Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 5

Juliah - du fick väl ångesthicka av att läsa mitt ovanstående inlägg med alla stavfel. Jag ber så mycket om ullsäck för det.

(Och nu ropar sonen att han vill "dega", det är ingen måtta på pysslerierna i den här familjen. Synd bara att den ömma modern själv aldrig hinner med att visa musklerna i samma pyssleri)

((Och maken håller på att slipa och skruva i dotterns blivande rum. Han har som mål att det ska vara klart nästnästa fredag, det ni))

• Beatrize74

Tack för tipset Korall..."Smultronstället" har jag hört talas om, men aldrig varit. Det blir kanske en tripp dit inom en snar framtid då!

Mimmamum - håller helt med det du skriver. Det ska kännas "inom kontroll".

Mimmi - en "FL-tid" vore inte helt fel. (Fast för min del så har det nästan blivit så att jag är tvungen att TA mig FL-tid då det har varit så rackarns mycket, men jag vill verkligen hinna hänga med i tråden och INTE tappa tråden i era vita-hem diskussioner. Som det är nu hoppar jag in efter sjutton skrivna sidor, kommenterar knappt en tredjedel säkert och sedan är det bara tjoflöjt och "me me me" och kanske några frågor för egen del.

Oups...glömde hälsa dig välkommen tillbaka Smajla...det känns ju som om du ändå funnits med oss här hela tiden, du hör liksom hemma här.

• Beatrize74

Adamama - vilken läcker stjärna. Jag som gjort en endaste strykning på pallen har lust att bli en "härmis" och köra en "Adamama" jag med, fast kanske då med ett hjärta eller liknande.

Melodi: Morsgrisar är vi allihopa

"
    Härmisar är vi allihopa, allihopa, allihopa,
    härmisar är vi allihopa, allihopa - jag med...
    ...DU med och JAG med"

Kom igen tjejer...sjung med nu!

*skrålar falskt*

• Beatrize74
    "Medlemssidan är endast för aktoriserade besökare" *ryyyyser* Stavfel får mig att gå bananas. (De flesta då, utom mina egna (som jag inte ser förrän det är för sent) eller era, som blir så charmiga)
  • Beatrize74
    Skogsstjärnan skrev 2007-10-07 19:51:57 följande:
    *Härmisar e vi allihopa allihopa allihopa, JAG med och DU med**sjunger ännu falskare än Bea *Mina bekvämpallar är ouppackade än...
    *klappar händerna i otakt*
    Go Skogis, go Skogis, go Skogis!!!

Var ska du ha din pallar? Jag har bara en och jag vet faktiskt inte var min ska vara nu när vi håller på att bygga om hall och kök. Hmmm...den var liksom tänkt till "gamla" hallen, men får se om den kanske kan passa in någonstans ändå. I badrummet bredvid badkarskanten när barnen fredagsbadar kanske?
  • Beatrize74
    Himmelbit skrev 2007-10-07 19:57:17 följande:
    Bekännelse: Ett antal sådana här bumlingar har attackerat mig de senaste minuterna.... Mmmmmmmmmmm
    De ser farliga ut......låt mig beskydda dig från dem. Langa hit dem vetja.
    Skogsstjärnan skrev 2007-10-07 19:57:31 följande:
    *Fortsätter skråla och knäpper i tårna i ojämn takt* En ska vara i köket och en i vår klädskrubb. Blir platsbyggda hyllor ända upp till tak där.
    Knäpper i tårna? Impad! *försöker knäppa med tårna, men får grymma sendrag i båda fötterna*

Läckert med en sådan pall i städskrubben.
  • Beatrize74
    Himmelbit skrev 2007-10-07 19:58:34 följande:
    FÖRLÅT!!!! Gillar du bumlingarna så varsågod!!Annars finns det en del annat också!
    Är du säkert på att det finns en hel del annat, det var ju hela två minuter sedan du skrev! Vips så finns godis där...vips är det eliminerat!

Mimmi....jag ska gå ut och avlösa maken med att frosta av frysen. (Låter ju som en dålig ursäkt för att inte vara här, men är tyvärr sant) Jag tänkte att du skulle ta över lite här på Fun Factory och kicka igång med lite roliga Yrrol skämt.

Förslag att spinna vidare på:
    - Jag har ätit pannkaka!

...
  • Beatrize74

Tillbaka från en färdigfrostad frys.

Superdeppiga jag säger att jag inte är nöjd med NÅGOT i vårt hem...alltså...faktiskt...på riktigt....så finns det inget rum jag är nöjd med överhuvudtaget.

Just igår så sade jag till maken, vi satt i vardagsrummet:
    "Om en inredningsarkitekt skulle komma in här och säga - Jag gör om rubbet, är det något ni vill ha kvar? så skulle vi säga "Näe...ta allt du förutom LCD-teven"

I hallen. Inget
    I köket - inget
    Lekrummet är provisoriskt
    Arbetsrummet enbart förvaring och arbete, inget mys
    Lilla hallen - ett nödvändigt ont
    Toaletten - isch för aprikosa våtrumstapeter och trasig duschkabin i plast
    Badrummet - grönt ÄR inte skönt
    Sonens rum - VARFÖR gult? (I övrigt är det väl kanske de rum jag skäms minst för)
    Sovrummet - trasig byrå...fy katten.

Om ett år hoppas jag skriva:
    - KÖKET
    - HALLEN
    - DOTTERNS RUM
    - ALTANEN
    - FÖRSTUKVISTEN

Men just nu är det bara suck, puck, pest med det mesta, men man gör så gott man kan med det lilla man har. Så är det ju bara.

Svar på tråden Vita hem del 5