• Smajla

Vita hem del 5

mimmi006 skrev 2007-09-22 06:51:20 följande:
    Julsaker har de redan fått in där också (Ellos)! ---> Smajla
    ja, jag såg att de fått in lite grann. tack för tipset!
    malins79 skrev 2007-09-22 07:54:55 följande:
    Jag såg på någon blogg vet inte vems. Men iallafall så hade denna blogg bilder från Skarps brädor.Då fanns det en bräda som det stod "det är för oss solen går upp" Ted Gärestad.Den var så fin, skulle vilja göra något liknande och ge Marcus i julklapp, vi hade nämligen den låten på vårt bröllop. Min undrar är om nån som vet vilken bräda jag menar och om det finns nåt typsnitt som är liknande det som Skarp skrev?!Och vilken blogg det var?
    gissar på att scriptina är den som är mest lik skarps..
    knyttis skrev 2007-09-22 08:12:48 följande:
    Jag ska iväg på egen LYXtid - ansiktsbehandling på 90 minuter! 
    å vad härligt!
  • Smajla
    knyttis skrev 2007-09-22 20:28:09 följande:
    Ni ser hur hemskt det var med sladdarna förut och nu efter köksradion så blev det ännu värre (köksradion syns ej med på första bilden). Vi kan ej ha grejjerna på blommbrädet för lilla Nicke Nyfiken. Jag har klurat och klurat och detta var vad jag kom på...Fråga: Ser ut som stryk eller ok? Bytta till vit linne kappa på sommaren/våren? Ärligt går bort eller? Är osäker själv.
    Otroligt snyggt, jättesmart!
    Värsta Supermamman skrev 2007-09-22 18:42:33 följande:
    TAck, söta Smajla.. Nu kan jag vara lika duktig som du är på att kommentera!Ert kök kommer att bli fantastiskt fint. Och kaklet ni valt passar perfekt.
    härligt! Skrattande
    Adamama skrev 2007-09-22 21:41:12 följande:
    Hej!Såg att någon undrat i tråden och i min GB vart jag tagit vägen. Kul att man saknas! Jo, min bebis har mycket riktigt kommit. En gosse på 3,9 och 52 cm. Han föddes på BB tack och lov och inte i bilen som vi var oroliga för. Men inte med mycket marginal. Första känning 1:15, på BB 2:30 (var lite osäker på om det verkligen var dags och sedan tog det ett tag för barnvakten att komma hit) bebis född 3:38. I går morse....det är verkligen inte bra för kroppen när det går så fort, så jag fick tillbringa en bra stund på operation eteråt. Men han mår finfint och jag ganska finfint och det är huvudsaken. Kom hem till lunch och bara myser och försöker få storebror att känna sig stolt och delaktig och itne avundsjuk.Kikar nog in lite framöver, även om det nog blir mindre av både FL och heminredning nu på ett tag.
    Jättestort grattis!!
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-09-23 12:36:05 följande:
    Värsta Supermamman skrev 2007-09-22 18:42:33 följande:Hur gör du för att inte få alla utklippta och inklistrade kommentarer i grått? Jag får en stor grå ruta med alla mina kommentarer i.
    Om man har plus blir det flera utklippta, om man inte har plus blir det en enda stor grå ruta.
  • Smajla
    knyttis skrev 2007-09-23 16:20:58 följande:
    Hemma efter handlandet! Lillkillen helt slut har gått omkring och gungat och tröstat och nu sover han Blev IcaMaxi och Hm som hanns med.Smajla - Tack! Fint i bloggen!Mimmi - Lyckans ost! Min man städar men inte så noga... ofta gör jag heldre det själv så de blir ordentligt gjort Mimmamum - Ser fram emot bild på dina nyinköp Roligt att de inte var så dyra. Kanske man borde ta en sväng till Åhlens nu när de verkar fått in så mkt fint. Juliah - Vad roligt att du varit inne och skrivit! Kram!Sydde ett hjårta med lite broderi igår - ska visa bild senare.Ni som fått kommentar av Snickarsbacken i bloggen- det är jag Har skaffat konto så jag kan kommentera ordentligt!
    tack!
    mimmamum skrev 2007-09-23 19:31:28 följande:
    Nytt inlägg, mina nya lampor! Välkomna!
    Å vad fina!
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-09-23 19:31:37 följande:
    Aha! Tack jag kunde inte förstå varför mina inte såg ut som dina.
    Nä, man blir ju fundersam, naturligtvis!
    Värsta Supermamman skrev 2007-09-23 19:48:10 följande:
    Hej!Kajsa du måste välja vilka ikoner du vill visa, gå in på medlemsinställningar och välj.Mimma: Underbara lampor!! Förstår att du är glad.Smajla: Jättefin ny logga i din blogg.Bea: Älskar din blogg!!
    tack snälla!
    vårsol skrev 2007-09-23 21:12:40 följande:
    Jag har hittat massor nu!Jag tror även jag ska slå in tvålar i tidningspapper, sätta dit en bild och knyta om med sånt där papperssnöre. Blir det bra tror ni? Och visst ska det vara nån lite lyxigare tvål, inte barnängens storpack?
    kika in i min blogg pillpyssel.blogspot.com så får du se hur jag gjort med mina.
