• Smajla
    juliah skrev 2007-09-14 18:52:23 följande:
    Hihiiii, recept och recept...Köpte mig en burk vitchokladpulver (typ som oboy) på maxi. Rätt dyrt men jisses så gott. Kan rekommenderas!smajla, så fint, ha den inte i direkt soljus bara, på så sätt dödade jag mina stackare. Men det visst du säkert redan om att man int ebör!
    Jaså, jaha, finns det vitchokladpulver nu också! Visste jag inte, ska kika imorgon på Maxi.

Jo, jag vet att de inte ska ha direkt solljus, därför det blev en sådan eftersom den ska stå på bordet där så får den lite ljus men inte direkt. Får se om det blir bra där!
    juliah skrev 2007-09-14 19:18:13 följande:
    Hihi! Näe så avancerad varm choklad gör jag inte även om jag är rätt redig vad gäller hemmmasysslornamimma, jag kan fota burken nu i helgen så har du ngt att gå efter iallafall. Tygerna ligger i tvättmaskinen just nu...Ok, jag blev så förbaskat bortskämd så att jag nästan skäms. Kom hem efter en liten tripp på stan, möttes av ballonger och maken som tagit ledigt för min skull. Tårta och en väldans massa paket. En radio, pläd+kudde, gummistövlar, tofflor, en liten matta, inredningstidningar och en korg fylld med lyxiga handukar.*dålig på att hålla hemlisar* Fick en suuuperfin sak från emmasa också men den kan jag iallafall hålla lite hemlig till nästa vecka
    Å vad mycket fina saker du har fått!
  • Smajla
    LCroft skrev 2007-09-14 19:31:58 följande:
    Men jag gillar ju svarta äkta Nokia stövlar juliah låter som du haft en underbar dag, vilken go make du har Smajla: Så fint!
    Tack!
    juliah skrev 2007-09-14 19:32:21 följande:
    Smajla, hoppas den klarar sig fint! Och hoppas du hittar pulvret, riktigt riktigt gott för en chokladälskare. Tips: det går att äta pulvret direkt ur burken också
    Ja, jag har ju bara fem minuters promenad till Ica Maxi så det är ju inte jobbigt att kika iaf! Flört Men det där med att det går att äta direkt ur burken, ajaj, inte bra att du avslöjade för en gottegris som försöker hålla igen Skrattande
    Adamama skrev 2007-09-14 19:38:00 följande:
    Ja, det är ju beräknat till idag. Jag försöker känna efter så gott jag kan och kanske kanske känner jag liiite molvärk i ryggen. Och SP har lossnat. Vi får se om det händer något i natt.
    Oj, vad spännande!
    vårsol skrev 2007-09-14 19:50:33 följande:
    Grattis på födelsedagen Julia! Det var värst vilken presentfixare du har till karl! Han kanske kunde lära upp min lite... Vi har pysslat lite här ikväll. Gjort vardagsrummet höstmysigt med en stor röd yllematta (svor jag i kyrkan nu? ) och sen ordnade vi till hallen med en skohylla, några korgar och ett par krokar åt barnen. Tyvärr har kameran gått sönder så nån bild blir det inte
    Han kan få komma hit och lära upp min man också då, presenter och julklappar brukar vara jättesvårt för honom.
  • Smajla
    gemelli skrev 2007-09-14 20:44:15 följande:
    Jag söker små trähjärtan, vet att jag såg små söta tidigare på änglaboden. Men dom finns inte kvar Någon som vet nått annat ställe?
    Mollys hus hade förr också, om du menar såna där platta? Kanske Änglaboden eller Mollys kan ta in dem igen?
  • Smajla
    vårsol skrev 2007-09-14 21:07:18 följande:
    Är det någon som har tips om vart det finns fina vaxdukar?Skogsstjärnan jag gillar såna pappersstjärnor, de är de finaste av julstjärnorna tycker jag
    kika på www.systerlycklig.se
    gemelli skrev 2007-09-14 21:04:55 följande:
    Neeeej inte hos Mollys heller.Attans jag som skulle behöva sånna helst NUUUUU
    attans..
  • Smajla
    Pärla1 skrev 2007-09-14 21:18:47 följande:
    Nytt hos mig, Julpysseli september ;)
    Å vad underbara! Nu blir jag inspirerad till att göra såna jag också! Men hur gör man om du vill avslöja ditt knep..? Rulla och så klistra på nåt vis eller?
  • Smajla
    Salmiak6 skrev 2007-09-14 21:35:28 följande:
     Kvällens pyssel
    Vad fina!
    VeroniQa skrev 2007-09-14 21:41:13 följande:
    Okej om du så gärna vill, men lova att inte skratta  Å kom ihåg att jag varnade Nädå men den borde nog bli rätt fin med bra förarbete *pust* och massa vit färg!www.familjeliv.se/krypin/veroniqa/gallery/php...
    Å vad fin!
    sunmaid78 skrev 2007-09-14 21:53:23 följande:
    Har ni lagt in er på Facebook o vad gillar ni det?
    Nä, håller med malin, det räcker gott med fl.
  • Smajla
    emmasa skrev 2007-09-14 23:04:21 följande:
    Här var det minsann full aktivitet i kväll. Typiskt när jag har annat för mig Har bakat äppel och mandelmassemuffins med sonen i eftermiddags. Gud vad mysigt det är. Jag bakar och han smakar och skrattar hela tiden...mamma baka, överlycklig med smet i hela ansiktet Angående den vita drickbara chokladen som omnämndes tidigare säger jag bara mums...Julia bjöd på den för några veckor sen och den är kanon smarrig. Den saknas definitivt i mitt köksskafferi.Vi fick som bekant paketet från stoff och stil idag och jag är sååå nöjd med tygerna. Kommer att bli så snyggt i nya kökssoffan. Undrar bara om någon vet vart man hittar lakanssträckare? Kommer aldrig få till ett bra tvättbart överdrag och funderar på en fuskvariant med lakanssträckare istället.I morgon har jag en kanondag frmför mig. Mannen min är på golfresa och jag och sonen myser själva här hemma. Men i morgon ska han till sin stora lycka sova hos sin älskade farmor och farfar. Jag har barnfritt till söndag och ska in till stockholm på en redig shoppingtur med min syster. Vi tar dagen helt som den kommer, men tar med biobiljetterna för säkerhetsskull ...har bokat ett rum på ett hotell och vi ska bara lyxa och rå om oss. Längtar så efter lite sömn i stärkta hotelllakan och vakna till en hotellfrukost.Skogstjärna: Jag köper mina vita enkla julstjärnor på ica sen när de börjar säljas. Tycker att de är enkla och snygga.VeroniQa: den där sängen kommer bli jättefin
    Vad härligt, hoppas ni får det riktigt trevligt!
  • Smajla
    numberone skrev 2007-09-15 13:21:41 följande:
    Måste höra vad ni tror om det hela.... Vi pratar ju om att beställa ett nytt sofföverdrag i mörkgrått, men tror ni att det blir fel i fall man har ljusare grå kuddar (www.nogautvalt.se) i då? Eller kommer det se knepigt ut när det skiljer i färgen på det grå? 
    Jag tycker bara det är snyggt när det varierar lite i färgtonen/nyansen. Jag menar, vi har förmodligen allihop olika nyanser på vitt.
    nublu skrev 2007-09-15 14:58:24 följande:
    www.blocket.se/vi/12823969.htm bättre objekt, hoppas att det finns kvar!
    Jättefint!
Svar på tråden Vita hem del 5