• Anonym (nyfiken)

hur mycket får man som stödfamilj??

hej jag undrar hur mycket pengar man får i mån som stödfamilj?? kan ju inte var så mycket eller??

har en bekant som funderar på att bli de..men vet inte om dom gör de för dom bryr sig eller för pengarna..så nu är jag nyfiken hur mycket får man som stödfamilj när man är de nån helg i mån??
    tack för svar

• Svar på tråden hur mycket får man som stödfamilj??
  • Anonym (nyfiken)

anonym undrar

ja precis alldeles riktigt

• Anonym (...)

rekomendationen för barn under 12 år är147kr/dyg och sedan skall det dras skatt på det. sedan får du även en omkostnadsersättning som skall täcka omkostnaderna (vilket det inte alltid gör) på 116kr/dygn.

• TinkyWinky

Mina föräldrar jobbar som stödfamilj åt en tjej. tror att hon får ut runt 3000-4000 i månaden o då e maten inräknad, o då e tjejen bara hos dem två helgen i månaden..

♥ Http://www.Heromer.Pixbox.se
  • Anonym

Inte konstigt att så många helt oseriösa människor vill bli stödfamilj med de inkomsterna som det ger.

Dessutom kan man som stödfamilj få extra pengar till att köpa kläder till barnet om man ljuger och säger att barnet inte har vinteroverall till exempel.
    Man kan såklart hitta på vadsomhelst som barnet måste ha hos stödfamiljen och få pengar från soc för att införskaffa detta.

Jättebra och enkelt extraknäck helt enkelt.

De enda som inte mår bra av detta är såklart barnen i många fall. Även barnens föräldrar som ser att deras barn inte trivs.

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:04:03 följande: