Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 5

mimmamum skrev 2007-09-30 19:13:19 följande:
    Rärla och skogstjärnan, bra idé! Bildtråd är bra då man inte hinner läsa så mycket! Jag längtar också till julen!Glömde kommentera, stackars dig Bea, usch vad ont du måste ha? Har inte mannen insett charmen med stora läppar ännu, innan de försvinner igen?
    Hihi...näe...han går bara förbi mig, retas och putar med läpparna och säger "Guppi, guppi..." Morrrr...
    Skogsstjärnan skrev 2007-09-30 19:15:15 följande:
    Nu har jag också läst om Beas strapats! Du får känna på om du vill göra silikoninlägg i läpparna nu då Är det något för dig
    Inte om jag ska vara tvungen att dricka nyponsoppa ur sugrör resten av livet. Fast vad smal och fin man skulle bli då. Sexiga läppar OCH smal och smäcker. Tål att tänkas på. Eller...inte.
    Karamellfabriken skrev 2007-09-30 19:13:25 följande:
    Själv orkar jag inte tänka på julen riktigt än.Vi har föresatt oss att ha ett helt nytt kök färdigt då och har just precis bara passerat planeringsstadiet.
    Då kanske vi våndas ungefär samtidigt eftersom vi också har ungefär samma tidsschema och är ungefär lika långt i vår planering.
  • Beatrize74
    Skogsstjärnan skrev 2007-09-30 21:03:55 följande:
    Ja det är lätt att man får det...Men jag har bestämt mig att INTE få det mera! Jag inreder enligt mina förutsättningar, både ekonomiskt och "kapacitetsmässigt".Det blir kanske inte som taget ur en inredningstidning som många andra får till det, men det måste jag ta Med "kapacitetsmässigt" så menar jag att jag inte har det där lilla extra ögat att se vad som blir bra. Många får till det så himla fint, och det är jag grymt avis på Nej, här hoppas jag att vi mindre duktiga kan samsas med er som i mina ögon liknar proffsinredare Jag inspireras massor, och det är mitt syfte med tråden!
    UNDERBART SKRIVET....och jag skriver under på det du skrivit.
  • Beatrize74
    Skogsstjärnan skrev 2007-09-30 21:03:55 följande:
    Ja det är lätt att man får det...Men jag har bestämt mig att INTE få det mera! Jag inreder enligt mina förutsättningar, både ekonomiskt och "kapacitetsmässigt".Det blir kanske inte som taget ur en inredningstidning som många andra får till det, men det måste jag ta Med "kapacitetsmässigt" så menar jag att jag inte har det där lilla extra ögat att se vad som blir bra. Många får till det så himla fint, och det är jag grymt avis på Nej, här hoppas jag att vi mindre duktiga kan samsas med er som i mina ögon liknar proffsinredare Jag inspireras massor, och det är mitt syfte med tråden!
    UNDERBART SKRIVET....och jag skriver under på det du skrivit.
  • Beatrize74
    Adamama - så underbart fina bilder du lagt in...finast var den med dig som en nedflugen ängel på sängen med dina två änglar bredvid dig. (Så där fin var INTE jag när jag precis fött, det kan jag lova dig)

Kökssoffan blir superfin. Vet du...jag har sett hur man ibland har gjort en dyna som ett jättestort "örngott" med tunnare fyllning (vad det nu heter). Det blir platt och slätt och en del har gjort som en volang framtill. Det fiffiga är just att det ser prydligt ut men SAMTIDIGT så kan man lätt byta överdrag och tvätta det.
  • Beatrize74
    Karamellfabriken skrev 2007-09-30 22:54:05 följande:
    Adamama!Underbara bilder - JÄTTEGRATTISBea,Men där ser man. Då får vi följas åt. Ska vi våga slänga in några "före"-bilder tycker du?Du först !Vilket kök blir det för din del? Ikea?
    Hihi...vårt kök är så fult så det fastnar inte på bild...men tänk dig:
    - taffligt fastsatta konstiga kornischer som handsågats, inte spacklats och målat i en annan vit nyans än det övriga köket
    - handmålade luckor som är så avskavda så det inte går att få rent
    - påklistrade "spröjs" på luckorna, snett och vint
    - ingen sockel mot golvet utan öppet under (vårt fel eftersom vi valde att inte sätta dit något efter "fotogenincidenten", onödiga utgifter när vi ändå ska banka sönder det snart)
    - inget kakel, utan någon sorts vit pappskiva. Ovantill är det en mörkbrun fanérskiva som löper längs hela väggen som en "bård".
    - Slutet vid tak på ena sidan, öppet på andra
    - En igenstängd dörr in till vardagsrummet som är dolt av ett vitt lakan
    - En hederlig (vit i alla fall) kryddhylla och en tafflig seg fläkt

