Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 5

Karamellfabriken skrev 2007-10-09 18:36:17 följande:
    Är det inte för hemskt. En vän till svägerskan uppsöker läkare efter att ha kännt sig lite dålig ett tag.Drygt trettio år bara, får veta att endast tio dagar återstår att leva. Idag får jag höra att han är död.Är det inte obehagligt?
    Men oj...vad otäckt. Var det cancer? Hjärtat?
  • Beatrize74
    juliah skrev 2007-10-09 19:03:38 följande:
    Är det bara jag som känner mig lite småstressad över swapen? Ska nog pyssla lite nu...
    Nej, jag också, till MAX. Vet inte hur jag ska fixa detta, ligger ju efter med studierna också trots att jag kämpar som en tok för att hinna ifatt. Tiden räcker inte till.

Grattis till 100 000 besökare. Jag firar snart 10 000...lite skillnad!

Och fy bubblan för möss. Jag har fobi för råttor och möss så jag skulle flytta härifrån om jag hörde möss från köket. Maken vill gärna flytta till landet, jag älskar miljön, men fixar bara inte råttor och möss. Hoppas att ni snart får bukt med det igen. Ni får väl skaffa en katt igen. Eller ett halv dussin så där. Vita förstås.
    knyttis skrev 2007-10-09 19:09:13 följande:
    www.interpress.se/Bea kolla här skriv in din postnr så får du veta var de säljer den - smart va Vakre Hjem alltså
    Tack...vad gulligt av dig. Visste inte att man kunde kika där. Det står att den ska finnas på två ställen i vår stad, men katten att jag har sett den? Undrar om det är uppdaterat?

Maken har köpt tidningen så jag längtar efter att få kika i den. (Tack igen Adamama, han hittade den efter din beskrivning)´

Mimmi - ljusslingan blev superfin!

Smajla - apropå bilder så är du nog en av dem som flitigast lägger ut fina bilder här. Din vita cyklamen är underbar. Cyklamen är helt klart underskattad här hemma känner jag. Ska bli ändring på det. Ska nog införskaffa en söt till tvättstugefönstret!
  • Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-09 19:51:57 följande:
    Ny shoppat.Jag frös in godiset som blev över från kalaset, allt för att inte kunna äta upp allt. Nu funderar jag allvarligt på att micra det
    Älskar den där diskmedelsflaskan. Såg du någon "tvål"pump där du köpte den?

Adama - jättefint! Village har söta små helvita korgar med vitt foder just nu, köpte på mig en häromdagen. Annars skulle det vara kul med en typ "Blomlåda" i zink eller annat med lite blommor - fake eller äkta - i krukor i den och sedan några dolda skålar inuti den också för allt nippelpippel.

VSM - vilken stilren lampa du hade där. Vart har du köpt den?

Lasseliten - 2/3-delar stjärnor och 1/3 ljusstakar

Mariem - vad roligt! Och vad då "högre nivå"? Somliga kommer få läsa sitt första nummer Vakre Hjem om en timma och då har jag ändå varit "Vita hem"-are i drygt ett och ett halvt år (vad fjuttigt det lät) , men du har redan en prenumeration och fattat det där med vitt och har världens chans att få till det "rätt" från början. Grattis till prenumerationen och hoppas att vi får se dig mer här.

Adama - ja-a, det där med middagen på bordet var nog inte så smart, din hjärna lurade dig nog där. Jag tror mer på "hål i mysbyxan"-ribban den första tiden. Grattis till en bra genomförd första dag. Hoppas att det följs av många, många, många fler.
  • Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-09 20:56:25 följande:
    Bea: Det gjorde jag! Och en med tandborstar på. Vill du ha en?
    Jag har bara sett den med "tandborste" på, men "Tvål" har jag inte sett. Det är maken som eftefrågar till köket att ha på en lite längre bricka tillsammans med vår "Diskmedel" och vår lilla "vas". Inte så dumt ju.

Ullared...hur långt har du dit?
  • Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-09 21:03:02 följande:
    Bea: Inte så långt ca 8mil. Måste bara få tiden att åka dit. och pengarna, det brukar bli galet dyrt när jag åker dit. Jag kan köpa en tvål om ni vill och skicka
    Det vore jättegulligt ju. Jag frågade på EM, där jag köpte diskmedelsflaskan tidigare, men de såg bara frågande på mig trots att jag kunde visa dem att den fanns på hemsidan. Skumt! Och häromkring har de dessutom slutat sälja diskmedelsflaskan och det andra "ord"porslinet.
  • Beatrize74
    knyttis skrev 2007-10-09 21:03:41 följande:
    När vi visar brödboxar här är min!Vad roligt med stora bilder - njuter av era!
    Jättesöt ju!

