• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Camille
    LCroft skrev 2007-08-20 18:21:18 följande:
    Klart du ska möblera om hos främlingar VSM Vi har en äldre TV, alltså inte gammal, gammal men inte platt. Annars ingen stor tv möbel. Men det kan bli lite trångt ändå kanske?Camille: Oj, förlåt! Glömde säga att jag bor ju i Finland och den här köpt alltså här i Finland, förlåååt!
    haha  ja då e det ganska kört för mej att hitta mitt bord då ...
    Jag älskar dej, min Amina
  • LCroft

Den har jag inte velat ta bild på, fula spektakel Den är precis till vänster mot väggen när du kommer in i rummet.

• Skogsstjärnan

lcroft: Sätt dig i stora soffan och ta kort rakt fram! Hur ser det ut? Är det matdelen?

Gud så imponerad jag är över alla som kan det här med att få pricken över i:et i inredningen. Nu kommer vi ju snaaaaaart att få börja inreda och jag får ångest av bara tanken. Jag kan inte få till det som jag enegtligen vill ha det! Det där lilla extra som man bara säger åhhhh till...

• Smajla
    LCroft skrev 2007-08-20 18:09:02 följande:
    Om man tänker att man kommer in i rummet så är det här till höger, det vill säga det är väldigt brett just där. Där man ser stockbjälken gå ner, längst till höger på bilden där "svänger väggen" och det blir då smalare. Precis mot var sofforna är.Här ser man lite var väggen går, så som ni ser finns det inte riktigt mycket spelrum, tyvärr! Så alla tips är bra!
    jag tycker det är jättefint möblerat och kanske svårt att ha det på annat vis. hade valt 1 st 3-sits och 1 st 2-sits men dragit ifrån soffan lite grann från väggen så att den inte står och skaver mot. Alltså - ska stå mot väggen men låt det vara ca 5 cm-1 dm kvar till väggen.
  • LCroft

Här är nu bild tagen från bakom trean sett. Glöm vår fula TV/hemmabio system och timmerväggen ska bli vit! Mannen har inte bara förstått det än.

• JeaJea

jag är nog trög, nu fattar jag ingenting LCroft. Trodde man skulle få se matsalsmöblerna om man stod bakom 3 sitsen...

• Skogsstjärnan

lcroft: Idiotiska jag har ännu inte fattat exakt var matbordet är i förhållande till sofforna, tv:n, skåpet, fönstren...

Ja jag VEEEET, jag är dum fastän jag är brunett

• lillafruluva

Sy vita överdrag till högatalarna om du inte gillar dem

LCroft skrev 2007-08-20 19:04:22 följande:
    Här är nu bild tagen från bakom trean sett. Glöm vår fula TV/hemmabio system och timmerväggen ska bli vit! Mannen har inte bara förstått det än.
Svar på tråden Vita hem del 5