Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 5

Pärla - vad skönt att det gick bra. Du har ju slitit länge med dopet som jag förstått. Och kul med inte för många tennsaker faktiskt.

När sonen döptes fick han BARA tennsaker, och då bland annat två likadana motorcyklar i tenn. Allt var sparbössor utom två.

När dottern föddes hade de "lärt" sig att inte köpa tenn. Så hon fick fyra stycken hängsmycken i form av guldhjärtan istället. :-O

...

• Beatrize74

Lasseliten- TACK! (Nu har jag "Crémevit" istället. Puh...vilken lättnad!

• Beatrize74

LCroft - Och vad är det för fel på att kika lite på Tero? Det finns definitivt värre saker att vila ögonen på än den sköna mannen.

Själv kikade jag också på friidrotten, men trist att det inte blev någon mer medalj för svenskarna.

Lynn - tråkigt, men det var kanske bäst ändå??? Klokt att spara pengarna nu. Mellanskillnaden kan ni ju hinna drömma upp mycket för.

• Beatrize74

Men vad katten? En komplott? Nu har jag den ruskigt murriga höstbakgrunden igen???

• Beatrize74

Lasseliten - helt underbart. Jag får rena svindeln i längtan efter ett eget nytt kök när jag ser ert. Tänk när vi har kommit dit. Det är ju till och med samma lucka och jag har också tänkt mig en kökssoffa på liknande sätt. Däremot så vågar jag mig inte på en porslinsho, det är jag för slarvig för, jag skulle knacka sönder den direkt tyvärr. Är det en OBH Nordica jag ser som bryggare? Vad har ni för vägg ovanför diskbänksdelen? Är det spont, eller tapet? Är lite svårt att se. Eller ni kanske har tänkt att kakla eller göra något annat där?

• Beatrize74

Birks och Kalles mamma - men vad bra, såg att du Salmiak också köpt. De är verkligen toppen.

Nu är byggnadsinspektionen här och inspekterar bygget. När reglar och stommar var färdiga, men innan takpannorna skulle läggas på, ville de komma och kika. Maken går och visar hur han tänkt och jag tror inte att det är något som helst problem.

Maken är så noggrann och har varit nästan övernitiskt ordentlig när det gäller hållbarheten och täckförmågan (enligt hans far)

Men...lite pirrigt är det ju ändå förstås. Särskilt för maken som får sitt jobb granskat.

Jag har lagt in lite om köksplaneringen i min blogg, kika gärna om ni vill.
    beasbarnslikheter.blogspot.com/

(Lite jobbigt att skriva, nu står de precis utanför fönstret här och inspekterar altanen och diskuterar det vinterbonade uterummetr och här sitter jag i nattlinne fortfarande!

• Beatrize74

Mimmamum - hjälp vilken trendsättare du börjat bli. Vilken inspiration du skänker till många i Sverige genom din blogg.

I var och varannan blogg jag går in så skrivs det om dig, länkas till dig. Och jag kan själv komma på mig själv att tänka:

- vem var det nu som gjorde de där hjärtegrynen?
    - som hade så fina tapeter i köket?
    - som målade den där ljusstaken?
    - som lyckats förtrolla den där lekstugan?
    - som hade en sådan fin liten gunghäst?
    - som sydde en sån fin sänghimmel till sonen?
    - som började med ljusslingan runt spegeln?
    - som hade de där fina vita hästarna?
    - som hade den fina hyllan i barnrummet?
    - som hade varit hemma hos Skarp?
    - som använt Scriptina till så mycket fint?
    - som började med att använda lakan som förhängen och gardiner?
    - som sydde de fina volangdynorna?
    - som har den fina hjärtljusstaken i köket?
    - som har den vita dammsugaren?
    - som köksstylade i den där unga killens lägenhet

Ja, juuust ja...det var ju Mimmamum....förstås.

(Slutfjäskat, nu har jag gjort slut på min ranson av fjäsk för den här måndagen tror jag, men det är ju så oerhört kul med kreativa människor) Bli inte för högfärdig av all blogguppmärksamhet nu bara så att du glömmer bort oss!

• Beatrize74

Salmiak -

Jag har nog ungefär samma rangorndning, frånsett att jag inte har fått tag på ett enda nummer av "Vakre Hjem".

Drömhem kommer för Lantliv för min del, D & T som nummer 1 då och Lantliv som två. Som nummer tre tycker jag nog Allt i hemmet och sedan Hus och hem. Sedan är de övriga ungefär samma för mig, förutom Sköna hem som alltid är lite för "trendig" och färgglad för min smak.

• Beatrize74

Adamama - don't know...men nu har jag en till sak på "vill ha"-listan
    *jobbigt*

Svar på tråden Vita hem del 5