• Anonym (nyfiken)

hur mycket får man som stödfamilj??

hej jag undrar hur mycket pengar man får i mån som stödfamilj?? kan ju inte var så mycket eller??

har en bekant som funderar på att bli de..men vet inte om dom gör de för dom bryr sig eller för pengarna..så nu är jag nyfiken hur mycket får man som stödfamilj när man är de nån helg i mån??
    tack för svar

• Svar på tråden hur mycket får man som stödfamilj??
  • Anonym (nyfiken)

anonym undrar

ja precis alldeles riktigt

• Anonym (...)

rekomendationen för barn under 12 år är147kr/dyg och sedan skall det dras skatt på det. sedan får du även en omkostnadsersättning som skall täcka omkostnaderna (vilket det inte alltid gör) på 116kr/dygn.

• TinkyWinky

Mina föräldrar jobbar som stödfamilj åt en tjej. tror att hon får ut runt 3000-4000 i månaden o då e maten inräknad, o då e tjejen bara hos dem två helgen i månaden..

♥ Http://www.Heromer.Pixbox.se
  • Anonym

Inte konstigt att så många helt oseriösa människor vill bli stödfamilj med de inkomsterna som det ger.

Dessutom kan man som stödfamilj få extra pengar till att köpa kläder till barnet om man ljuger och säger att barnet inte har vinteroverall till exempel.
    Man kan såklart hitta på vadsomhelst som barnet måste ha hos stödfamiljen och få pengar från soc för att införskaffa detta.

Jättebra och enkelt extraknäck helt enkelt.

De enda som inte mår bra av detta är såklart barnen i många fall. Även barnens föräldrar som ser att deras barn inte trivs.

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:04:03 följande:
    Inte konstigt att så många helt oseriösa människor vill bli stödfamilj med de inkomsterna som det ger.Dessutom kan man som stödfamilj få extra pengar till att köpa kläder till barnet om man ljuger och säger att barnet inte har vinteroverall till exempel.Man kan såklart hitta på vadsomhelst som barnet måste ha hos stödfamiljen och få pengar från soc för att införskaffa detta. Jättebra och enkelt extraknäck helt enkelt.De enda som inte mår bra av detta är såklart barnen i många fall. Även barnens föräldrar som ser att deras barn inte trivs.
    nej, det är varken enkelt eller ett extra knäck. det är ett ansvarsfullt jobb och kostar många ggr mer än man får. att tjäna 3-4 tusen i månaden på detta tror jag är mycket svårt (hoppas det)

vi har tidigare varit kontaktfamilj men är i dag jour och familjehem vilket inte heller är varken lätt eller inkomstbringande.
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:09:33 följande:
    1500 :- får vi / månad
    det relevanta är ju hur många timmars jobb är det då? hur är barnet? vad ingår i de pengarna? är det före eller efter skatt?
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2007-11-07 09:11:14 följande:
    det relevanta är ju hur många timmars jobb är det då? hur är barnet? vad ingår i de pengarna? är det före eller efter skatt?
    Ja har kollat på löne lappen om detta står inget om skatt där.. Barnen är mina syskon som har damp märkss mer på min syster som måste ha nått att göra hela tiden min lille bror är lugnare.. Allt ingår i dom pengarna mat, toa papper ja allt som dom kan tänkas använda när dom är hos oss 2 helger / månad
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:17:10 följande:
    Ja har kollat på löne lappen om detta står inget om skatt där.. Barnen är mina syskon som har damp märkss mer på min syster som måste ha nått att göra hela tiden min lille bror är lugnare.. Allt ingår i dom pengarna mat, toa papper ja allt som dom kan tänkas använda när dom är hos oss 2 helger / månad
    till att börja med så är det väl inte någon lön? eller är du anställd av kommunen?

och du måste ju veta om skatten är dragen ennars kan du åka på en rejäl smäll?

låter väldigt tveksamt.
  • Anonym

Jo det står det när jag får hem pappret plus på mitt konto utdrag LÖN!!!!!!
    och ingen skatt dras på detta enligt specifikationen jag får hem.....

Svar på tråden hur mycket får man som stödfamilj??