• Anonym (nyfiken)

hur mycket får man som stödfamilj??

hej jag undrar hur mycket pengar man får i mån som stödfamilj?? kan ju inte var så mycket eller??

har en bekant som funderar på att bli de..men vet inte om dom gör de för dom bryr sig eller för pengarna..så nu är jag nyfiken hur mycket får man som stödfamilj när man är de nån helg i mån??
    tack för svar

• Svar på tråden hur mycket får man som stödfamilj??
  • Anonym (...)

Anonym (Hmm.) skrev 2007-11-07 12:24:32 följande:

Jag var kombinerad stödperson oxå, där fick jag lön, hänger ni med? Jag var timanställd.Jag sitter inte å hittar på saker bara för att det är kul att bråka..
    dina andra uppdrag får du ju hålla utanför.

men jag tvivlar som sagt stark som kontaktfamilj skall man bland annat ha en trygg och stabil livssituation vilket man inte har om man lever på soc.
  • Anonym (...)

Anonym (Hmm.) skrev 2007-11-07 12:24:32 följande:

Jag var kombinerad stödperson oxå, där fick jag lön, hänger ni med? Jag var timanställd.Jag sitter inte å hittar på saker bara för att det är kul att bråka..
    dina andra uppdrag får du ju hålla utanför.

men jag tvivlar som sagt stark som kontaktfamilj skall man bland annat ha en trygg och stabil livssituation vilket man inte har om man lever på soc.
  • Anonym (...)

Anonym (Hmm.) skrev 2007-11-07 12:25:43 följande:

Varför inte det? Jag hade ett rymligt boende & behövde soc 3 månader när jag fick detta jobb? Alltså vad är det för fel på folk? Påstår du på fullaste allvar att jag sitter & lkjuger?
    jag tror inte att det är så som du skriver nej, om det beror på att du kommer ihåg fel, har missförstått, uttrycker dig fel eller något annat det vet jag inte .
  • Anonym (Hmm.)
    Anonym (...) skrev 2007-11-07 12:27:20 följande:
    Anonym (Hmm.) skrev 2007-11-07 12:24:32 följande: dina andra uppdrag får du ju hålla utanför. men jag tvivlar som sagt stark som kontaktfamilj skall man bland annat ha en trygg och stabil livssituation vilket man inte har om man lever på soc.
    Hmm, läser DU MELLAN RADERNA & SER DET DU BARA VILL SE?
    Jag behövde soc i ca 3 månader under detta uppdrag sen behövde vi inte dem längre, Jag har inte levt på socialen i flera år om mman säger så.
    Vad är du för en människa?
  • Anonym (...)

Anonym (Hmm.) skrev 2007-11-07 12:29:43 följande:

Hmm, läser DU MELLAN RADERNA & SER DET DU BARA VILL SE?Jag behövde soc i ca 3 månader under detta uppdrag sen behövde vi inte dem längre, Jag har inte levt på socialen i flera år om mman säger så.Vad är du för en människa?
    vad jag är för människa ja, två armar och vå ben. har varit kontaktfamilj i många år och de senast 5åren jourhem och familjehem. Detta ligger mig varmt om hjärtat och jag blir arg när det cirkulerar så mycket osanningar och konstigheter kring detta.
  • Anonym (Hmm.)
    Anonym (...) skrev 2007-11-07 12:31:57 följande:
    Anonym (Hmm.) skrev 2007-11-07 12:29:43 följande: vad jag är för människa ja, två armar och vå ben. har varit kontaktfamilj i många år och de senast 5åren jourhem och familjehem. Detta ligger mig varmt om hjärtat och jag blir arg när det cirkulerar så mycket osanningar och konstigheter kring detta.
    OSANNINGAR & KONSTIGHETER? Jag berättar min erfarenhet, take it or leave it!
    Sköt ditt liv så sköter jag mitt! Men sitt inte å påstå att jag ljuger, jag har åxå efrfarenhet av detta, 1 år t.o.m. GE DIG NU & gå gör ngt annat om detta stör dig!
    Alla har vi olika erfarenheter, det var det här den här tråden var till för.

Men sitt inte å påstå att jag ljuger, det är OTROLIGT kränkande. Du vet ingenting om det uppdrag jag hade! Du ställer en fråga hur jag kan få både arvode OCH lön, när jag svarar så ska jag inte blanda in mina andra uppdrag, varför ställa en fråga du uppenbarligen INTE ville ha svar på?
    Vad är det som stör dig så mkt att du måste vara otrevlig?
  • Anonym (undrar)

Jag måste bara ställa en fråga till. När man utreds som stödfamilj så skrev någon att de kollar upp ekonomin Exakt vad är det dom kollar då?

• Anonym (Hmm.)
    Anonym (undrar) skrev 2007-11-07 12:37:21 följande:
    Jag måste bara ställa en fråga till. När man utreds som stödfamilj så skrev någon att de kollar upp ekonomin Exakt vad är det dom kollar då?
    Hur mkt pengar du har i månaden, om du har en stabil ekonomi, etc.
  • snillis

vi var stödfamilj 1 helg i månaden, fr-sö, och då fick vi runt tusenlappen har jag för mig

• Anonym (...)

Anonym (Hmm.) skrev 2007-11-07 12:35:41 följande:

OSANNINGAR & KONSTIGHETER? Jag berättar min erfarenhet, take it or leave it!Sköt ditt liv så sköter jag mitt! Men sitt inte å påstå att jag ljuger, jag har åxå efrfarenhet av detta, 1 år t.o.m. GE DIG NU & gå gör ngt annat om detta stör dig!Alla har vi olika erfarenheter, det var det här den här tråden var till för.Men sitt inte å påstå att jag ljuger, det är OTROLIGT kränkande. Du vet ingenting om det uppdrag jag hade! Du ställer en fråga hur jag kan få både arvode OCH lön, när jag svarar så ska jag inte blanda in mina andra uppdrag, varför ställa en fråga du uppenbarligen INTE ville ha svar på?Vad är det som stör dig så mkt att du måste vara otrevlig?
    har jag påstått att du ljuger?
    men då fick du ju alltså INTE lön för det uppdraget vi pratar om KONTAKTFAMILJ?

NÄR var detta? oc

att jag tvivlar beror dels på att du fått betalt på ett sätt man inte får och att du INTE HADE EN STABIL LIVSSITUATION SOM ÄR ETT KRAV+ LITE ANNAT. SÅ SJÄLVKLART TVIVLAR JAG NÄR INGET AV DET DU SKRIVER STÄMMER MED MIN VERKLIGHET ELLER NÅGOT JAG HÖRT TALAS OM (JAG LEVER SOM SAGT I JUST DETTA)
Svar på tråden hur mycket får man som stödfamilj??