• Anke

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

malincha skrev 2007-11-30 14:34:08 följande:
    Jag ÄR från Falun!!
    aha, det är så det är

köpte tågbiljett på tradera idag, de släpper ju två dygn innan, och lägger dom där, så jag åker x2000 kl 16:55 för 200kr
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Anke

min resa var enkel-resa, men ändå. värt att kolla upp =)

åh, mysigt med fika. jag ska bege mig till tåget nu om en stund.

trevlig helg tjejer, så här ser det tydligen ut i dalarna just nu

• Anke

Nora är småtrotsig, men mest är hon suuuuuuperjobbig med mig. eftersom det är ville som varit hemma och varit ledig med henne, så blir hon som ett plåster på mig heeeeeela tiden jag är hemma. jag blir liksom livegen, kan inte göra nånting.det skriks och bråkas så fort jag rör mig nån meter från henne. det är så jobbigt att jag blir grinfärdig. hade det bara varit så att jag kunnat bära omkring med henne och hon varit nöjd, då hade jag burit, men det är inte så enkelt, hon vill bli upplyft hela tiden, men nedsatt så fort hon blir upplyft.

nåja, imorgon är det första "riktiga" dagen på dagis. jag tror vi måste göra så till en början att Ville får lämna för eftersom hon är så klängig på mig. sen när vi båda börjat jobba så träffar vi ju henne lika mycket och då kanske det går bättre.
    långt det blev.
    pesco - ha så skoj i NZ! är inte ett dugg avis
    milimina -  har du gjort något test idag?
  • Anke
    Twixie skrev 2007-12-03 10:55:26 följande:
    Vi hade tänkt att gå på Skansens julmarknad den 16 december. Är det någon mer som tänkt gå då?
    jag skulle gärna gå
  • Anke
    Twixie skrev 2007-12-03 12:52:35 följande:
    Roligt! Julmarknaden är 11-17, vi tänkte försöka vara där redan när Skansen öppnar vid 10 så att Melvin hinner se lite innan han sover sin lur vid 12-tiden. Så kan vi gå i lite lugn och ro på marknanden Ska vi efter luren så blir det så sent...
    sant. låter som en bra plan. ska förankra den hemma så kanske vi kan ses en sväng där?
  • Anke
    Twixie skrev 2007-12-03 13:28:02 följande:
    Det vore roligt! Hos oss var det faktiskt Anders som föreslog julmarknaden - då är man inte sen att hänga på idéen
    vore skönt att komma ut lite faktiskt.  återkommer i frågan!
  • Anke
    malincha skrev 2007-12-08 12:40:57 följande:
    ***Dagens bajsfråga***Vilken koncistens har era barns bajs?Hugos är ganska kletigt och har varit det kanske ett par månader. Det är inte vattnigt som diarré men jag börjar bli lite orolig att nåt ska vara fel. Han äter bra och verka pigg i övrigt.
    så är noras också. tycker dessutom att det är en del osmält mat däri. har faktiskt också funderat. men hon äter som en häst och verkar inte ha några problem övrigt :-/
  • Anke

mollan - hur var julfesten förresten?

• Anke
    Twixie skrev 2007-12-10 13:52:22 följande:
    Nu har vi fått dagis! Nu är allt klart. Tänk att man kan bli så lättad för en sådan sak!?!. Inskolningen börjar den 7 januari, då blir han stora killen. Ska bli så skönt när han börjar på dagis (samtidigt som det känns jobbigt att min lilla kille är stor) för vi kan verkligen inte aktivera honom ens i närheten av den aktivitet som han kräver numer. Visst är man ute men han har mycket större behov av sociala sammanhang också! Ancy - Skönt att du mår bättre och att tjejen är lugnare på kvällar/nätter. Spännande med UL! (Då är vi i samma vecka. Var på UL förra veckan och fick nytt datum 10 maj istället). Melvin har börjat somna senare på kvällen (men inte sent om man jämför, han somnar runt 20:30) och han somnar på eget bevåg i egen säng. Började med det igen för någon vecka sedan då det inte alls gick att söva honom som förr. Han stökade och bökade runt men somnade tillslut. Den gången tog det 1,5 timme (*pust). Jag låg på vår säng bredvid och "sov" men så han hela tiden såg oss. När han ställde sig upp så fick han stå ett tag innan jag lade ned honom igen och tillslut tröttnade han på att ställa sig upp då han ändå inte fick någon respons. Nu när han ska sova så brukar vi varva ned i vår säng men det funkar bara i ett par minuter sedan ska han flänga från sida till sida och tända/släcka våra nattlampor. Så fort man lägger honom i sin säng på kvällen numer så verkar han tycka att det är skönt att få sova. Han ligger och pratar, ställer sig upp en gång för att se att vi är kvar, lägger sig ned igen, bökar runt och somnar. Han sover MYCKET bättre nu på nätterna också (vaknar bara på morgonen vid 5-tiden då man får ta en-två nedläggningar). Vaknar runt 06:30-07:30. Men kan ligga kvar och prata i sin säng innan han tröttnar och dagen ska börja. Förut så vaknade han och då var det dag och man skulle leka.
    jag tror bökis föds den 8 maj, det är min födelsedag, perfekt dag att fylla år på
  • Anke

kul att se magen

ååh, vi har varit på jobbkonferens, bara i två dar, men då har vi bestämt att vi ska åka på en resa till våren. TILL SYDAFRIKA en vecka hihi, gu va det ska bli kul!!
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006