• Smajla

Vita hem del 5

VeroniQa skrev 2007-09-28 20:35:57 följande:
    LCroft - Fin blogg ju, du har inget att skämmas över Kul med ännu en blogg i "mina favoriter"Juliah - Ser ut som en riktigt mysig liten sovhörna,  ser fram emot fler bilder Hoppas ni alla får en mysig kväll Just det! Skulle bli superglad om några fler ville kommentera gardinen i min blogg ljuvligadrommar.blogspot.com/ men man kanske inte ser tillräckligt mycket??
    nu har jag tyckt till!
  • Smajla
    knyttis skrev 2007-09-28 22:16:46 följande:
    Bra tips!Smajla - Bröllopsbilder vill jag gärna se! Hoppas ni får till det på söndag så ni kan fira lite!
    Tack, får se hur det blir..
    Karamellfabriken skrev 2007-09-28 23:18:14 följande:
    Knyttis,Det funkade urbra. Fast personalen stirrade på mig som om jag nästan stal kaffebryggaren.Det måste vara ganska nytt för affären hade inget utbyggt system för det hela utan jag fick hämta min vara på hyllan i butiken och betala 290 kr i kassan istället för 649 kr. Gissa om det väckte uppmärksamhet.Nu är jag hursomhelst hemma och det känns verkligen som om jag gjort en superduper affär! Jag ska absolut handla så fler ggr.
    Härligt!
  • Smajla
    Karamellfabriken skrev 2007-09-28 14:41:27 följande:
    Hej kära vänner!Idag ska jag tipsa er om en ny upptäckt.Jag åkte till ElGiganten för att köpa en ny kaffebryggare idag. Den jag ville ha kostade runt 650 kr i butiken (minns inte exakt). På elgigantens hemsida kan man, hör och häpna, köpa exakt samma produkt för 290 kr!Men nu till det absolut bästa i kråksången:Om man gör sin beställning över nätet och väljer tjänsten collect@store kan man inom två timmar hämta sin vara i sitt Elgiganten-varuhus utan att behöva betala någon frakt.Detta måste väl iaf vara dagens bästa affär!
    Det där är ju superbra, ska komma ihåg det!
  • Smajla
    Skogsstjärnan skrev 2007-09-29 12:00:25 följande:
    Nu har vi varit till vår vvs-snubbe och beställt alla kranar, duschar osv. Han var lite skeptisk till att jag skulle köpa en kran via internet från Sverige, med tanke på att han aldrig hade hört om Tapwell och inte visste hur garantin funkar, reservdelar osv... Men jag stod på mig och sa att jag SKA ha den! Så nu har jag beställt den! Håll tummarna att det är bra kvalitet och att den inte behöver bytas reservdelar på i första taget!!!Har ni som bor i Sverige hört något om Tapwell? Bra eller dåligt????Och de lovade att komma och fixa kranarna så vi får rinnande vatten efter 1 vecka. Och maken är helt inställd på att säga upp lägenheten nu i början på veckan. Alltså flyttar vi inom en MÅNAD SHIT så stressad jag blir av bara tanken!!!!
    Men vad kul! Håller tummarna för din kran, det går säkert bra.
    Värsta Supermamman skrev 2007-09-29 12:05:27 följande:
    Lcoft: Det bröllopet var förra helgen. Jag körde en ful och ljög att maken var sjuk och jag var tvungen att vara hemma och ta barnen. Har inte hört ett pip från henne och inte fått nått tack för jobbet med tjälknölen. Bröllopet var enligt vad jag hört väldigt märkligt. Jag kommer inte att ta någon kontakt med henne.Vad kul att få följa din blogg! Det ser jättefint ut!
    Såna människor klarar man sig utan! Skönt att du kom på en vit lögn där..
    LinaoMatilda skrev 2007-09-29 15:13:44 följande:
    Hej.Jag skulle behöva lite åsikter om ett skåp.riemun.huuto.net/auctionimages/8/7a/ec884f3a0...Kan jag ha det i badrummet? Det är ju eg ett skåp för kastruller i köket. Men det skulle passa oss perfekt i badrummet. Lite bordsyta att ställa saker på och plats för handdukar. Vad tycker ni här i vita hem? Tacksam för ärliga åsikter
    Å vad snyggt, blir ju kanon i badrummet!
  • Smajla
    Peak skrev 2007-09-29 17:53:43 följande:
    hej på er, har det lite tufft nu eftersom jag igår fick veta att jag inte får fortsätta min provanställning...men det är skönt att veta att dte inte är mig det är fel på i det här fallet utan att chefen är en skitstövel med stort S - allt jag gjort är att försöka hitta nya lösningar och vara en idéspruta - jag har dessutom försvarat kollegor som han skällt ut efter noter - har tex sagt att hans ilska inte står i proportion till det inträffade - så på de snart 3 månader han har jobbat hos oss har han gjort sig av med en tjej till och så jag då...Han har ett ojämt humör och kan bli helt vild och svära och gapa, häromdagen berättade han (på fyllan) när han smugglade anabola från Thailand - och tyckte det var häftigt. En sådan person ska jag känna tillit till?Jag ska prata med chefen över honom om han tycker det är rätt beslut - är det så får jag gå vidare helt enkelt...funderar på att tillverka egna saker och sälja i bloggen kanske..får man det?Har sett kuddar med olika texter på, som delar ur Eva Dalgrens låt tror jag...och nåt liknande "real love lasts forever, true love lasts forever" ? Nån som vet var de är ifrån? Har glömt..kollade ju och skulle komma ihåg www-adressen...men icke..
    vad tråkigt att du inte får fortsätta din provanställning.. men hoppas att du kan övertala chefen. riktigt trist bara att du ska ha en sådan människa som chef, påminner mycket om min fd chef!
  • Smajla
    Skogsstjärnan skrev 2007-09-29 18:57:35 följande:
    Vill bara berätta en sak. Minns ni igår hur eländigt min son mådde?Nu ikväll är han som vanligt igen Han åt till och med massor med gröt utan att tvära. Och DET är ett BRA tecken!!! Han strålar som en sol och är på bra humör Är så glad så glad för hans skull och att han inte har ont
    vad skönt! härligt!
    juliah skrev 2007-09-29 19:56:42 följande:
    Skogis, jag vet, vi har ont om tid, jag är inställd på att få slita med tvätten en vinter till...Alltså jag har rätt svårt att skratta åt eländet just nu men rätt komiskt är det att se hur jag tvättar. Ner med Ikeakassarna från badrummet fyllda med tvätt, lova Noell att mamma kommer strax, placera honom vid fönstret så att han ser mig, låsa dörren, springa som en galning till friggan, ta ut och slänga in tvätt, springa till huset och hålla tummarna för att N inte hittat på ngt bus ...och så lilla Elle också....ja ni kan ju se det framför er.
    Usch din stackare, lider verkligen med dig. Hade jag bott nästgårds hade jag kommit och hjälp dig såklart!
    Toola skrev 2007-09-29 20:20:00 följande:
    Man kan just undra varför han inte har fått sälja ?www.blocket.se/vi/12777576.htm
    men lägg av..! hur tänker han??
    knyttis skrev 2007-09-29 20:10:37 följande:
    Är så lycklig det blev att vi kom hem med en Sebrasäng till slut!  Här är lite snabb bilder. Har inte hunnit piffa till riktigt än kom hem så sent men montera, putta ut plexin och bädda hann jag. Springan har vi glömt bort den är vitmålad enda ner och syns inte. 
    åå vad underbar..
Svar på tråden Vita hem del 5