...

Jag skulle vilja ha en brödbox för det runda knäckebrödet vi har. Såg en rund i "bread" serien för ett år sedan och nu är den försvunnen. Har ni sett några sådana brödboxar för runda kakor?
  • Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-09 21:09:03 följande:
    Bea: Jag köper en och så hör jag av mig om detaljerna när jag gjort det. Kommer nog dit denna veckan.
    Räcka ut tunganKyss Gulle dig!!! Det blir ju toppenbra det. 

Nublu - och du får också en Kyss för att du är så go och erbjuder dig med. Vad skulle man göra utan er?
  • Beatrize74

Nu såg jag makens tåg susa förbi...hoppas att han var med på det. Borde komma hemcyklande när som helst. Dags att logga ur för ikväll och mysa lite med maken. Konstigt att man hinner sakna så när man ökar avståndet? Han har nog ringt fyra gånger idag tror jag och vi har just konstaterat att vi blivit "sämre" på att ringa varandra om dagarna, men öka avståndet med ett par trettiotal mil och VIPS så saknar man den andra.
    Tack för alla uppfriskande vackra bilder ikväll!!!
    Sov nu gott!

• Beatrize74

"God morgon"....(skriver det inom " " eftersom jag vet att några av er varit vakna lääänge). Själv fick jag lite sovmorgon då maken tog barnen på morgonen. Han gav dem frukost och skämde bort dem med varsitt litet paket. En liten ambulansbil till sonen och en polisbil till dottern. (Men...efter ett tag gav hon den till brorsan sin och satt och lekte med en liten telefon och gosenalle istället. Bilar är INTE hennes grej faktiskt. Innan jag fick barn trodde jag inte på genetik och fascination för vissa saker, men sedan jag fick barnen vet jag inte vad jag ska tro).

I alla fall...barnen har lekt på bra själva. De börjar bli friska och imorgon får de gå tillbaka till dagis. Jag känner mig också piggare, har bara huvudvärk och ont i nacken och liiite ont i halsen. Tänk vad tacksam man blir när man är frisk EFTER att ha varit sjuk. Man borde vara tacksammare över att vara frisk mer än vad man är.

Igår kom maken hem med världens "godispåse", ni skulle bara se vad han skämt bort mig med. (Laddar kameran nu och visar i bloggen sedan).

Men...oss emellan, oss vita hem vänner, så måste jag bekänna en sak som bara ni förstår. Han hade köpt ett emaljdurkslag, men då från Villeroy & Boch. Dyrt som bara den förstås, men....inte riktigt den stilen alls jag tänkt till köket. Han hade ändå visat mig ett vitt med blåa, ganska rara, blommor på från deras hemsida innan han åkte, men jag sade att jag tyckte det var bättre att vi letade efter ett helt vitt som inte skulle styra oss så i inredningen då vi ska ha den hängandes framme.

Alltså...kanske är den inte så "farlig", men ändå.... en sån här:
    http://ec1.images-amazon.com/images/I/4114DRRZ51L._AA280_.jpg

Han såg min tvekan och jag var faktiskt lite elak när jag först frågade "Men det är bara kartongen va, det är en annan som är i?" Och hade nog svårt att visa min besvikelse när det inte var så. Han blev stött förstås. "Men jag tog den som jag tyckte var minst krusidullig, den där var utstickande och jag tyckte den var ganska diskret"
    Alltså...jag försökte verkligen att visa mig tacksam, men blev så ARG på mig själv att jag är så här besatt av inredning. Varför ska jag vara så låst i alla lägen, det ska vara på ett särskilt sätt. Vänner och bekanta och MAKEN vågar ju knappt ge mig något då jag är så KRÄSEN!!!

Näe...jag ska försöka att komma att älska det där durkslaget för vad det är. Så är det bara.

(Fast ni förstår väl att det krockar lite med min bild av köket när jag i min fantasi tänkt mig ett liknande durkslag som det här:
    http://bp2.blogger.com/_l2B1MMALRIU/RkicPbKDY5I/AAAAAAAAAYU/iltc9dngV5M/s1600-h/k%C3%B6kshylla.jpg

Svar på tråden Vita hem del 5