• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Lynn84

Lcroft

Klart hon ska ha en blomma! :0)))
    Det låter faktiskt som ne jätte bra ide´tycker jag!

Själv är jag en sån person som skulle kunna ge folk blommor vitt och brett. Tycker om att visa folk min uppskattning! Det görs allt för sällan i min mening. Lite synd!
    Så kör du på bara, hon kommer bli jätte glad!

• LCroft

Lynn: Så tänker jag med men så blev jag osäker om hon tycker man är fånig Fast då står jag för det att jag är fånig och hämtar en blomma för det känns bra för mig

• knyttis
    emmasa skrev 2007-08-20 08:12:43 följande:
    Har inte hunnit in i tråden någonting i helgen. Har arbetat i trädgården hela tiden. Nu ligger det gräs på halva tomten Väldigt härligt. Har lite nytt i bloggen från helgens slit  www.alfridashem.blogg.se
    Jättefin blogg du har! Inspirerande! Du har vekligen jobbat i helgen!
  • knyttis
    LissAnna skrev 2007-08-20 08:29:16 följande:
    Mer butikhemmapalandet.blogspot.com
    Gisses vad fint de var där! Möbler och porslin i massor! Brödboxen som var med på en bild går jag och suktar efter! Hoppas det går bra hos dr!
  • knyttis
    LCroft skrev 2007-08-20 09:32:49 följande:
    En snabb fråga, jag har i nån flytt förlagt mina betyg!!! Hur man kan göra det är en bra fråga men när många är och hjälper till och bär så har det försvunnit. Nu har jag iaf kontaktat min gamla klasslärare som jag hade när jag läste till läkarsekreterare och hon ringde nyss tillbaka att det borde finnas kopia vid skolan, vilket gör mig överlycklig! Nu funderar jag på att köpa henne en blomma som tack för att hon så snabbt kollat upp och försöker fixa fram det till mig, är man fånig om man för en blomma eller skulle ni uppskatta det?
    Ge du en blomma, hon är kokke bene om hon inte blir sprudlande glad!
    mimmamum skrev 2007-08-20 08:59:00 följande:
    Nytt inlägg! Välkomna dit!
    Fint som alltid i din blogg!

Nu går sonen och jag ut till parken och leker
  • Lillsyrran
    mimmamum skrev 2007-08-20 09:25:37 följande:
    Lillsyrran, ska försöka! Om du har PC klickar du på den första WinTrueType, välj spara på skrivbordet. När den ligger där högerklickar du på den och väljer extract files. Då skapas en ny mapp på skrivbordet. Du öppnar sedan kontrollpanelen och teckensnitt, där får du leta efter typ ladda in eller liknande. Du kan också prova dra in mappen där. Himmelbit hjälpte mig!
    Usch va jobbigt det blev...har kommit så långt att det har skapats en ny mapp...men sen funkar det inte längre.

Jag kan inte dra in mappen och det finns inget ladda in eller liknande när jag öppnar kontrollpanelen och teckensnitt.

Hur ska jag göra för att få in scriptina så att jag också kan skriva med det?

Nån som kan hjälpa mig???
  • JeaJea
    gemelli skrev 2007-08-19 20:30:12 följande:
    Tack alla för era synpunkter. Vi ska göra en egen ritning på planlösningen och skicka in och se vad kalaset skulle kosta. Då ska jag försöka förtydliga mig
    för mig känns det inte som någon stilkrock alls, Danska, gotlänska eller skånska stenhus är ofta ganska spartanska inomhus. Det jag skulle ha skippat är den liggande panelen. Putsade väggar känns mer rätt.
  • wera22

God morgon!

L Croft: Vad gulligt av dig Det blir säkert jättebra.

Emmasa: Jättefint!

• wera22

Håller på att försöka sätta upp hyllor etc. på väggarna här (vi har flyttat i sommar) men det är sten/betong i väggarna och helt hopplöst att få fast pluggar för skruvar, suck...lite grinig i dag =D

• Mettan69

På tal om gåvor. Vi har haft en jordhög i våran trädgår som jag slitit med länge för att bli av. I går fick jag hjälp av grannen som kom med sin fyrhjuling med släp. Han och gubben öste jord på den och han körde iväg den till sin körbana. Det tog två timmar och sen var högen borta. Hur glad var inte jag... Det hade tagit mig säkert en vecka att få bort det själv då det var väldigt packat. Nu skulle jag vilja ge honom en sak som tack för hjälpen men vad ger man en familjefar i 40-års åldern? Några förslag??? 

Svar på tråden Vita hem del 5