• Anke

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

malincha skrev 2007-12-13 08:56:15 följande:
    Jag och Hugo åker till Falun idag! Skulle egentligen ha jobbat till 14 sedan åkt med tåg kl 15.45, men jag kände att det skulle bli så stressigt att jag tog ledigt.Jag ville ju åka tidigare nu eftersom jag är ledig och allt men jag kunde inte boka om biljetten eftersom det var en "just nu-biljett". Men för skojs skull började jag buda på en biljett på tradera i morse och vann budgivningen. Hela 11 kr fick jag betala för biljetten!!!! Så nu åker vi 13:45 istället!!!!Tjing eling.
    perfekt! var in i en jättefin inredningsbutik när jag var där. funderar nästan på ta en vända norrut och handla lite. snacka om modesta priser jämfört med här!
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Anke
    Angel80 skrev 2007-12-13 09:11:34 följande:
    www.tourismcapetown.co.za/här kan du läsa lite, annars kan du få låna min gamla lonelyplanet, säkert inte jätteaktuell, men täcker nog det mesta iaf i "turistväg" för kapstaden.
    tack för alla tips! kommer säkert maila lite mer om tips. jo verkar bli kapstaden och vi har lite idéer.
  • Anke
    sabina82 skrev 2007-12-13 19:49:23 följande:
    smurfan: lustigt med hormonranden oxå, man kan nog inte tro på alla dem karaktäristiska (säger man så? ) sakerna med kill och tjej mage..uppenbarligen...=)anke: vad avis jag blir att ni ska till sydafrika !! såg att nora är sjukis, hoppas hon kryar på sig !
    tack, jo vi märkte att hon var jättegrinig när vi kom från lusse-firandet på dagis. ingenting var bra och hon bara grät, och hon hade vist 38 graders feber. vi la oss i sängen och hon somnade på min arm på fem sekunder..
  • Anke
    sabina82 skrev 2007-12-13 20:23:01 följande:
    anke: vad tråkigt, hoppas hon piggnar på sig. när åker ni till sydafrika ?
    blir antagligen i mars, eller kanske början av april. vi måste hitta en tid som passar alla, 
  • Anke

Grattis Sixten på namndagen! 

• Anke
    Twixie skrev 2007-12-14 16:15:35 följande:
    Ja, jag har aldrig sett honom så tidigare med någon sak. Han pekade ut gosehunden det första han gjorde i affären och sedan dess har han inte släppt den... Är det något de tycker om så känns det lite bättre när de "snor" den (eller vägrar släppa) Tur att det går att köpa Back-uper är de gamla börjar bli lite väl äckliga och utslitna. Har det gått bra för Kevin att acceptera ny Tigger när den gamla försvunnit?
    en bvc kompis dotter hade nån nalle från ikea som stora favoriten och dom hade köpt på sig ett stort antal såna, för att kunna tvätta/växla. en dag hade hon hittat "gömman" med alla nallarna och blivit helt perplex och jätteförvirrad =) hehe.
  • Anke

usch, ser verkligen inte fram emot det har varit lite små förkyld nu ett tag, men det är allt. och Nora har haft feber idag, men det verkar ha gått över. 

