) skrev 2007-11-07 12:38:39 följande: KOLLADE DE HUR MYCKET PENGAR DU HAR I MÅNADEN? DET HAR JAG HELLER ALDRIG HÖRT TALAS OM . oCH SKULLE DU FÅ UPPDRAG DÅ OM DU LEVDE PÅ SOC (SOM DU SKREV) VAD ÄR VITTSEN DÅ ATT KOLLA UPP HUR MYCKET?ALLT DU SKRIVER KÄNNS OSERIÖST.
    Mmm allt känns oseriöst. Fine! Låt mig bara vara!
    Mamman till barnet är min styvmor, jag hade alltså uppdrag att ta hand om min lillebror.
    Hon litade på att jag skulle fixa det. Du känner inte mig, så leave me alone! & gå & gör ngt annat som är viktigare.
  • snillis

Men det stämmer som någon tidigare nämnt, att betalningen är uppdelad i två delar, en "lön" som man får som "tack" för att man ställer upp och denna är skattepliktig, samt en ersättning för utlägg, tex mat, om man gör nåt, tex bio osv och denna del är inte skattepliktig eftersom det inte är lön. Så var det i allafall för oss och jag antar att det är samma regler för alla

• Anonym (Hmm.)
    ung5barnsmamma skrev 2007-11-07 12:44:31 följande:
    Det där med att kolla upp hos kronofogden är oxå olika från kommun till kommun.. Vi är själva kontaktfamilj,(snart ev både jour o failjehem) och oss har de inte kollat upp.(har inget att dälja heller =)  )men jag har en vänn som har massa hos kronolle,men är ändå familjehem.. så som allt annat från kommun till kommun är detta oxå inte alltid en rutinsak.... jag blir ledsen när jag hör att det finns folk som gör en sån här sak för pengarna, det är ju för att hjälpa ett utsatt barn man gör en sån här insats.. o med tanke på att det är ett 24 timmars jobb dygnet runt är det sverges minsta betalda jobb....
    Precis, men vi sitter ju & ljuger vi andra som har haft det annorlunda än anonym (...)
    Jag kan inte hålla mig för skratt.
Svar på tråden hur mycket får man som stödfamilj??