• Smajla

Vita hem del 5

Skogsstjärnan skrev 2007-10-07 17:50:04 följande:
    Men av naturen är jag så att jag vill vara alla till lags och vill inte att någon är ledsen eller känner sig bortglömd Känner mig taskig då jag inte kan uppnå det ja egentligen vill
    det vet jag att hon vet gumman! och du ska inte känna dig taskig, du gör ditt bästa!
  • Smajla
    Skogsstjärnan skrev 2007-10-07 17:50:39 följande:
    Tala finska!
    ah, trevlig människa det där..
    Skogsstjärnan skrev 2007-10-07 17:53:01 följande:
    Nu ska jag dammsuga och sy nya gummiband under sonens overall, alltså de under fötterna...
    ja, sånt ska ju också göras Skrattande
  • Smajla
    Anton2005 skrev 2007-10-07 21:26:51 följande:
    Han kom hem med en stereo från tivoli....
    vad fin!
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-07 21:40:19 följande:
    Juliah: Min svärmor blev nästan arg när hon hörde att jag börjat virka! Hon morrade ( med brytning och allt) att jag inte skulle få något gjort här hemma och bara virka och virka. Hon erbjöd mig alla sina vikrade alster mot att jag inte virkade. Jag ska iallafall få ett vitt överkast och titta på det andra hon gjort. Hon har virkat med det allra tunnaste garnet som finns och det är antagligen bra mycket finare än vad jag kan åstadkomma.
    nämen..! det har väl inte hon med att göra..? om du ursäktar mitt språk..
  • Smajla
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-07 21:55:45 följande:
    Smajla:  Söta du, du är så omtänksam! Det var ett gulligt morrande. Och särskillt när det är på hälften svenska hälften serbiska. Jag har världens sötate svärmor och vi har ett hemligt språk som nästan bara vi förstår. Jag pratar knäpp serbiska med henne och hon pratar knäpp svenska med mig. (hon har bott här i nästan 40 år men lärde sig inte ordentligt från början)
    Skrattande haha, skönt att det inte var illasinnat morr från svärmor då, det vore ju himla trist.. låter gulligt med ert hemliga språk Flört
  • Smajla

Satt och funderade på den där listan, svårt tycker jag! Vi har ju haft möjligheten/turen att sälja allt vi inte var nöjda med och köpa nytt för pengarna vi fick in - en oerhört skön känsla måste jag säga! Nu har vi alltså saker vi är nöjda med, känns fortfarande lite overkligt men härligt! Så har vi ärvt en del och det är också mysigt.

Men - försöker;

1. Skänken
    2. Vitrinskåpet
    3. Mitt ärvda klaffbord (som varit farfars farfars och farfars farmors)
    4. Nattduksborden
    5. Soffan (efter att ha suttit på en hård, ful bäddsoffa i några år med fjädrar som stack upp i rumpan så är det ff en härlig känsla att sjunka ned i en mjuk, skön och snygg soffa)

• Smajla
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-07 22:04:40 följande:
    Smajla: Jag tog hela vardagsrummet med allt i för att få med så mycket som möjligt på listan
    haha, ja, det var ju smart, skulle kanske jag också gjort då Flört
Svar på tråden Vita hem del 5