• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • JeaJea
    Skogsstjärnan skrev 2007-08-20 19:12:00 följande:
    JeaJea: Tack
    haha, tänkte också skriva att jag är faktiskt brunett
  • Det ljuva livet

Det trodde jag med . Är rummet L format?

!------------------------------------!
    !                                             !
    !                                             !
    !                          ___________!
    !                         !
                              !
    !                        
    !______________!      Så här?

• LCroft

Nej jag är så kass att förklara! Nu har ni matsalsbordet till höger, alltså om du står framför TV:n så har du matsalen på din höger sida.

----------    ingång-----------------------------------------------------------------------
    |hörnskåp                TV    stock ner                                                               |
    |                                                                                                                 |
    f                                                                    matsalsbord                            f
    ö                                                                                                                ö
    n                                                                                                                n
    |                                                                                                                |
    |soffa     bord
    |                                                     ------------------------------------------------
    f        soffa                                      |
    ö                                                    |
    n                                                     |                                                                             

Alltså en skitdålig skiss, men för att ni lite ska KANSKE förstå. Ingången är alltså ingången till vardagsrummet, inget är i proportioner Och så är den ju inte helt och hållet uppskissad. Hoppas man nu ser iaf som jag hade tänkt mig!

• LCroft

Precis VSM! Din skiss var mycket bättre än min

Jag är blondin enligt min frisörska därför som jag är så korkad Räcka ut tungan

• LCroft

fön är ju fönster! Jag är nog för trött idag, kan inte låta bli att skratta åt min skiss!

• LCroft
    lillafruluva skrev 2007-08-20 19:13:04 följande:
    Sy vita överdrag till högatalarna om du inte gillar dem
    Fast de ska bort helt och hållet DET har t.o.m mannen förstått! Men han är för upptagen med badrumsrenoveringen för att hinna med sånt just nu
  • JeaJea

innerst inne eller vad

Haha jag skulle lämna blommor på ett bröllop och under festlokalen är det en restaurang, det är på en gammal gård med gamla fina dörrar. Det satt en metallklyka ovanför handtaget som jag absolut inte kunde få upp. Provade på alla sätt och det började bli kö bakom. Har varit där förut och det var samma sak då. Mannen bakom mig gick fram och bara öppnade med kommentaren, "och du som inte ens är blond"

• Det ljuva livet

Fast min är felvänd, eller? Svårt att möblera helt klart! Kan du inte testa att flytta sofforna där matsalsbordet står bara för att känna efter *galet jag vet *, och fota så vi får se :

• LCroft
    JeaJea skrev 2007-08-20 19:23:37 följande:
    innerst inne eller vadHaha jag skulle lämna blommor på ett bröllop och under festlokalen är det en restaurang, det är på en gammal gård med gamla fina dörrar. Det satt en metallklyka ovanför handtaget som jag absolut inte kunde få upp. Provade på alla sätt och det började bli kö bakom. Har varit där förut och det var samma sak då. Mannen bakom mig gick fram och bara öppnade med kommentaren, "och du som inte ens är blond"
    Hahahaha.... Det där hade kunnat vara jag
Svar på tråden Vita hem del 5