skönt att du mår bättre. härligt med resan snart!
    hur går jobbet?
    Smuggel skrev 2007-12-14 12:49:26 följande:
    Äntligen börjar jag kunna krypa ur sängen!!! Puh, dom där dagis-bugsen är inte att leka med. Milton var hemma med feber och snuva hela förra veckan men han var ändå hyfsat pigg sedan i torsdags fick jag ont i ena ögat och på fredagen hade jag fått full ögoninflammation på båda ögonen men jag mådde ändå bra. I söndags började jag känna mig lite hängig och snuvig men gick till jobbet i måndags bara för att gå hem tidigare och till vårdcentralen för att få en läkare att kika på mina ögon som såg groteska ut. Ja, han visste ju inte blev helt ställd av symptomen så han gav mig en akutremiss till St. Eriks ögonsjukhus och sa att jag skulle åka dit med en gång, så det var bara att ge sig iväg mitt i rusningstrafiken tror det nästan tog en timme!!! in, bara för att få veta att ögonakuten stänger kl 16 och att dom inte gör några undantag "det skall vårdcentralerna veta men du är välkommen imorgon kl 8 när vi öppnar".Jaja hur som helst, 4 dagar med runt 39 graders feber, halsont, ögoninflammation, och förkylning är inget som jag har haft på de sista 20 åren i allafall och jag hoppas att det tar minst så lång tid till nästa omgång för fyfan, känner mig som någon har kört över mig. Hur som helst nu lutar det åt rätt håll åtminstone, nu håller vi bara tummarna att Mattias inte åker på det han känner sig lite hängig nämligen, för vi åker ju på onsdag.Angel, Mollan - Nej vagnen är väl inget kul då kan man ju inte riva i allt spännande man hittar på vägen. Milton vill inte heller, han är alldeles för nyfiken för att vilja sitta i vagnen så vi har köpt en egen resväska till honom som han kan få dra på eller sitta på: www.bosieboo.com/invt/90200 är tillåten som handbaggage så vi tänkte packa den med Miltons alla saker. Han älskar att åka på den och går gärna runt här hemma och drar i den, får väl se hur det blir när det finns massor av andra saker att kika på också.
  • Anke

en månad? var ni borta en månad??

Svirroo skrev 2007-12-15 15:04:38 följande:
    Hej på er! Nu har vi kommit hem ifrån Thailand oj vad skönt det var och vad Leo har uppskattat resan. Var borta en månad och vad han har utvecklats på den tiden. Flyget hem gick superbra Ska försöka läsa ikapp lite. Smuggel: Vad vad har du fått för jobb? GRATTIS!!! Arlanda är jätte tråkiga när det gäller barn har aldrig fått ha med vagnen sist med SAS och innan charter. I Thailand var det superbra där fick man ha med den hela vägen. Sådan himla skillnad att inte behöva släpa runt och att dom får sitta bra och kolla på saker. Vi packade egen liten ryggsäck med en massa saker som Leo kunde pyssla med på planet det var poppis han har blivit väldigt intresserad av att packa.Elisabeth: Skönt att Benjamin börjar pigga på sig! Hur hade ni det i Sverige?Ugha nu börjar jag få mage!!! Syns verkligen att man är gravid.
  • Anke

guuuuu vad härligt hade ni semester och föräldraledigt att ta ut som ni passade på? vad härligt att göra nåt sånt. antar att det funkar, det är väl billigt uppehälle där. =)

Svirroo skrev 2007-12-15 18:00:56 följande:
    Njae 26 nätter men nästan...
  • Anke

hunnit läsa igenom allt? =) 

Vi är färdiga med inskolningen och Nora har varit heltid på dagis i två veckor. och det funkar faktiskt himla bra. hon har gråtit två gånger vid  lämning, men i övrigt inget. en kompis till nora på dagis, hade tydligen gråtit varje varje gång vid lämning sen hon började i augusti, men nu har det börjat gå bra :-/ 
    Svirroo skrev 2007-12-16 04:20:35 följande:
    Twixie, Angel, Marfa och Smurfarn: Grattis till dagsiplatser! Twixie, skönt att det löste sig till slut!!! Angel, låter som toppendagis! Vi har också fått dagis 29/1 men inte där vi vill utan 25 minuters promenadväg hemifrån. Vet inget alls om stället... står kvar i kön och hoppas på något av dom vi vill ha till hösten så får vi byta då.Skrutt: Skönt att ni fick lägenheten såld och kan se fram emot flytt, när ska ni flytta?Anke: Lyxigt med resa till Sydafrika. Det är ett resmål som jag är jätte sugen på.Ancy: Skönt att du äntligen mår bättre!!!Usch jag är jetlaggad har nog aldrig varit så ur fas efter flygresa.
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006