Vita hem del 5
Juliah - är golven lätta att hålla rent? Har aldrig rengjort oljade trägolv. Biter golvsåpan och vattnet på tuffa konserveringsfläckar, ketchup och rödbetssaft? Tro.
Adamama - fast det är nog hjärnan som är smart där med, så smart att du inte förstår det själv. Att du glömmer bort högtidsdagar, hur man kopplar ihop digitala saker eller lagar mat, handlar nog säkert om att hjärnan vill låta dig ha något att skylla på så att ANDRA ska kunna göra jobbet ÅT dig. "Men du vet, jag kommer ju inte ihåg sånt, bäst du gör det". Übersmart hjärna alltså.
(Och pssst...jag har nyligen pluggat till mig pannkaksreceptet jag med. )
Vad kul att Lundimaa är med. Har saknat henne här i tråden. (Är det i det allra senaste numret som är precis utgiven eller något? För jag har AiH ganska så nyinköpt, men minns inget av ett sånt reportage)
Maken har också köpt "Living" och "Sköna hem", men jag försöker lite fint styra in honom på ovanstående Vakre Hjem och Lantliv (och i nödfall AiH). D & T prenumererar jag ju på.
Nu ringde han nyss "Jag står här utanför Laura Ashley, är det något du vill ha?" Oj, ja-a...vad vill man ha så där på distans? "Se om du hittar någon fin väckarklocka"
"PH Design ska du hålla dig undan ifrån, ägarinnan kör runt i en Porsche" skrattade han.
Nu ska han gå och leta vit emaljdurkslag och så skulle han hålla ögonen öppna efter HD lampor eller ev. spegel. Han är gå min "gube", glöm det jag skrev igår i vredesmod typ!
...
Här har ineffektiviteten hängt som en slöja över hela dagen. Jag har inte orkat göra ett dyft och har suttit här, legat på soffan eller i myshörnan. Barnen blir "klängiga" och "inaktiva i sig själva" när jag är så här passiv, vilket gör det hela lite värre. De är hyfsat pigga, feberfria, men lite snuviga. Återstår att se hur vi gör imorgon.
Skulle behöva gå ut med barnen i det fina vädret, men jag ORKAR inte. Och maken kommer inte hem förrän strax före 22.00 ikväll. Nåja...det får lösa sig på något sätt. Får ta fram en klosslåda jag vanligtvis har ställt undan så kanske de håller sig aktiva en stund så jag får sova. Just nu bråkar de om ett stort golvpussel, de är trötta och gnälliga de stackarna med.
...
Frustrerande är att jag precis tänkt på en stor hängare som jag sett ett par gånger på en loppis. Jag kom nu på att den ju skulle passa PERFEKT in i hallen och de har bara öppet på tisdagar och lördagar.
Hoppas inte att den är såld tills på lördag
...
"Jag har väl kommit rätt, det här ÄR väl klagomuren?"
Lite nytt i bloggen (morphning)
http://beasbarnslikheter.blogspot.com/