• Anke

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Pesco skrev 2007-11-21 20:36:11 följande:
    Usch, jobbigt med skador! Robin fick hög feber men förmodligen var det sista sprutan. Det kunde bli biverkningar och nåt annat än snornäsa verkar han inte ha.Vi fick dagmamma! Iofs inte förrän mars, så 1,5 månad utan stålars och barnomsorg, men det får fixa sig. Hon verkar vara bra och rekordelig. Robin skrek ju och sparkade när vi skulle därifrån, så det känns helt ok. Lååångt bättre än öststatsdagiset under högspänningsledningen!!!I morrn har jag ett jobbfixarmöte. Ordnar det sig blir det det första uppdraget jag själv fixat åt firman. Håll tummarna! Tyvärr ska jag ut i leran och gräva en halv dag först.
    om det känns bra så är det ju värt det
    vi känner oss jätteglada över Noras dagis, vi är inne på dag tre av inskolningen och Nora ääälskar sin fröken och vill inte gå hem. får se hur det blir sen när det är flera barn, och när dom ska äta och så. kommer fortfarande gråta mig galen om hon gråter när jag lämnar henne sen
    det blir nog jättebra ska du se
    tänk positivt, det snöar ju inte, och är plusgrader!
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Anke

Medeltidslera på burk

Förresten, är det flera som samlar på semper - streckkoder?

Nu har dom ett erbjudande, så om man går in på deras hemsida och svarar på några frågor (tror det var tre) så ska du skriva ut kvittot på att du svarat på frågorna, och när man skickar in streckkoderna ska den vara med och du får DUBBLA värdet

• Anke

Twixie - skönt med en plats! det var så vi också kände, och det känns bättre och bättre hela tiden. håller med om alla ovanstående argument, Nora tycker det är jättekul på dagis! men jag kommer grina ihjäl mig om hon börjar gråta när jag ska lämna henne. jag är alldeles för blödig, Ville är mycket mer "van", eftersom han är hemma med henne.

är också lite rädd att dom ska vara dum mot henne på dagis, men alla är väl det.. eller tänk, vad gör man om det visar sig att det är ens EGET barn som är den som mobbar eller bråkar på dagis? hua.

• Anke
    mollan nu skrev 2007-11-23 23:10:16 följande:
    I dag fick vi veta att alla anställda får ett lönepåslag på 4,5% för att få en jämnare lönenivå jämfört med de anställda på Sif! Helt okej, och som vi sa på jobbet: inget ont som inte har något gott med sig
    så trevligt
  • Anke

skrutt - hur gick omvisningen?

Nu är vi i delen i inskolningen där vi lämnat Nora. Ville sitter på ett café i närheten och fikar och läser bok. Nu ska hon vara där till efter vilan om det går som det ska. om hon blir ledsen innan eller så så finns han där för att hämta henne.

men gud vad hon älskar sin fröken, när hon såg henne så började hon tok-flina och sen vinkade hon hejdå till pappa

är bara rädd för att det ska bli negativt sen när hon väl börjar på dagis. alltså att fröken inte har lika mycket tid för henne som vid inskolningen, och att hon känner sig utanför.
    *mammakänslorna flödar*

• Anke

skrutt - tråkigt ni ska inte ha den ute en helg till då?

det går suveränt med Trixie, ni kan hämta henne i morgon om det passar bättre
    hon gör ju som sagt inte så mycket väsen av sig, men Nora är så överlycklig =)

Tyskland var bra, intensivt. begav mig hemifrån 7.30, och var hemma igen vid 23, som en urvriden disktrasa... passade på att shoppa all julchokladen på taxfreen =)

• Anke

Vi kan ha henne till imorgon

ja, vi får hoppas att det går bra, håller alla tummarna

• Anke

nanis - jag skulle hellre välja en bil som är nyare. risken är som M säger att en äldre kräver mer underhåll och det kan kosta mycket mer pengar i det stora hela. dessutom skulle jag känna säkerhetsmässigt att det är bättre med en ny.

men det är väl lite definitionsfråga om vad som är gammal och ny. det går ju få tag på ok bilar för 40-50.000 som inte behöver vara jätteskrutt. sen också vad ni har för behov. åker ni ofta långt, eller är det bara småsträckor för veckohandling osv.

• Anke

Jag ska till Falun ikväll

Det verkar vara en sjysst deal, så jag skulle ta det. det är värt mycket med en bra bil. men samtidigt om du pluggar kan man behöva lite buffert, men ja. svårt. jag skulle nog tagit bilen

• Anke

ja, det är skillnad!

jaså
    vi ska hälsa på kompisar som bor där uppe. massa snöööö

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006