• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Mufflon

Hej på er alla!!!
    Var har Juliah tagit vägen? Hon skriver alltid så mycket roligt och visar så mycket fint.
    Jag saknar henne här..

• gemelli
    emmasa skrev 2007-08-20 14:01:36 följande:
    Nej inget vandrarhem. Tanken var att vi skulle få en bit lyx i vardagen. Tom hotellen i kungens kurva är uppbokade. Det enda jag hittat var sollentuna ett rum, vilket är en bit bort gud vad ledsamt. Hur många gånger får man som småbarnsmamma skämma bort sig med shopping och avkoppling och veta att sonen är i goda händer...fasiken...jädrans läkare.
    Har du kollat Grand i Saltsjöbaden? Där är det urmysigt, inte så dyrt och bara tåget in till slussen på 15-20 min...
    En liten Vide i magen enligt ul
  • emmasa
    gemelli skrev 2007-08-20 14:03:10 följande:
    Har du kollat Grand i Saltsjöbaden? Där är det urmysigt, inte så dyrt och bara tåget in till slussen på 15-20 min...
    japp...helt hopplöst
  • Pärla1
    Emmasa: Men det tar inte längre tid att åka från Sollentuna, som från Kungens Kurva, det är bara det att det är pendeltåg som går dit.
  • LCroft
    newht skrev 2007-08-20 12:12:04 följande:
    Hejsan flickor!Hoppar in lite fräckt o säger- Välkommen in te min trökiga blogg som jag har blivit grymt dålig på att uppdatera! Men nu har jag ett historie inlägg om vårt apfula trapphus som retat gallfeber på mig!Hoppas ni har det bra allihop, kan säga att jag lääääängtar efter den underbara hösten!(sorry, jag älskar hösten) Alla dofter, alla färger och allt mys man har inne! Jag har idag bytt till vintertäcken, våra tjocka och goa duntäcken...ah! Iiiiih, och sen kryper julen närmare! Underbart...jaja, jag ska inte gå händelserna i förväg- välkommen o glutta på det fulaste i vårt hus!www.newht.blogspot.com
    WOW vilken skillnad!
  • JeaJea
    gemelli skrev 2007-08-20 12:13:08 följande:
    Sitter o kollar runt lite på olika webshoppar då jag själv ska bygga upp en....Och hittade den här, kanske inspirerar någon www.houseoflinnea.com/
    så fin den var.

Newt, snyyyygt, vill ha våningssängen, ge hit !
  • Adamama
    emmasa skrev 2007-08-20 14:07:26 följande:
    japp...helt hopplöst
    Central hotel? Det tillhör ju ingen kedja, så det kanske är lite för anonymt för resebyråerna. Annars är mitt favvishotell i Sthlm Scandic Hasselbacken, men det är väl fullt...

Det finns ett som heter Anno 1647, har du kollat där? Där skulle jag gärna bo. www.anno1647.se
  • newht

Tack vad söta ni e! Kanske lät i bloggen som jag skröt o gjorde mig te, men de mena jag inte alls- jag e helt färdig o väldigt stolt över att jag verkligen fixade o göra det på egen hand! Gobben skulle hjälpa te i början men han lämnade märken o använde rollern helt galet fel...sånt blir jag galen på, så jag svor lite över honom(stackarn) men han lomma iväg nöjt-var nog mest glad o slippa

• nublu

newht : Din trappa blev jättefin! *avis*

Svar på tråden Vita hem del 5