Hur ser ert ut?
  • Beatrize74
    Karamellfabriken skrev 2007-09-30 23:34:28 följande:
    Bea,Hur det ser ut nu Lika fult som ditt verkar det som .Förstår att du också längtar.Vi har:- Vita HEMSKA luckor som spruckit i spegelramarna. Felborrade handtag till det.- Bänkar i något laminat, bruna, som liknar SKINN-imitation, det du.- Kakel med stora rosa/beiga blommor med struktur.- En kran som sprutar ner halva köket- Pizza-valv- Tapeter som hör och häpna, är tryckta på ett sätt så att de ska se gamla och spruckna ut *gråter* och till det en bård med orange nypon- Som grädde på moset bruna golv- och taklister- Nu höll jag ju alldeles på att glömma bort kryddhyllan, det var tur att jag kom på den
    Jag tror det blev "oavgjort" mellan ditt och mitt kök.

*hoppas på att slippa mardrömmar om oranga nypontapeter och skinnimiterat laminat* Burr
  • Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-01 08:07:45 följande:
    Bea: Tror du att det fortfarnade är rent hemma hos mig? Inte längre, lillkillen har klippt papper över halva vardagsrumsgolvet och i hallen ligger ett halvt kilo sand. Hur mår putmunnen idag?
    Titta själv! Kyss Fiiiin va?

Jag känner igen det där. "Puh...nu har jag städat klart" (Rassel) "Eller...inte)
    Men det är väl bra att sonen är kreativ... *positivt tänkande*
  • Beatrize74
    LCroft skrev 2007-10-01 08:19:09 följande:
    Hjälp vad ni skrivit nu igen! Får tänka som så att det är tur att andra kommenterar, jag kommer min vana trogen inte ihåg en bråkdel heller VSM: Grattis till killen! Smajla: Både Hanna och Bea skrev så bra så jag skriver inget mer än att jag hoppas att du kommer tillbaka Adamama: Så söt lillkillen är! Bea: Vilken tur att du inte slog ut tänderna! Aj!Vet ni vad? Vårt badrum är på slutraken!!!!! Gissa om jag ska stå i duschen i 2 dygn i sträck bara det är klart Rinnande varmt vatten *drömmer* Okej varmt vatten har vi ju fått uppvärmt i bastund men det är inte samma sak
    Åhhhh.....det måste kännas underbart...som du har väntat!!!
  • Beatrize74
    Fotograf Karlander skrev 2007-10-01 16:00:52 följande:
    Tittar inska försöka hinna läsa i kapp...Har en dunder sjuk liten kille här hemma...hög feber i 2 veckor,kräker,lös i magen,förkyld,hostig...så man e som en sombie....oxå hinna med o packa...Ja tiden räcker inte till...Jag e TRÖTT.....................
    Men om han har 42 grader i feber och dessutom haft feber så LÄNGE så tycker jag absolut att du ska åka in till sjukhuset med honom.
  • Beatrize74
    Karamellfabriken skrev 2007-10-01 17:15:38 följande:
    och så länken förståswebfair2.stofair.se/other/app/detgodakoket/sv.../
    Men...allvarligt talat..nummer 9 ÄR mitt kök...EXAKT..precis så..verkligen EXAKT..fast tänk vitmålade luckor (målade kladdigt för hand och påklistrade "lister" på dörrarna)

Måste nästan vara ett av husen här i trakterna, till och med mattan är samma som den vi hade (innan jag spillde fotogenen och lade in det billiga laminatet)

Om vi skulle lägga in bilder skulle vi få stor konkurrens av nummer sex. HUVA vilket kök!
Svar på tråden Vita hem del 5