Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-09-24 11:50:27 följande:
    Supersnyggt Bea!! Nu stänger jag av. En kompis kommer med pizza och det kan ju vara lite trevligt att ha trokat av bordet och dukat innan hon dyker upp.
    Eller så plockar du fram housekeeperandan och säger "Help yourself" och slänger fram disktrasan.

Eller....kanske inte!

• Beatrize74
    sunmaid78 skrev 2007-09-24 17:45:13 följande:
    Har försvunnit härifrån ett tag då min sambo kommit på att han vill separera.................................Hur livet kan ändras från dag till dag.......Återkommer då jag landat lite...
    Men åhhh...en stor kram till dig. Hoppas att du tar en dag i sänder nu och inte skuldbelägger dig själv. Du är underbar!
  • Beatrize74
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-09-24 19:39:25 följande:
    Tack för ett kul inlägg! Är boxen den från Rusta? I så fall måste jag nog ta och kolla efter en jag med.
    Japp...RUSTA...det hade var värsta rusningen...igen....bekräftade personalen så jag hade tur som fick tag på ett ex. enligt dem. Och tidigare har jag ju inte "hunnit med" så jag blev rackarns så glad nu.
  • Beatrize74

Det var någon av er som köpt ny vit soffa som var nervös över att den skulle bli smutsig. (Om den inte till och med blev det lite grand).

Hur har det gått? Har den fortsatt kännas "ren"?

Funderar på potentiell julklapp nämligen!

• Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-09-26 07:45:00 följande:
    Karamellfabriken: Vi har satt sån i sovrummet. Det tog två timmar fast inräktnat att vi la  alla tre barnen på den tiden. Supersmidigt!! *tycker det är dåligt med bilder i tråden*
    Fin lampan är. Jag har köpt sådan till tösen, men den ligger ju fortfarande i kartongen eftersom hennes rum inte är klart. Jag ångrar SÅ att jag inte köpte två till oss också för nu verkar de vara sluuut!
  • Beatrize74
    juliah skrev 2007-09-26 19:07:47 följande:
    Är det någon som ska gå på inredningsmässan i Sthlm om två veckor?Minns att jag blivit lite småbesviken tidigare år, Casa cor verkar mer spännande...
    *räcker upp handen*

Och maken vill förstås gå på parallella "digital homes".
  • Beatrize74
    mimmamum skrev 2007-09-26 20:18:48 följande:
    Svart är aldrig fel! Jag blev så nöjd med min stol! Ibland blir jag så trött på folks kommentarer som dessa: Hur hinner du med allt pyssel, inredning  och dessutom att BLOGGA! Det är nästan meningen att man ska känna dåligt samvete, de verkar tro att jag skiter i allt annat och bara bloggar! Vadå?! Får man inte ha ett intresse? Jag varken joggar eller samlar på frimärken, bara för att man är mamma är man BARA det då?! Blir så upprörd! Jag vet att folk inte menar nåt illa men jag är bara så trött på frågan hur jag hinner, nån som känner igen sig eller är jag ensam?
    Men jag tror faktiskt inte att det är meningen att ge dig dåligt samvete, jag tror faktiskt att det är en ärlig fundering då många idag inte anser sig ha "tid" eller ork till något konstruktivt alls bortsett från att glo på teve typ. Så ta det som en komplimang...eller åtminstone OMVANDLA känslan av det från att bli en anklagelse till att bli en komplimang.

Det är inget fel med att vara kreativ ju. Fast folk blir ofta avundsjuka på kreativa människor. Konstigt egentligen.
  • Beatrize74
    Karamellfabriken skrev 2007-09-26 22:04:17 följande:
    Nu måste ni hjälpa mig med ett problem som jag haft läääänge.Det gäller hundens matplats i köket.Vår hund är ganska slufsig när han äter och allra värst när han dricker.Vi har trägolv i köket och det blir förstört !Jag har provat alla varianter känns det som:Tunga keramikskålar som han inte kan släpa runt. Problemet är att vattnet blir ståendes under dem.Plastunderlägg, samma problem.Skålar på ett litet stativ. För lätta, hunden buffar omkull dem.Nu ska vi slipa golvet och göra det fint. Måste hitta en lösning fort.
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80122663
    Ett halvt dussin såna här kanske i beige, vitt eller svart (beroende på humör och säsong på året?)

De suger garanterat upp vattnet och är tvättbara i 40 grader. Vet av egen erfarenhet att det går supersmidigt att tvätta dem.
Svar på tråden Vita hem del 5