• Anonym (...)

hur mycket får man som stödfamilj??

rekomendationen för barn under 12 år är147kr/dyg och sedan skall det dras skatt på det. sedan får du även en omkostnadsersättning som skall täcka omkostnaderna (vilket det inte alltid gör) på 116kr/dygn.

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:04:03 följande:
    Inte konstigt att så många helt oseriösa människor vill bli stödfamilj med de inkomsterna som det ger.Dessutom kan man som stödfamilj få extra pengar till att köpa kläder till barnet om man ljuger och säger att barnet inte har vinteroverall till exempel.Man kan såklart hitta på vadsomhelst som barnet måste ha hos stödfamiljen och få pengar från soc för att införskaffa detta. Jättebra och enkelt extraknäck helt enkelt.De enda som inte mår bra av detta är såklart barnen i många fall. Även barnens föräldrar som ser att deras barn inte trivs.
    nej, det är varken enkelt eller ett extra knäck. det är ett ansvarsfullt jobb och kostar många ggr mer än man får. att tjäna 3-4 tusen i månaden på detta tror jag är mycket svårt (hoppas det)

vi har tidigare varit kontaktfamilj men är i dag jour och familjehem vilket inte heller är varken lätt eller inkomstbringande.
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:09:33 följande:
    1500 :- får vi / månad
    det relevanta är ju hur många timmars jobb är det då? hur är barnet? vad ingår i de pengarna? är det före eller efter skatt?
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:17:10 följande:
    Ja har kollat på löne lappen om detta står inget om skatt där.. Barnen är mina syskon som har damp märkss mer på min syster som måste ha nått att göra hela tiden min lille bror är lugnare.. Allt ingår i dom pengarna mat, toa papper ja allt som dom kan tänkas använda när dom är hos oss 2 helger / månad
    till att börja med så är det väl inte någon lön? eller är du anställd av kommunen?

och du måste ju veta om skatten är dragen ennars kan du åka på en rejäl smäll?

låter väldigt tveksamt.
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:22:58 följande:
    Jo det står det när jag får hem pappret plus på mitt konto utdrag LÖN!!!!!!och ingen skatt dras på detta enligt specifikationen jag får hem.....
    DU ÄR ALLTSÅ ANSTÄLD AV KOMMUNEN OCH FÅR LÖN?? MEN DU HAR INGET AVTAL DÄR DU KAN LÄSA DIG TILL NÅGOT OCH DE DRAR INGEN SKATT PÅ DIN LÖN?

ANTINGEN SÅ VET DU INTE VAD DU SYSLAR MED ELLER SÅ LJUGER DU.
    ELLER?
  • Anonym (...)

får du semesterersättning varje månad eller får du betald semseter?

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:33:53 följande:
    Ljuger??? Skriver exakt vad det står på min specifikation som jag får varje månad......
    jag undrar . det du säger går inte ihopp. jag påstår inte att du ljuger men jag kan bara få ihopp det med antingen det eller att du inte har någon aning om vad du gör.
    förklara annars.
  • Anonym (...)

OM man blir anstäld så får man ett anställningsbevis (som kontaktfamilj/familjehem mm är man dock inte anstäld därav min skeptis). på anställningsbeviset står det vad som är lön och vad som, är annat. där står om semester mm. På lönespessen står självklart vilken % som är dragen i skatt och summan av denna.

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:41:29 följande:
    vet ja väl har 2 jobb.. Okej då är det väl dom som skriver fel då det står LÖN när pengarna kommer......
    du vet alltså inte om du är anstäld eller ad det är för pengar du får? du vet inte om skatt är dragen eller om du är skyldig massa skatt?

om detta är sant är det ju väldigt viktigt att du tar reda på detta!

är det kommunen som betalar ut pengarna eller någon annan? har ni inte skrivit något avtal?
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2007-11-07 09:49:52 följande:
    Herre gud vad folk ska vara så jävla envisa... På specifikationen:Extra kostnadserstättning 1500:-Skatt med mera          TOMT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ja vi har skrivit på appper och allt så vi vet att detta stämmer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    envis? det du säger låter helt tokigt (jag har tagit uppdrag från kommunen i många år). Du kan ju heller inte svara på mina frågor.
Svar på tråden hur mycket får man som stödfamilj??