• Smajla

Vita hem del 5

Salmiak6 skrev 2007-09-10 17:15:59 följande:
    Såg en tjej som målat om sitt kakel i köket. Funderar på att göra detsamma i vårt. Tänk vitt, skulle det inte bli snyggt?
    Säkerligen jättefint!
    Pärla1 skrev 2007-09-10 17:16:49 följande:
    Maria V: Ja, jag satt och tittade på bildera och tänkte, de här har jag ju redan set!! Jag visste att det var nån bloggare, kul!Nu har jag iaf lagt ut bilder i bloggen på det ommålade tv-skåpet, Äntligen!Kommentera gära och skriv vad ni tycker!
    Å vad fint det blev!
    juliah skrev 2007-09-10 17:25:12 följande:
    Julgransmatta i linne med brun langettsöm runt.
    Där var den ja, tack för bilden och inspirationen juliah!
    Salmiak6 skrev 2007-09-10 17:22:03 följande:
    Funderar på om säckväv med vita hjärtan och vitt kantband kan bli fint?
    Låter också fint!
  • Smajla
    Skogsstjärnan skrev 2007-09-10 17:55:25 följande:
    Nu har jag en längre tid tänkt på det här med att lägga upp bilder för allmän beskådning. Jag ÄLSKAR att titta på era fina bilder och er inredning!!!! Men är ni inte rädda för det här med stöld? Jag menar, många har ju massvis med bilder och för en inbrottstjuv är det ju som att servera på ett fat... De kan ju planera sina inbrott hur bra som helst och slå till då man minst anar det.Jag har ju också haft bilder, men nu tog jag bort allt. Ingenting speciellt har hänt, men ju längre vi kom på husbygget och desto mer färdigt det började se ut desto met obehagligt tyckte jag det var att lägga ut bilder. Visst var det kul att få positiva kommmentarer, men det kändes som om man hade extra ögon på sig...Känner inte ni så???Nu är jag säkert överdrivet skraj... men ändå. Funderar ingen annan i samma banor??? Och då kan jag väl tillägga att vi nog inte har så värdefullt där än (och kommer väl inte att ha ) men ändå. Jag kände mig iaktagen helt enkelt!Men ni som inte är lika hispiga som mig får gärna fortsätta inspirera och visa bilder, för jag ÄÄÄÄÄÄLSKAR att inspireras av er!!!
    Har snuddat vid tanken några gånger och dragit tillbaka några bilder men tja, det har inte blivit mer än så.
    M HOW skrev 2007-09-10 18:12:53 följande:
    Nytt i min blogg...minlillavitavra.blogg.se/
    Å vad snyggt!
    Salmiak6 skrev 2007-09-10 18:19:14 följande:
    Fick just veta att en vi känner dog idag. Det var mamman i familjen som dog i cancer, det var väntat men inte så tidigt. Hon gav upp kampen och ville till himmelen till sin dotter som också dog i cancer för några år sedan.
    Beklagar verkligen, fy vad sorgligt och hemskt.. Ledsen
    mimmamum skrev 2007-09-10 18:44:39 följande:
    Vill ni veta något kul?! Inom kort ska Hjärtegryn och Änglapållar finnas i en inredningsbutik i Stockholm!
    Men vad kul, grattis!!
  • Smajla
    mimmi006 skrev 2007-09-10 19:52:46 följande:
    Laseeliten- oj, det händer mycket hos dig nu... vad tråkigt med din syster...Smajla- nu får du säga B... vad har du beställt? Gärna betygsättning *dregel*
    Ska strax få in bilder Glad
    lasseliten skrev 2007-09-10 19:59:24 följande:
    Tack mimmi. Hon har bott hemma hos oss ett tag så jag kan hjälpa henne...men nu är hon tillbaka på sjukhuset igen...Smajla - vill också veta vad du köpt! Minns några länkar...grejer till köket va? bilder tack!! Gemelli - Håller tummen hårt för att det blir som ni vill!! Låter helt underbart!
    Tänker på din syster!
    mimmamum skrev 2007-09-10 20:17:45 följande:
    Mimmi, KÖP! Helt underbar! Tack återigen! Salmiak, än så länge går det nog under Hobbyverksamhet, men jag får hålla koll på alla kvitton och så nu, kanske någon dag blir det ett företag, ojoj, så mycket nytt att fundera på!
    Ja, jag har också sådär iom att jag pysslar och säljer och det går under hobbyverksamhet. Min svärmor har också det så iom att hon säljer i en liten butik hemma hos sig men kommer inte ihåg hur högt man får tjäna. Det går dock att läsa på Skatteverkets hemsida.
    mimmi006 skrev 2007-09-10 20:13:04 följande:
    Det känns lite plumpt att komma in med ett materialistiskt inlägg nu... *förlåt*...Jag får köpa en liten soffa för tusen kronor om jag vill... vad tycker ni? Ska jag slå till? Den är 110 cm ungefär... bild finns i mitt galleri: www.familjeliv.se/krypin/mimmi006/galleri.php !
    KÖP, annars gör jag det Flört
  • Smajla

För er som vill se vad jag köpt så har jag lagt in bilder i galleriet under shopping. Isabellas får tummen upp, högsta betyg! Ska definitivt handla därifrån igen, framåt jul när det finns julsaker, mumma! Flört

• Smajla
    MichaelaW skrev 2007-09-10 21:06:51 följande:
    Hej!Jag brukar vara inne och läsa i tråden nästan dagligen men jag har inte riktigt vågat skriva något än. Men nu såg jag att du Smajla har beställt från Isabellas hemsida. Jag är jätte sugen och det har jag varit länge, på att beställa från hennes hemsida men jag är så dålig på danska, hi hi, och jag undrar hur det är när man beställer saker från Sverige, hur mycket går frakten på? Isabellas priser är ju i DDK hur mycket blir de i kronor? Hi hi... jag kanske är lite dum som inte förstår men jag har inte vågat beställa från hennes hemsida en fast jag vill! Det var jätte fina saker du har köpt Smajla. Jag är själv sugen på att beställa de tre jätte fina skålarna.
    Jag har också värjt mig länge från att beställa därifrån men det gick jättebra! Använd dig av www.forex.se om du vill se exakt hur mycket det går på. Jag beställde för 491 DKK då inklusive frakten som kostade 150 DKK. Det blev 619,35 SEK. Kul att du gillade sakerna, skålarna speciellt var jättesöta men ett tips är att kolla måtten så du inte blir överraskad, de är små! Fråga mer om du är osäker!
  • Smajla
    vårsol skrev 2007-09-10 21:11:06 följande:
    Smajla så fina små skålar, jag fick för mig att de inte skickar skålar utomlands men det verkar ju som de gjorde det till dig?
    Nej, vissa skålar och annat skickar de inte utomlands men jag förmodar att det beror kanske på materiel? Glas tror jag inte skickas efter vad jag har sett..
  • Smajla
    Pärla1 skrev 2007-09-10 21:11:17 följande:
    Mimma: Åh, grattis!! Så roligt...de är verkligen superfina!Salmiak: usch, beklagar verkligen, finns inga ord när något sådant händerkramMimmi: Jättesöt! Den måste du ju köpa!Håller på att göra strutar till granen nu, väldigt kul faktiskt!
    Kul med pyssel, vad är det för materiel till strutarna?
Svar på tråden Vita hem del 5