Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem del 5

mimmi006 skrev 2007-10-08 20:23:37 följande:
    En per varv ... jag kommer fastna i fåtöljen sen eller så blir den som den där soffan jag visade igår!Juliah- jag är inte irriterad på riktigt... jag tyckte att den var underbar! Jag vill göra en sån också, men vet inte vad jag ska ha den till. Hugo är lite för stor för den...

Du får väl göra en större variant och ha till dig själv.
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-08 20:27:12 följande:
    Mimmi: Du får väl skaffa en till som kan ha få en filt;-!Jag fick en virkad filt av min svärmor idag. Shit vilket jobb hon har lagt ner, garnet är så tunnt att det nästan är sytråd. Vill ni se?
    klart vi vill se bilder!
  • Sagalin
    Himmelbit skrev 2007-10-08 20:52:01 följande:
    Nu har det hänt som inte fick ske - jag har även fastnat i Facebook......

Jag meeeed Generad

Men lite kul är det. Jag har fått kontakt med en gammal kompis, vi var bästisar när vi gick på högstadiet och gymnasiet. Sen blev vi osams en gång och sen har vi inte pratat varandra på nio år. Förhoppningsvis kommer vi träffas snart, vi har iallafall skrivit till varandra att det skulle vara kul att träffas så jag hoppas det blir av.

• Sagalin
    Himmelbit skrev 2007-10-08 21:01:06 följande:
    Men jag känner mig fortfarande som Bambi på hal is - fattar inte riktigt alla finesser. Jag får vampyrbett och folk som hoppar på mig, men jag fattar nada...
    Näe sånt fattar inte jag heller och fattar inte riktigt poängen med det heller. Det som är roligt är att man kan hitta gamla kompisar och på ett enkelt sätt få kontakt igen.
  • Sagalin
    Himmelbit skrev 2007-10-08 21:13:55 följande:
    Jättefina! Beredda i Tranås stod det - det ni!! Bara en sån sak
    Det var fårskinnen som var från Tranås inte Emmafotöljerna
  • Sagalin

Hur ser man att en stol är en Leksandstol?
    Jag kikade in idag i skyltfönstret till vår secondhandbutik och ser ett vitt bord med fyra stolar. Stolsryggarna har 7 ribbor men är det annars något speciellt som man ska kika efter? Vad är rimligt att betala för en äldre Leksandstol? Tänkte gå in där på torsdag när dom öppnar. Dom ska ha en annan sak som jag letat efter på Blocket. Hoppas den finns kvar och den är i någolunda skick.

• Sagalin
    mimmamum skrev 2007-10-09 19:13:34 följande:
    Numberone, jag är såååå glad för er skull! juliah, GRATTIS!  Tack förresten! Jag har skrivit ner vad jag ska ha, de stängde tydligen halv fem så jag ringer imorgon, blev vit/svart randigt tyg, det smala, lite vit filt, några band och en limpistol, kan ju vara bra att ha! Tänkte härma Smajla och göra en julgransmatta, hur stor diameter tror ni behövs?Jag är lite stressad för swapen, har inte börjat ännu... Malins, vi har Leksandsstolar, de är liksom vågiga på pinnarna också, var dessa det?
    Jag såg dem genom skyltfönstret så det gick inte att se. Du menar att det är spår i dem eller är ytan vågig?
    Har du bild på dessa  "vågor"
  • Sagalin

Mimmamum, så om stolen har sådana "vågor" är det en Leksandstol? Eller finns det kopior, inte för det spelar någon större roll bara den är stabil

• Sagalin

Juliah, grattis 100 000 det är inte lite det

För mig får ni gärna lägga in stora bilder men INTE på godis och bakverk

• Sagalin
    alfas skrev 2007-10-09 23:40:35 följande:
    Om ni fick välja mellan dom här två vilken skulle ni ta och varför?!Har Åminnes vita matbord och stolar i köket och har alltid velat ha en kökssoffa, nu finns dessa två till salu under tusenlappen i den stad jag bor. Inte ofta man hittar något här!Skulle vara fint att bryta av med lite trärent, men känner jag mig själv rätt så åker väl den vita penseln fram i vilket fall
    Jag tycker den första, ev vitmålad.
Svar på tråden Vita hem del 5