  • Smajla
    vårsol skrev 2007-09-23 21:21:34 följande:
    Vad fin tvålen var! Tack för inspiration!Å nu bubblar det i mig av pyssel! Måste sticka till pyssel affären imorgon tror jag!
    tack! är jättekul att pyssla!
  • Smajla
    vårsol skrev 2007-09-23 21:28:42 följande:
    Tack! Smajla jag dregglar fortfarande och inspireras av ditt pyssel, där fanns ju massor! *lägger till i blogg-favorit-mappen*
    å tack vad gullig du är Glad
  • Smajla
    Värsta Supermamman skrev 2007-09-24 07:54:30 följande:
    Godmorgon!Snälla tjejer kan ni hjälpa mig att bestämma mig, helt ot men ändå. Jag har ju varit hemma en vecka för att jag har en muskelinflammation i axeln. Idag är sista dagen på sjukskrivningen och jag mår mycket bättre. Har i princip inte ont alls, men jag får mycket mer ont efter att ha burit något. Igår hängde tvååringen hos mig i kanske fem minuter och aj vad ont jag fick. Var tvungen att ta värktabletter på kvällen.Men hur ska jag göra nu?? Vara hemma och inte ha jätteont eller gå tillbaka till jobbet som ju är tungt och krävande? Det känns dumt att komma till en läkare  och inte ha särskillt ont men också dumt att gå tillbaka för tidigt.Juliah: Kan jag skicka min make på presentköparkurs hos din? *grön av avundsjuka*
    Jag skulle nog råda dig till att stanna hemma längre. Om du fick så ont av tvååringen i fem minuter, hur ska det inte då bli på jobbet sedan. Var rädd om dig, bättre att stanna hemma en vecka till så du får vila axeln ordentligt än att den blir sämre!
    gemelli skrev 2007-09-24 09:26:57 följande:
    Nu är jag tillbaka efter en liten Time out. Kände bara att jag måste vila lite från FL. Lustigt det där, hur allt kommer ikapp än till slut. jag har ju inte haft allt för roligt runt mig den sista tiden. Bl a allt på jobbfronten.  Så jag drog bara täcket över huvudet, tills min underbara man kom med värdens underbaraste skiss på vårat drömhus, som vi förhoppningsvis kommer att bygga inom den snaraste framtiden.Har lagt ut lite bilder i min blogg, dock inte planlösningen som fortfarande ligger på bearbetning i min mans dator. Men den kommer archipelagohome.blogspot.com/kramkramfrån mig
    Välkommen tbs! Hoppas du känner dig bättre efter allt ståhej..
    Beatrize74 skrev 2007-09-24 11:47:12 följande:
    Inte än VSM...kika in den här innan du loggar ut! :-O Jag blir babyblå av avund känner jag!
    Men åå vad snyggt!
  • Smajla
    Hvita sinnen skrev 2007-09-24 17:04:32 följande:
    Jea: Ica Maxi i Västra hamnen hade vit choklad sist jag var där, men det var kanske där ni var? Underbar hall!Lasseliten: fin blogg, kommer jag igen till!
    Och jag som letat efter vit choklad på 2 st Ica Maxi här i Göteborg men icke.. Ledsen Får ta Ica Focus, delikatessicat, har inte de så vet jag inte vad jag gör..
    sunmaid78 skrev 2007-09-24 17:45:13 följande:
    Har försvunnit härifrån ett tag då min sambo kommit på att han vill separera.................................Hur livet kan ändras från dag till dag.......Återkommer då jag landat lite...
    Nej, vad tråkigt, beklagar verkligen! Kram!
    Värsta Supermamman skrev 2007-09-24 20:13:13 följande:
    Fy, fl är seeeeeeegt som kola ikväll. Får se om jag kommer ihåg allt..Sunmaid: Vad tråkigt! Många kramar!Skogstjärnan: Inte mer än rättvist att du nån gång får shoppa upp det han fick i böter.Smajla och B&K´s mamma: Jag kommer att vara hemma. Ska till doktorn imorgon och såsmåningom till företagshälsovården. Skönt att ha bestämt sig och känna att det är rätt val.Vad tycker ni om den här? www.ellos.se/images/products/large/92-69/92-6... Tycker nog att den är ganska fin men kan inte riltigt bestämma mig utan vill gärna spegla mig i era åsikter.*allt jag missat skyller jag på att det tagit mig x-antalminuter för varje sidbyte*
    Klokt val tycker jag!
Svar på tråden Vita hem del 5