• Smajla

Vita hem del 5

nublu skrev 2007-09-21 20:21:07 följande:
    *grrrrr* Jag får spunk! Nordsjö Mandel blev skitfult! Ser verkligen ut som ett gammalt rökrum just nu. Blä! Jag får måla en strykning med vanlig råvit och se hur det funkar. Dessutom har mitt knä pajat slutgiltigt såhär 10 dagar före operation. Har varit på VC och hämtat kryckor idag. Hela benet värker och det känns f*n som foglossning i hela arslet! De goda nyheterna är iaf att min leverans från Trendkompagniet dyker upp någon gång i slutet av nästa vecka.
    Ajaj, stackare!
    malins79 skrev 2007-09-21 20:53:05 följande:
    Jag har tidigare laddat ner typsnitt till min dator och då lyckas "packa upp" det.Men nu har jag en ny dator med Windows Vista och jag vill ha in Scriptina bla, men jag vet inte hur jag gör någon som kan hjälpa mig?!
    Gå in på
    Start - Inställningar - Kontrollpanelen - Teckensnitt - Arkiv - Lägg in nytt teckensnitt
    och bläddra upp det uppackade teckensnittet (ligger med största sannolikhet på skrivbordet)
    Skogsstjärnan skrev 2007-09-21 21:24:42 följande:
    Återkommer imorgon!Maken kallar på mig!Hoppas ni kan hjälpa mig!(och jag bor i Finland, så fasat kakel från coop (tack för tipset i min gb Anna) så hjälper inte mig).
    De ser bra ut, fina, vet inte om det hjälper dig dock, svårt att se på datorn tycker jag.
  • Smajla
    mimmi006 skrev 2007-09-21 22:08:37 följande:
    Oj... här var det lugnt! Skönt, då kan jag nog läsa ikapp .Jag har gjort ikea idag, de hade tagit fram julsakerna. Mycket fint från "Isig" bland annat saker i filt...
    Hur gick det mimmi, fann du nån matta?
  • Smajla
    mimmi006 skrev 2007-09-21 22:29:53 följande:
    Jag hittade den billigaste mattan som fanns och var helt salig över att den var så snygg. Den hette Erslev, tror jag, och den var vit och helt vanlig! Kanon !Ville ha en golvlampa också, men den var slut... också jättebillig och svart. *mmmmÄ
    Ah, men vad kul, härligt! Typiskt det där med ramen bara, känner så väl igen mig, allt för att slippa gå en extra gång Skrattande Gör likadant själv och virrar in mig i saker och ting bara för att krångla till det Flört
  • Smajla

mimmi - hade Ikea förresten fått in nåt julpynt? lite nyfiken på vad de har i år nämligen.. ska ha vår första julgran i år för er som missat det och den ska bli så fin!

• Smajla
    mimmi006 skrev 2007-09-21 23:03:04 följande:
    Jag var lite sur över mitt tidssparande... vad gör man? Använder ramen utan glas? Beställer nytt glas?
    har sett i nån inredningstidning eller nån blogg nånstans (har tyvärr ingen bild) att det blir rätt läckert att använda ramen utan glas. t.ex rama in en gammal nyckel eller nåt annat vackert. var jättefint!
  • Smajla
    mimmi006 skrev 2007-09-21 23:06:34 följande:
    Smajla- ja, det är en bra idé! Hade tänkt mig ett svart vitt fotografi, funkar det med det också?
    gör det säkert, testa vetja! blir säkert jättefint!
  • Smajla
    knyttis skrev 2007-09-21 23:10:04 följande:
    Vart är Gemelli? Saknar henne och NR!
    vet inte var gemelli tagit vägen.. för det är väl för tidigt för bebisen än väl? nr avreggade sig men det såg du kanske..
    VeroniQa skrev 2007-09-21 23:13:05 följande:
    Jepp här finns bild...."före" bild alltså www.familjeliv.se/krypin/veroniqa/gallery/php... 
    just det, det var ju den underbara sängen!

mimmi - fanns det inget pynt..?
  • Smajla
    mimmi006 skrev 2007-09-21 23:18:11 följande:
    Smajla- tänker du på julpynt?
    ja, du kanske inte såg min fråga längre upp om julpyntet?
  • Smajla
    mimmi006 skrev 2007-09-21 23:23:59 följande:
    Smajla- Nej, det missade jag! Skrev kort i första inlägget om att "Isig" serien var fin och det fanns en del i filt. Sånt gillar ju jag! Många ljusslingor och de fanns också i filt!!!
    Det missade jag också Skrattande Oki, tack! Ska kika vid lämpligt tillfälle. Låter fint med filt!
    knyttis skrev 2007-09-21 23:26:02 följande:
    Natti natti...syns imorn...zzzzzz
    Natti!
  • Smajla
    lasseliten skrev 2007-09-22 00:07:33 följande:
    hej! Lite lugnare tempo i tråden. Saknar också NR och Gemelli... vännerna, kom tillbaka när ni orkar...KRAM!Mimmi - så roligt att du hittade en matta som du gillar...och billig dessutom...Själv är jag som hunden i reklamen ni vet...den som väljer mellan dyr och billig mat... Mannen fnissar iaf och anser att jag också alltid väljer det dyrare alternativet...men till mitt försvar så blev det standardkakel i köket..och det vart billigt! Letar också matta...kom hem i veckan med 3 st mattor...och ingen kändes bra! Har nu kommit fram till att vi ska ha en ljust grå matta...gärna varmgrå...Om någon har tips så blir jag såå glad! VeroniQa - sängen kommer att bli jättefin! har inte sett till Adamama på ett tag...kanske gosar hon med sin bebis nu?  God natt...over and out!
    Ja, kanske hon har en liten sötnos i sin famn nu.. Kan ju vara så!
    Toola skrev 2007-09-22 00:43:23 följande:
    Gemmellie har startat upp med ett nytt nick o en ny blogg så vi har inte tappat henne =)'Hon kallar sig för Kajsa...åsså en stor bokstav bakom hmmmm kommer inte ihåg vilken nu i skrivande stundwww.blandkuddarobusigabarn.blogspot.com
    Nej, det är Salmiak som är Kajsa - mycket som hänt här inne nu så det är lätt att man tar fel..
Svar på tråden Vita hem del 5