qenzo skrev 2007-09-01 22:38:51 följande:
*asg*Du är för skön du :DMen det är ju som du säger. Väljer man att njuta av livet, sexuellt eller av kakan man inte fick ta, så får man sota för det resten av efterlivet. Eller ja, inte bara då, för Han har ju en hel armé av förordare som inte kan diskutera på saklig nivå... Men jag har iaf hittat en ;)Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 22:34:15 följande:
Det är det som liksom retar mig mest med kristna fundisar - ja, vi VET att ni tror att vi kommer pinas i efterlivet. Kan ni VÄNLIGEN sluta sabba DET HÄR livet också för oss då?
Det är inte som att Jesus sade att "I skolen gå från dörr till dörr och plåga alla stackare som inte tror på mig, tjata och likt djävulen skräna om att ni har sanningen, och tvinga på alla ovilliga ordet, och I skolen se till att alla lagar och regler ska ske enligt det ni tror är min faders vilja!"
Han sa "sprid ordet". Varken mer eller mindre. Allt annat är för tusan terror. Minns fortfarande det "söta" brev vi fick, som var riktigt ruggigt - en "fin" liten berättelse om två män på dödsbädden, där en levt ledigt och glatt utan gud, och som kved och led och grät på sin dödsbädd, medan den andre som varit god och from och helgat guds namn dog milt och fint med ett leende på läpparna. Gissa vart min fundis-fientlighet föddes...