Vita hem del 5
INOX - jag är mycket förtjust i den jag har:
bp3.blogger.com/_0ZnVnciE0-0/RjurcKuWUoI/AAAAAAAAABo/x8ul_p1Q_jw/s320
INOX - jag är mycket förtjust i den jag har:
bp3.blogger.com/_0ZnVnciE0-0/RjurcKuWUoI/AAAAAAAAABo/x8ul_p1Q_jw/s320
Hmmm...det där ju gick ju bra....not....
Men, antingen kan du kika på mitt allra första blogginlägg, eller så kan du klistra in länken i ett nytt fönster.
Smajla - åhhh...den med tvål hade jag också verkligen velat ha, men den har jag inte sett någonstans. Har du sett den i butik nyligen?
Lasseliten - funderar också mer och mer på standardkakel och jag tror att det är det som maken och jag ska köra på
Smajla - åhhh..den är helt NY alltså? Eller? Har som sagt inte sett den och här i trakterna blir det mer och mer ovanligt att se "diskmedel"
Näe...ni visar så mycket fint så jag känner att jag inte har TID att jobba! My god liksom! :-O
Men alltså...saker och ting står stilla här när man jobbar. Det är förståeligt kanske, men oerhört jobbigt.
Mimmi - jag har också gjort en träbokstav. Jag gjorde den i somras, men "kom av mig" lite när jag började med den svåraste bokstaven "S" Jag tänkte, att "Fixar jag den, så fixar jag resten av bokstäverna också" Det jag inte räknade med var att jag totalt skulle tappa lusten efter allt filande.
Jag tog plywood också dessutom, vilket gjorde att träet sprack på en del ställen när jag sågade.
Jag läser om så fina saker som ni gör klart här i bloggen. Jag har saker som jag köpt för mer än ett år sedan, men som fortfarande står ofärdiga. Jag kommer ha tröttnat på dem innan jag ens fått upp dem i mitt eget hem när jag ser allt i fina bloggar.
- Skolbänk, jag hämtade en jättefin gammal pulpet utanför Västerås i början av sommaren. Barnen använder den nu bredvid oss i arbetsrummet, men den ska målas och få komma in i Isabelles rum.
- Griffeltavla, hittade en jättefin från 1862 som också ska få följa med in som komplement till skolbänken
- Trälådor med hjul. Har köpte fina rejäla trälådor med fina utskurna handtag som jag ska måla och sätta hjul på. Kan tro att ni blir förvånade när jag tänkt från början att jag skulle skriva på dem.
- Tallrikshyllorna, köpte ju två stycken förra hösten, men de har bara fått två lager färg på sig och behöver få bli avslutade. Jag tyckte jag var påhittig då, när jag tänkte att "Ahaaa...de här kan man ju även ha till bilderböcker och gosedjur i barnens rum" Och nu har ju var och varannan bloggare bilder på sin tallrikshylla som de målat så vita och fina.
Och så vidare...väljer jag att skriva för att inte deppa ner mig i alla oavklarade projekt. Det är både inspirerande och jobbigt att se färdiga bilder på projekt man själv planerat sedan länge, men som man inte fått tid till.
Vi jobbar heltid och barnen är inskolade på förskolan, vi bygger ut samtidigt som jag läser till en magisterexamen i pedagogik på sidan om. Jag förstår självklart att man inte kan få tid till ALLT här i världen, men när hemmet betyder så oerhört mycket, när man har ett sånt stort inredningsintresse blir det ganska en frustrerande verklighet i vardagen.
Nu har jag en stor hög i ena ändan av vardagsrummet med lådor och påsar med saker jag vill sälja, men det tar ju en evighet att lägga ut allt på Tradera. Hur katten ska man gå tillväga egentligen? Blocket kanske?
Och jag som bara känner att jag behöver veckostäda idag. Och plugga lite inför att jag far upp till Mittuniversitetet på torsdag.
Tävling i bloggen
www.beasbarnslikheter.blogspot.com
Oj, vilket drömsovrum du har där VSM. Verkligen en dröm!!!
Jag kikar in som hastigast bara - min lediga måndag - och skulle egentligen bara skriva ut några fakturor och ta med mig till jobbet. Barnen får göra ett "studiebesök" på min arbetsplats idag. Det blir finemang det. (Kan inte hålla mig ifrån jobbet som ni märker)
Är inne i en helt annan rytm nu när jag inte är föräldraledig på heltid längre. Hinner knappt TÄNKA inredning vilket gör ont i hjärtat.
Juliah - fråga om du har några funderingar om virkning. Jag har en massa inspirerande och ovanliga virkmönster till både det ena och andra och har själv lärt mig på egen hand.