• Anke

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Jag har så oregelbunden mens (fortfarande) att BIM existerar inte i min värld. vi tänkte försöka med syskon våren 2009, så det blir syskonverkstad till sommaren för oss.

.?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Anke
    N0RPAN skrev 2007-11-09 12:27:26 följande:
    Twixie, ja kan tänka mig att det kan ta sitt lilla tag. Visst finns det fördelar med att ha en man som är pilot, men när det kommer till att vara hemma vid de rätta tillfällena så blir de inte särskillt ofta. Med den "pressen" blir det säkert omöjligt...En glad nyhet är dock att hans plan gått sönder och måste in på service, han kommer att bli hemma till lucia. Det ska verkligen bli skönt!!
    hur ofta är han borta?

håller med twixie, imponerande att du kör ett sånt stort lass själv..... fattar inte hur jag skulle klara mig själv. klarar knappt av en dag själv utan att få krupp.
  • Anke

Nora har torra fläckar på låren och på fötterna, framtill precis ovanför foten (om nån fattar)

har smörjt med miniderm, men det funkar inte alls.

• Anke
    Smurfan 81 skrev 2007-11-12 12:54:54 följande:
    Vilken välling dricker era barn? Jag har kört Nestles fullkornsvälling, men sista veckan har Kevin ratat flaskan innan han tagit den. Vill helst inte köpa den med päronsmak, tycker inte riktigt det är rätt att ge välling med fruktsmak... men då vet jag inte vilken jag ska ge!
    vi kör sempers ett-års-fullkornsvälling.

vet inte riktigt vad vi ska köra sen. vill inte heller ha med fruktsmak!
  • Anke

Åååh Marfa! Lycka till, det kanske är en bäbis ute nu

• Anke
    mollan nu skrev 2007-11-14 08:25:21 följande:
    Marfa: oh va spännande!!!! Lycka till med allt!!Ni med barn på dagis: gråter dom när ni lämnar?När jag gick förbi ett dagis som ligger i vårt kvarter i morse såg jag 4 barn sitta i fönstret och gråta. En flicka grät så hon hulkade Och det var större barn typ 3-4 år.En mindre pojke gick in med sin mamma på gården men han ville inte alls följa med. Skrek och grät om vart annat. Stackars småpluttar. Visst går det säkert över efter en liten stund men det måste vara döjobbigt att lämna varje morron om det är så där.
    vi börjar inskolningen på måndag, får hjärtat krossat när jag tänker på sånt där
  • Anke
    Smurfan 81 skrev 2007-11-14 15:40:44 följande:
    Det blir inget GeKås va? Känns som det rann ut i sanden lite...
    det krånglade till sig lite i planeringen för oss. vi har velat fram och tillbaka på jobbet om en konferens, och sen har vi ev planerat att åka till Dalarna den helgen. men ev kan det bli tal om en resa med bil innan jul. det är min förhoppning i alla fall
  • Anke
    Twixie skrev 2007-11-14 15:56:49 följande:
    Haha, har en kompis som kan låna lastbil från Scania... Kanske är lagom stor för oss?
    hehe känner också en på scania, hon har lastbilskort också =) haha kan bara föreställa mig hur det skulle se ut. lastbil - med släp till gekås! det är bara för dom att öppna lagret och skyffla in!! =)
    oj vad jag tänker på marfa nu. åh ena sidan känns det så himla längesen som man födde barn, å andra sidan känns det som bara någon månad sen.konstigt det där.
  • Anke
    STORT GRATTIS MARFA!
    Hur räknar man förlossningen? Från man börjar få värkar, åker in till BB eller typ börjar med krystningarna?
  • Anke

Ja jag tyckte nog faktiskt också att det gjorde ont.

även när jag hade eda så tyckte jag det gjorde jätteont, men det var antagligen liksom trycket nedåt som kändes. inte smärta, men ändå ont.

men samtidigt så känner jag mig ändå lite lugn inför nästa förlossning (är inte gravid!!) för jag vet lite mer vad jag ska be om för typ av smärtlindring. hehe, nästan så man vill ha eda förberedd vid inskrivningen på mvc

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006