• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • JeaJea
    wera22 skrev 2007-08-20 10:21:52 följande:
    Håller på att försöka sätta upp hyllor etc. på väggarna här (vi har flyttat i sommar) men det är sten/betong i väggarna och helt hopplöst att få fast pluggar för skruvar, suck...lite grinig i dag =D
    En Hilti slagborr står högt upp på min önskelista

Gemelli: menade inte skippa liggande panel helt - men att inte ha det på så många ställen. Det kan bli lite mycket gillestuga/sommarstugekänsla om man har det på alla innerväggar som inte är bärande. (jag kan ha läst för snabbt nu, har för mig du skrev så)
  • JeaJea
    Mettan69 skrev 2007-08-20 10:35:23 följande:
    På tal om gåvor. Vi har haft en jordhög i våran trädgår som jag slitit med länge för att bli av. I går fick jag hjälp av grannen som kom med sin fyrhjuling med släp. Han och gubben öste jord på den och han körde iväg den till sin körbana. Det tog två timmar och sen var högen borta. Hur glad var inte jag... Det hade tagit mig säkert en vecka att få bort det själv då det var väldigt packat. Nu skulle jag vilja ge honom en sak som tack för hjälpen men vad ger man en familjefar i 40-års åldern? Några förslag??? 
    en flaska whisky
  • wera22

Mettan: presentkort? (IKEA, Clas Ohlson, ICA etc.)

Jea Jea: det kanske funkar bättre, ja. Vi lånade en slagborr men den var lite för klen för våra väggar, heh.

• emmasa

åhhh vad arg jag är...maken är bortrest på golfresa en helg i september. Jag har ordnat barnvakt en natt och syster min och jag har planerat för en skön shoppingdag och lite lyx på hotell i stockholm med frukost och tjejsnack. Har nu ringt runt i en timme och alla hotell är uppbokade pga läkarkonferans...jag är helt grinfärdig just nu. Har sett fram emot denna lyx så mycket började kika runt omkring stockholm men hittar ta mig tusan inga hotell nånstans. Någon som har några tips för en sliten mamma? 

• nublu

Vandrarhemmet af Chapman kanske? Inget hotell precis men centralt iaf och frukost kan ni ju äta ute någonstans.

• wera22

emmasa:

men är det uppbokat på t.ex. Södermalm också?

• wera22

emmasa:

det finns ju hotell kring Kungens kurva också...sedan vet jag att det finns ett konferenshotell (öppet för alla) ute på Färingsö/Sånga Säby...minns inte hur långt det var därifrån in till stan dock men man kunde åka buss därifrån via Drottningholm in till stan....du kan ju kolla om det skulle vara ett alternativ.

• Camille

jag kan sticka in ett inlägg om vandrarhemmet af chapman, jag har bott där under en vistelse,,,och visst är det centralt,,,MEN det är bland det ofräshaste minsta stället jag har bott på.....det var som  pyttesmå celler man fick bo i,,små råttgångar och  jätteotrevlig atmosfär. och vi bokade dubbelrum,men det finns bara  våningssängar där....inget kul alls om man vill ha det lite romantiskt och det var en våningssäng och en pinnstol inne i rummet,,,sen fick det inte plats ngt mer.....man fick ställa sej på sidan för att kunna mötas i rummet
    ..så aldrig mer att jag kommer bli en gäst hos dem......
    jag föreslår gärna att ni bokar ngt annat ställe.

Jag älskar dej, min Amina
  • Lillsyrran

Nu har jag också scriptina som teckensnitt i min dator. Tack minnamum för tipset.

Svar på tråden Vita hem del 5