Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
så många trådar vi är uppe i nu
så många trådar vi är uppe i nu
en liten fråga om nån vill hjälpa mig? Nora trillade baklänges från en liten höjd och slog bakhuvuet. hon blev såklart jätteledsen. detta var precis innan läggdags så hon fick välling och sen var hon väldigt lugn. hur ska jag veta om hon ev fått hjärnskakning? hon sover ju nu, men hon var ju i läggningsproceduren ändå? :-/ så jag har svårt att avgöra om hon har blivit slö eller liknande
ingen
tack för råden. jo, hon grät rejält på en gång, och var ledsen en stund, men sen la hon sig bara mot mig och höll om mig. ska tassa in och titta lite..
hej alla. smög in igår till Nora och hörde att hon bökade runt där som en liten gris bland täcken och nappar, så det lät som vanligt. däremot så vaknade hon och grät i natt vid 4-tiden men det var nog en mardröm. däremot så valde hon att vakna 6.30 imorse istället för 8 så vi blev lite trött.. Men hon verkar helt vanlig i alla fall.
Twixie - jag tror en stor skillnad blir nog (för min del) att man kan bli kär i bäbisen på en gång. det är inte så läskigt, för man har hanterat dom förr. man kommer inte vara nojjig när dom gråter, man kan byta blöjor, förhoppningsvis funkar amningen, men man har i alla fall testat förut =) sen tror jag också att man snarare "prickar av" all utveckling, åh, titta nu ler han/hon, nu kan han/hon sitta osv. Det många säger också är att barn nummer två brukar bli snabbare i utvecklingen också, kanske överlevnadsinstikten från syskonen
en liten gubbe till er söta gravida
Jodå, jag lovar Marfa, ut kommer dom, bäbisarna, förr eller senare, på ett eller annat sätt