Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem del 5

Oj, somnade visst till när jag ammade Jacob, sov i en halvtimme. Jag somnar nästan jämt nu nä rjag lägger mig ner. Det är betydligt tuffare att ha två barn än ett. Saga vet jag inte när hon somnade, Marcus satte på Lotta på Bråkmakagatan när han gick tillbaka till jobbet vid 19,20. Hon sov när jag kom upp vid 20.20. Men hon var nog trött annars hade hon kommit in till mig och Jacob. Jag känner mig hemsk som låter henne somna till film.

Hoppas lilleman sover lite längre än 05 imorgon. Snart ställer man tillbaka klockorna och då innebär 05 att kl är 04!

• Sagalin

VSM, hmmm tålamod är inte min starka sida för tillfället.

Ja just det ni som har det nyaste nr av Vakre Hjem är nästa nr ett julnr och när kommer den isåfall ut? Tror inte jag kommer köpa detta nr. Har köpt så många tidningar nu och vill ha några julnr istället

• Sagalin

God morgon, här vaknar Jacob 04.50, att han inte kan sova längre...
    Nu ska jag hoppa in i duschen.

Ni ska få hjälpa mig med en sak sen. Jag måste bara ut och fota huset sen när Saga är på dagis.

• Sagalin

Smajla, tack, då väntar jag till november och köper julnr av Vakre Hjem.

Juliah, lycka till med dopet. Döper ni i Svenska kyrkan?

Enji, kul med ny bil. Jag vill också till Ullared men jag tänker åka när Jacob kan vara hemma en halvdag med Marcus. Jag har ´knappt 1timmes resväg dit hur långt har du?

• Sagalin
    Enji skrev 2007-10-12 08:22:51 följande:
    Jag har 2timmar enkel väg till Ullared. Så det blir att testa nya bilen Hoppas bara inte jag får värkar på vägen. Nu är det ju bara 6 dagar till BF
    Min Jacob är född 8dagar in bf och Saga 4dagar innan bf. Åker du själv? Jag skulle nog inte åkt själv om värkarna börja. Jag gick ganska många timmar med värkar inga som jag behövde lustgas eller beödvning för men jag har ju varit hemma för länge båda gångerna. Första gången gick vattnet 10min efter inskrivning och vi var inne 1tim 50min innan Saga är född. Med Jacob var vi inne 2min sen gick vattnet och han är född 3min senare alltså totalt 5min.
  • Sagalin

*Vi bor mitt inne i ett mindre samhälle, Gnosjö
    * Vårt hus är från -46 ett gult tegelhus på ca 300kvm.
    * Vi äger det.

Drömboende, ja om läget varit lite annolunda. Nu bor vi utmed järnvägen, men man har vant sig efter sju år. Det är min mans farmor och farfar som byggde huset.

• Sagalin
    Kajsa, gardinen ser fin ut, vill gärna se hela fönstret.

Lcroft, vad fin speglen blev i badrummet.
Svar på tråden Vita hem del 5